Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3435341
Ik woon inmiddels 19 jaar in mijn huis. Wat ik 19 jaar met veel enthousiasme gekocht heb. Eindelijk een huis voor mij alleen. Met een grote tuin zodat ik kipjes kon houden enz. Een hond kon hebben en lekker veel ruimte. Het was een oud huis maarja je bent jong en dat komt allemaal wel goed. De laatste jaren ging me dat erg tegenstaan. Er moet nog steeds veel gebeuren aan mijn huis. De problemen stapelen zich op. De wetgeving wordt steeds lastiger voor oude huizen. Ook ben ik nog steeds alleen en komt alles op mij neer met slapeloze nachten tot gevolg. Mijn broer woont naast mij en er kwam mij via via ter ore dat hij wilde gaan verhuizen. Ik wil niet hier alleen achterblijven dus ben gaan nadenken wat ik dan wil. Ik wil weer gaan huren. Geen huiseigenaar verantwoordelijkheden meer. Maar dan ook liever kleiner gaan wonen. Dus ik ga op zoek naar een nieuw of bijna nieuw huur appartement hier in de buurt. Met een groot terras of kleine tuin. Aan de ene kant vind ik het verdrietig. Geen kipjes meer enz. Geen vogeltjes, egels, fruit uit eigen tuin. Maar ik denk dat het de juiste beslissing is voor mij. Voor wat meer rust in mijn hoofd. Beginnen met een schone lei.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3435342
Veel succes in je zoektocht! Hopelijk is de huizenmarkt in België minder overspannen dan hier in Nederland en kan je vlot een fijn nieuw plekje vinden
Door Lizzy
#3435345
Jeetje... Nou, dat is wel een heftige beslissing die je genomen hebt! Ik begrijp je wel hoor. Je huis verkopen zal op dit moment weinig problemen geven! Ik hoop dat je een leuk nieuw huis vindt :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3435351
Ik snap je keuze helemaal. Kopen is leuk, maar ook veel verantwoording. Het onderhoud houdt nooit op en kost veel geld en energie. Ik zou dat alleen ook echt een bezwaar vinden.

Als de markt in Belgie net zo overspannen is als in NL, dan is dit ook een uitstekend moment voor deze stap! Hopelijk vind je snel een leuk huurhuis en verloopt alles voorspoedig.
Door hannabelgje
#3435353
Ik heb waarschijnlijk al een koper. En er worden hier overal appartementen gebouwd. Veel ook huur. Wordt gezien als een investering. Dan woon je ook volgens de laatste energienormen. Dat is hier in België nogal een dingetje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3435356
Wel een goed besluit van je zo te horen. Is ook heel veel in je eentje.
Succes met het zoeken naar een leuke appartementje
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3435357
Ik heb deze stap een paar maanden geleden gedaan en het is me heel goed bevallen. In het oude huis was er altijd wel iets wat stuk was of ging. En met alles wat ik aanpakte, kwam er wel wat anders als extraatje tevoorschijn.
Als het nu lekt, is het jammer. Dan pak ik de telefoon en dan bel ik mijn huisbaas. Als de kachel de geest geeft, pak ik de telefoon en bel ik mijn huisbaas.

Bij mij heeft het voor heel veel rust in het hoofd gezorgd.

Succes met het zoeken!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3435360
Hopelijk vind je een fijne nieuwe woonplek, waar je je heerlijk voelt.
Veel succes!
Door smulpaap
#3435361
Lijkt mij een goed besluit
En ja wat je al schrijft .Er moet veel gebeuren , en hoe langer je het laat versloffen hoe hoger straks de kosten
En dik kans dat je een goede prijs voor je huis krijgt . Hopelijk kan je iets leuks vinden
En valt de wachttijd mee , is dat erg lang in België?
Door hannabelgje
#3435366
Nee wachttijd is hier niet echt. Is allemaal particulieren huur. Niet via een woningbouw ofzo. Meestal via een makelaar. Huur is hier ook niet zo populair. Meestal kopen ze hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door sam28
#3435376
Lijkt me ook wel een lastig besluit als je leuk woont nu. Maar snap het wel, al dat onderhoudt is erg veel lijkt me.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door