Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3435131
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/ful ... jvim.16211

Het begon met deze: https://www2.helsinki.fi/sv/aktuellt/ha ... 0_ANYzYdls

En daarin wordt een link gegeven naar het Engelstalige artikel hierboven. Beide zijn via google translate goed te volgen.

In het heel kort: er is een studie gedaan waaruit blijkt dat wat puppies gevoerd krijgen van invloed is op allergie en atopie gerelateerde symptomen bij volwassen honden.
#3435132
Deze is dan weer shocking... Denk je goed bezig te zijn:

Feeding dried animal parts during puppyhood was another significant potential risk factor for AASS incidence in adulthood. Dried animal parts are meat products processed under heat treatment for prolonged duration, until dry. The high temperature has a destructive effect on the nutrients, antioxidant, and digestive enzymes.84 The high temperature also causes protein denaturation and conjugation with other food components, which enhances its allergenicity.85 The Maillard reaction (MR, browning) is an interaction between the amino acids/cysteine and reduced sugars/ribose that occurs during heat processing. The MR produces multiple harmful substances such as heterocyclic amines.86 These MR compounds affect food digestibility, bioavailability, immunogenicity and subsequently allergenicity.85 They thus might enhance the incidence of IgE-mediated allergies.87
#3435135
Doranto schreef: wo 24 nov 2021, 09:07 Maar als je zelf droogt, doe je dat toch bij lage temperaturen? Dan is dit wat hier gezegd wordt toch niet van toepassing?
Sjoerd heeft veel gedroogde snacks uit de winkel binnen gekregen helaas. Denk dat de meeste van ons hier ook wel een gedroogde snacks (van betrouwbare merken) kopen in de winkel? Voor pups dus niet meer doen....
#3435144
Lizzy schreef: wo 24 nov 2021, 09:03 Deze is dan weer shocking... Denk je goed bezig te zijn:

Feeding dried animal parts during puppyhood was another significant potential risk factor for AASS incidence in adulthood. Dried animal parts are meat products processed under heat treatment for prolonged duration, until dry. The high temperature has a destructive effect on the nutrients, antioxidant, and digestive enzymes.84 The high temperature also causes protein denaturation and conjugation with other food components, which enhances its allergenicity.85 The Maillard reaction (MR, browning) is an interaction between the amino acids/cysteine and reduced sugars/ribose that occurs during heat processing. The MR produces multiple harmful substances such as heterocyclic amines.86 These MR compounds affect food digestibility, bioavailability, immunogenicity and subsequently allergenicity.85 They thus might enhance the incidence of IgE-mediated allergies.87
Heb de rest niet gelezen, maar is dit niet van toepassing dan als je hoofdzakelijk dit voert? Zeg dat je vers voert en 10% gedroogd al dan niet uit de winkel, in hoeverre heeft dat effect dan nog?
#3435145
Kaio schreef: wo 24 nov 2021, 14:18 Heb de rest niet gelezen, maar is dit niet van toepassing dan als je hoofdzakelijk dit voert? Zeg dat je vers voert en 10% gedroogd al dan niet uit de winkel, in hoeverre heeft dat effect dan nog?
Dat verteld het verhaal helaas niet maar is een goeie vraag!
#3435154
Ik vind het altijd zo knap dat je je hier in verdiept, er een mening over hebt en het begrijpt! Ik heb het stukje wat je hier hebt geplaatst gelezen, het Engels lukt prima maar om de inhoud echt te begrijpen en op waarde te schatten lukt me niet.. ik heb gewoon geen idee.. Net als met vitamines voor mezelf ik heb geprobeerd me erin te verdiepen maar verzand echt in al die details en welke dan echt belangrijk zijn en welke minder :-[
#3435161
Lizzy schreef:
Dat verteld het verhaal helaas niet maar is een goeie vraag!
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken aangezien zijn dagelijkse voer uit barf bestaat:

"....even if the dog eats 80% of its food as dry, adding a minimum of 20% of the food as raw, significantly decreased the risk of AASS later in life."

En dit is dan weer jammer:

"However, the study only suggests a causal relationship but does not prove it."

Maar eigenlijk is het toch wel logisch dat zo natuurlijk mogelijk voedsel op jonge leeftijd problemen op latere leeftijd voorkomt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door