Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3442752
sam28 schreef: di 29 mar 2022, 10:23 Cato is ontstokt en vindt dat ze zich NIET kan bewegen in haar rompertje. ;D

DSC_0974.JPG

DSC_0977.JPG

Af en toe doe ik m uit, kan ze haar energie even kwijt. Dan moet eerst haar vacht gepoetst en daarna worden er rondjes gerend. Siepie daagt haar ook uit :biggrin2: nu met dat pakje wordt er een stuk minder gerend en gespeeld maar het ik vind het leuk te zien dat siepie haar dus nu ook uit daagt.
Oh dat hoofd op die tweede foto! Arme deerne, het is toch ook wat. Ontstokt en dan zo’n pakje aan. Hopelijk hersteld ze voorspoedig!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3443453
Herstel is voorspoedig gegaan!! :)

Ik heb het balkon afgezet en zoek eigenlijk nog wat tips. Madam vind het FAN TAS TISCH op het balkon. Maarr, ik moet er bij blijven want mijn afgezette gaas is 1.80 hoog maar ze klimt dus omhoog. En als er een leuk vogeltje op het dak land, springt ze zo in mijn gaas.
Ik heb haar gister en vandaag van het gaas af geplukt en naar binnen gedaan. Dat is een vette STRAF! En daarna gaat het een uurtje goed, tot ze het vergeet en omhoog klimt.
Maar goed, ik woon op 4 hoog en wil niet dat ze in een onbewaakt ogenblik naar beneden stuitert. Plus dat er niemand bij mij binnen kan komen en ik bedacht had dat de boel lekker open kon blijven als ik werk en het warm is buiten. Dat kan dus niet als Madam omhoog klimt.

Iemand een goede tip??
DSC_1037.JPG
DSC_1037.JPG (4.27 MiB) 622 keer bekeken
DSC_1038.JPG
DSC_1038.JPG (3.25 MiB) 622 keer bekeken
Heel zoet in de hangstoel te loeren naar alles..
DSC_1039.JPG
DSC_1039.JPG (3.15 MiB) 622 keer bekeken
De afscheiding..
Gebruikersavatar
Door doranto
#3443454
Je zou misschien een klein stukje boven de reling een staaldraad strak kunnen spannen die door een elektriciteitsbuis loopt, zodanig dat de buis vrij kan draaien. Ze heeft dan geen grip als ze omhoog wil klimmen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443460
Ik zou het gewoon dicht maken met een net. Dus helemaal dicht.
Das volgens mij het enige waar je echt gerust op gaat zijn en minder opzichtig want die zwarte netten zie je niet overdreven goed en netten geschikt katten zijn ook bijtproof. Ook niet zo duur trouwens.
Door BlissSpirit
#3443461
Ik zou er zelf niet op vertrouwen dat het zonder "dak" gaat lukken om haar niet te laten ontsnappen. Katten zijn heel lenig en vindingrijk, vooral als ze iets echt willen. Hebben hier een kattenren en nu weten ze dat ze er niet uit kunnen. Ze klommen hier ook tot bovenaan. Maar helaas daar kwamen ze het gazen dak tegen.
Nu heb ik makkelijk praten met een tuin en geen balkon.
Hoop dat je een oplossing vindt.
Weet ook niet wat er toegestaan is op een balkon.
Kortom aan mij heb je niet zo veel

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door doranto
#3443462
sam28 schreef: wo 13 apr 2022, 12:03 Ooh, wat een handige tip!! Maar dan moet de buis denk ik wel zo dik zijn dat ze er niet overheen kan klimmen?
Nee hoor, kan gewoon dunne elektriciteitsbuis zijn. De clou is dat het rond draait, zodat ze geen houvast heeft.
Maar als ze hoog genoeg springt, kan ze het natuurlijk wel omzeilen 🤔. Dan zou je het hoger moeten hangen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3443463
Ik zat inderdaad te denken aan helemaal dichtmaken. De kleine Houdini zie ik anders nog wel 4 verdiepingen naar beneden stuiteren. Ik vind het dan alleen zo jammer dat de vogels mijn balkon niet meer op kunnen. Vandaar dat ik er in eerste instantie niet voor heb gekozen en liever een andere oplossing vind :)

Heb je een linkje naar die netten PoP?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3443464
sam28 schreef: wo 13 apr 2022, 12:57 Ik zat inderdaad te denken aan helemaal dichtmaken. De kleine Houdini zie ik anders nog wel 4 verdiepingen naar beneden stuiteren. Ik vind het dan alleen zo jammer dat de vogels mijn balkon niet meer op kunnen. Vandaar dat ik er in eerste instantie niet voor heb gekozen en liever een andere oplossing vind :)

Heb je een linkje naar die netten PoP?
Zo aan de maaswijdte van je gaas te zien, kunnen vogeltjes daar volgens mij wel doorheen hoor. Je zou dat dan kunnen laten zitten en alleen aan de bovenkant een net gebruiken.
Door BlissSpirit
#3443465
sam28 schreef:Ik zat inderdaad te denken aan helemaal dichtmaken. De kleine Houdini zie ik anders nog wel 4 verdiepingen naar beneden stuiteren. Ik vind het dan alleen zo jammer dat de vogels mijn balkon niet meer op kunnen. Vandaar dat ik er in eerste instantie niet voor heb gekozen en liever een andere oplossing vind :)

Heb je een linkje naar die netten PoP?
Dat snap ik, is ook leuk, maar als er vogels op je balkon komen en ze springt er naar toe, dan loop je wel een groot risico dat ze erover heen springt. Geen idee hoeveel jachtinstinct ze heeft, maar hier zit de een helemaal dicht en nog komt Sky regelmatig met een muis binnen (levend Afbeelding) Of zie ik het te negatief.Afbeelding. Ik ben zo iemand van better safe then sorry

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

Door Anne in Zweden
#3443466
pearlsofpassion schreef: wo 13 apr 2022, 12:10 Ik zou het gewoon dicht maken met een net. Dus helemaal dicht.
Das volgens mij het enige waar je echt gerust op gaat zijn en minder opzichtig want die zwarte netten zie je niet overdreven goed en netten geschikt katten zijn ook bijtproof. Ook niet zo duur trouwens.
Dit. Zooplus en Bitiba hebben bijtproofnetten.

https://www.bitiba.nl/shop/katten/katte ... net/398854

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... 6%20netten

En ja, jammer van de vogeltjes misschien, maar de veiligheid van je katterd gaat boven alles. :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443476
Anne in Zweden schreef: wo 13 apr 2022, 14:07 Dit. Zooplus en Bitiba hebben bijtproofnetten.

https://www.bitiba.nl/shop/katten/katte ... net/398854

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... 6%20netten

En ja, jammer van de vogeltjes misschien, maar de veiligheid van je katterd gaat boven alles. :)
Ja die.

En idd better safe than sorry. Want vroeger op het kattenforum waren er zoveel ervaringen van katten die braaf op het balkon bleven, al dan niet half afgemaakt. Tot ze het een keer niet deden...

Met dicht ben je gewoon gerust. En dan kan ze buiten wanneer ze wil, moet je er niet bij blijven.
Goed grondig tegen de muur bevestigen zodat er nergens gaten zijn en dan kan ze er ook nog eens veilig in klimmen. Extra leuk.

Vangt Cato de vogeltjes niet?
Ik herinner me Cuzco die met 4 maand of zo een mus ving, opschrokte, naar binnen liep en in de keuken er terug uitgooide. ::)
Toen kregen ze nog geen barf. :cool:
Ik was ergens als goede poezenmama wel trots, maar vond het toch echt pijnlijk dat het vogeltje gevangen was. :'(
Gebruikersavatar
Door sam28
#3443480
De veiligheid van de poezen (lees Cato) gaat echt boven vogeltjes op het balkon. Maar ik vind het gewoon jammer.
De vogeltjes laten zich niet zien als de balkondeur open staat en er katten op het balkon zitten. Zo slim zijn ze wel ;D

Ik ga van die netten halen en dan maak ik het dicht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door