Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3432095
Wat is volgens jullie de beste/makkelijkste manier om ramen te zemen (behalve laten doen)?
Ik heb een stok van ongeveer 3 meter lengte nodig, om het bovenste raam in de woonkamer vanaf de grond te kunnen bereiken. Op een ladder gaan staan is geen optie want hoogtevrees.
En is een window vac nu echt zo fijn, of heb je dan nog steeds strepen?
Door Lizzy
#3432096
Ik lees even mee. Ik heb zo'n ding op een stok van Leifheit... (om schoon te maken en een trekker) wat een kl*te ding.
Door Siberienne
#3432098
Wij hebben een klein heel hoog raampje en nog geen idee wat ik ga doen 😬 (de rest kan naar binnen tuimelen)

Maar goed, mijn moeder laat het doen door een glazenwasser die ook iets op de raam doet waardoor het maar 2x per jaar zou hoeven. Ik weet niet meer precies wat het is?(( Wij als kinderen zijn daar heel blij mee omdat mama 80+ en we niet zo zien zitten dat ze nog op trappen klimt … ))) maar is dat nog een optie?
Door El_Kato
#3432099
Wij hebben hierop de markt zo’n stok met raamwis accessoire gekocht voor de ramen boven en die werkt prima.

De Kärcher window vac heb ik ook maar ik vind het een waardeloos ding heb er in iedergeval nog steeds strepen mee… zal wel aan mijn techniek liggen maar toch… Een goede wisser heb je meer aan denk ik :)
Door Elf
#3432108
Ik durf het bijna niet te zeggen :D maar ik gebruik de in het verleden hier op BP beroemde Magic Mop om hoge ramen te wassen. Droog maken doe ik met een lange steel waaraan ik een microvezeldoek vastmaak (zo’n Swifferstok oid). Alleen zijn die geen 3 meter lang dus voor de ramen op de bovenverdieping komt een paar keer per jaar de glazenwasser
Gebruikersavatar
Door doranto
#3432155
El_Kato schreef: zo 05 sep 2021, 16:23 Wij hebben hierop de markt zo’n stok met raamwis accessoire gekocht voor de ramen boven en die werkt prima.

De Kärcher window vac heb ik ook maar ik vind het een waardeloos ding heb er in iedergeval nog steeds strepen mee… zal wel aan mijn techniek liggen maar toch… Een goede wisser heb je meer aan denk ik :)
Is die stok van de markt nog een bepaald merk?
Als de window vac in tegenstelling tot wat ze beweren niet streeploos werkt, ga ik die voorlopig nog maar niet aanschaffen denk ik.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3432156
Elf schreef: zo 05 sep 2021, 22:15 Ik durf het bijna niet te zeggen :D maar ik gebruik de in het verleden hier op BP beroemde Magic Mop om hoge ramen te wassen. Droog maken doe ik met een lange steel waaraan ik een microvezeldoek vastmaak (zo’n Swifferstok oid). Alleen zijn die geen 3 meter lang dus voor de ramen op de bovenverdieping komt een paar keer per jaar de glazenwasser
Heb je enig idee of de Magic Mop ook op een langere stok te bevestigen is? Of is de bevestiging heel specifiek, zodat je echt alleen de bijbehorende stok kunt gebruiken?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3432164
eelke schreef: di 07 sep 2021, 18:27 Glazenwassers gebruiken ook ander water zodat je het niet hoeft na te drogen. Dat zal ook wel helpen denk ik.
Ik heb inmiddels ook gevonden dat wanneer je je microvezel doek vochtig maakt met gedemineraliseerd water, je dan ook geen strepen zou moeten krijgen en je de ramen niet hoeft na te drogen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3432165
Tibbies schreef: di 07 sep 2021, 19:35 Kijk eens bij High-clean.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ga ik doen :)
Net even gekeken, maar dat zijn nog eens prijzen zeg voor een telescoopsteel :o
Door Tibbies
#3432166
Net even gekeken, maar dat zijn nog eens prijzen zeg voor een telescoopsteel :o[/quote]

Tja maar als je € 20,— per maand aan een glazenwasser moet betalen ben je ook niet blij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door src_esther
#3432170
Wij hebben zo'n glazerwassers-ding (telescoopsteel en borstel) voor de zonnepanelen en gebruiken die ook voor de veluxramen. Het is een flinke workout en dus niet echt een aanrader. Ondanks dat we geen osmosewater (waar glazenwassers over geschikken) gebruiken lijkt het wel streeploos te werken.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3432171
Tibbies schreef: di 07 sep 2021, 20:01
Tja maar als je € 20,— per maand aan een glazenwasser moet betalen ben je ook niet blij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het gaat maar om één raam dat hoog in de achtergevel van de woonkamer (in aanbouw) zit. Om voor dat ene raam een glazenwasser te laten komen is ook zowat. Zeker aan de binnenkant kan ik niet teveel water gebruiken. Ik zat zelf te denken aan iets van een vochtig microvezel doekje ofzo.

Dit raam bovenin gaat het om.
signal-2021-09-07-202836.jpg
signal-2021-09-07-202836.jpg (83.76 KiB) 951 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door