Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3435363
Hele mooie meid is het in een hele mooie omgeving :D

Mijn gecastreerde Pike schonk nooit aandacht aan loopse teefjes, ook al was intacte Armagnac naast hem helemaal hoteldebotelhyperdepiepfeestje! Pike ging altijd zijn gewone eigen gangetje en leek van niks te weten :biggrin2:
#3435925
Even wat vraagjes weer. Onze Chiqa is nu al een flink stuk op weg in haar loopsheid, en het kan niet lang meer duren of ze is op het hoogtepunt, schat ik. D'r muts is in elk geval als twee openstaande schuurdeuren en er hangt nog net geen bordje 'binnen zonder kloppen' aan. Ze verliest nog wel wat bloed (de hoeveelheden vallen me mee trouwens, ik had verwacht opnieuw te moeten behangen).

Vraagjes nu: onze heren zijn gecastreerd maar vinden haar wel interessant natuurlijk. Kan het kwaad als Chiqa van bil gaat met ze? Of kan ik ze beter scheiden totdat het feest voorbij is? Uiteraard ben ik niet bang voor zwangerschap :biggrin2: , maar zou een eventuele dekking nog gevolgen hebben voor dingen als risico op BMO of erge schijnzwangerschap?

Mello probeert haar nu al van tijd tot tijd te beklimmen, maar dat deed hij voorheen wel vaker, ook toen ze nog niet loops was. Soms probeert hij het aan de voorkant ;D , maar ik vermoed dat hij de juiste ingang wel vindt wanneer ze op het hoogtepunt van de loopsheid is. Tot op heden gaat ze zitten als hij een poging doet, maar ik zie haar soms toch ook wel erg met d'r kont wapperen, de kleine dickteaser. :biggrin2:
#3435928
Anne in Zweden schreef: di 07 dec 2021, 13:45 Even wat vraagjes weer. Onze Chiqa is nu al een flink stuk op weg in haar loopsheid, en het kan niet lang meer duren of ze is op het hoogtepunt, schat ik. D'r muts is in elk geval als twee openstaande schuurdeuren en er hangt nog net geen bordje 'binnen zonder kloppen' aan. Ze verliest nog wel wat bloed (de hoeveelheden vallen me mee trouwens, ik had verwacht opnieuw te moeten behangen).
:2funny: :2funny: :2funny:
Vraagjes nu: onze heren zijn gecastreerd maar vinden haar wel interessant natuurlijk. Kan het kwaad als Chiqa van bil gaat met ze? Of kan ik ze beter scheiden totdat het feest voorbij is? Uiteraard ben ik niet bang voor zwangerschap :biggrin2: , maar zou een eventuele dekking nog gevolgen hebben voor dingen als risico op BMO of erge schijnzwangerschap?

Mello probeert haar nu al van tijd tot tijd te beklimmen, maar dat deed hij voorheen wel vaker, ook toen ze nog niet loops was. Soms probeert hij het aan de voorkant ;D , maar ik vermoed dat hij de juiste ingang wel vindt wanneer ze op het hoogtepunt van de loopsheid is. Tot op heden gaat ze zitten als hij een poging doet, maar ik zie haar soms toch ook wel erg met d'r kont wapperen, de kleine dickteaser. :biggrin2:
Ze zeggen altijd (heb ik geleerd) dat je dit moet voorkomen omdat je hiermee de kans op BMO vergroot. Of dat nou echt waar is...? Ik ben best wel veel teven (niet echt binnen ons ras) die na een gewenste dekking leeg blijven. En die gaan ook niet allemaal met een BMO naar de dierenarts.....
#3435932
Ik ken niets van honden, maar tenzij iemand weet waardoor schijnzwangerschap veroorzaakt wordt, en de kans op een zware schijnzwangerschap duidelijk groter wordt ermee, zou ik ze zeker laten doen.
Haar doos staat toch open, uiteraard is alles wat er naar binnen komt een iets grotere kans op BMO, maar tis niet dat er zo vanzelf niets naar binnen komt he. Misschien is eens goed klemmen wel net goed tegen BMO. (gezond is het alleszinds, een goed orgasme :P)
Houdt Mello een beetje schoon daar beneden he. :biggrin2:

Nee serieus, genoeg gedold, ik zou dat laten.. Ik vind het echt behoorlijk hondje pesten om dat te gaan verhinderen als ze dat beide wel zien zitten. Als nu je beide reuen gaan staan aanschuiven en afwisselen, das nog wat anders. Maar een keertje? Dat ze'r maar plezier van hebben. Das tenslotte toch ook het grote voordeel van dat ze gecastreerd zijn? Dat je je geen zorgen moet maken en ze niet moet scheiden.
#3435964
Ik zou het niet toelaten en ze scheiden. Ja het risico op een bmo is groter omdat je nu eenmaal bacterien naar binnen brengt met een dekking. Maar veel belangrijker is dat een teefje tijdens een dekking in paniek kan raken, zeker als ze gekoppeld zijn. Stel dat het gebeurd terwijl je er niet bij bent dan kan dat nogal schade veroorzaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3435968
Risico's zijn bij vrouwen ook groter op bmo of blaasontstekingen door te vrijen, maar dat houdt mij persoonlijk niet tegen hoor. :P

De vagina heeft daar ook beschermingsmechanismen voor, heeft een zuur milieu om die reden. Het is de natuurlijke gang van zaken,dekkingen, en het lichaam is erop voorzien.

En er zijn vast ook voordelen aan verbonden. Mensen hebben echter meestal niet de neiging daar veel aandacht aan te schenken als het over seks bij dieren gaat. Dan moet het plots enkel functioneel zijn hoor.
#3435970
Het grootste probleem lijkt mij het koppelen. Dat deel duurt best even en is niet per see heel erg leuk voor ze. Zeker niet als het mis gaat.

Ik weet alleen niet of gecastreede reuen dat ook doen. Als het gewoon wat “repen” is zou ik me er denk ik niet zo zorgen om maken. Reuen brengen qua hygiëne niet zoveel risico’s met mee denk ik. Dat doen ruinen bijvoorbeeld wel. Die schachten te weinig uit, waardoor hun piemel echt viezer is in de orde van grote dat je dat niet graag bij je merrie wil. Reuen wassen zichzelf, dat werkt heel anders.
#3435973
Too schreef: wo 08 dec 2021, 08:15 Je kunt t allemaal leuk vertellen PoP maar t is een hond geen bonobo
Nou en?
Ze doen het niet dagelijks en met iedereen nee, maar dat wil toch niet zeggen dat ze geen drift hebben?
En tis niet zoals bij katachtigen dat het puur hormonaal is en het pijn doet toch? Honden vinden het toch fijn? Niet?
Anders vergeet je m'n hele betoog maar hoor. Als koppeling echt onaangenaam is, dan kan je het ze beter besparen. Maar als ze't leuk vinden, vind ik niet dat je als mens moet beslissen ze dat te ontnemen als het spontaan komt en toch geen kwaad kan.
Lijkt me trouwens idd ook straf als een gecastreerde reu tot koppeling komt, die kans is niet heel groot zeker?

Maar goed, das mijn idee. Ik ga stoppen met drammen. :biggrin2:
#3435975
hannabelgje schreef: wo 08 dec 2021, 09:44 Gecastreeerde reuen koppelen gewoon als ze proberen te dekken. Dat heeft niks met castratie te maken. Ik zou het dus daarom niet doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Dan zou ik het niet doen.

En PoP het is bij elk dier hormonaal. De mate van “zin hebben” wordt bij vrijwel elke soort gestuurd door hormonen. Bij veel dieren zit daar ook een vorm van “fijn vinden” bij, maar soms vraag je je af waar dat dan precies in zit.

Wij hebben op stal sinds kort een hengst en die heeft een geblesseerde merrie als permanente vriendin gekregen. De eerste weken gingen ze continu van bil, vooral de merrie drong zich op. Maar vervolgens is het schap zetten, de hengst bovenop je krijgen en wachten tot hij zijn orgasme heeft. Ik vraag me echt af waar in dat proces het precies “leuk” is voor de merrie. Hij heeft naderhand zo’n tevreden hoofd, zij niet. En toch wil ze een half uur later weer. Voortplanten is een hele sterke drift.

Sorry voor het afdwalen.
#3435976
Ja, tuurlijk is het hormonaal. Dat is het bij mensen ook he.
Maar bij katten doet het pijn en dan zie je ook dat zo'n poes zich zelf loopt af te vragen waarom ze in godsnaam de katers roept.
Als het fijn is, is dat toch iets heel anders. Dan kan dat toch heel bevredigend zijn, als je veel zin hebt. Waarom zou dat bij dieren zo vreselijk anders zijn dan bij mensen?
Het hele proces is anders natuurlijk, mensen worden niet echt loops (alhoewel ::)) maar de bevrediging kan hem toch in dezelfde dingen zitten als wanneer als mens de nood hoog is. Dan kan een goed vluggertje toch zo'n deugd doen? En ik geloof dat een loopse teef op de juiste dagen, behoorlijk in hoge nood zit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door