Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3432067
Bij mezelf. Op vooral mijn rug en borst, maar armen en benen doen af en toe ook vrolijk mee. Ik heb geen plekken, vlekken, bultjes enz. Wel schade van het krabben, want gut wat wordt een mens daar krankjorum van.

Mijn muizen zitten ook opeens onder de kale plekjes. Huid rustig, niet rood, geen korstjes. Ik zie ze niet krabben, maar ze zitten grotendeels onder de grond.

En Otje heeft pas net haar onderhoudsprik citopoint gehad en meneer zei “wordt het niet weer eens tijd voor een prik, ze is weer zo bezig”.

Ik ben al bij een vervangende huisarts geweest en heb met hormoonzalf gesmeerd. Daar ging de krabschade van weg en de jeuk is even minder geweest. Maar neemt na het stoppen met smeren weer toe en ik vind het oppervlakte dat ik smeren moet echt te groot om die troep nog eens te gebruiken. De oorzaak moet aangepakt worden.
Komende dinsdag heb ik een afspraak bij de dierenarts met de vier muizendames.

Ik vroeg me af, is er iets wat we allemaal kunnen hebben? De vervangende huisarts deed mijn expliciete opmerking dat ik veel met dieren doe van de hand met een “ach die heb je al jaren dat kan het niet zijn”. Maar is er niet een beestje wat niet of nauwelijks te zien is wat dit kan veroorzaken?
Andere gemeenschappelijke factor is natuurlijk de verbouwing. Iets in het stof ofzo. Verder is alles als altijd. We doen dezelfde boodschappen, we hebben geen ander wasmiddel, bed, kleding oid.

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3432068
Ik weet alleen dat als ik jeuk heb zonder dat er iets te zien is dat dit komt door een droge huid. In dat geval helpt body lotion voldoende.

Maar omdat ook de muizen en Otje er last van hebben lijkt bij jullie de oorzaak anders te zijn
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3432069
dinky89 schreef: za 04 sep 2021, 19:42 Ik weet alleen dat als ik jeuk heb zonder dat er iets te zien is dat dit komt door een droge huid. In dat geval helpt body lotion voldoende.

Maar omdat ook de muizen en Otje er last van hebben lijkt bij jullie de oorzaak anders te zijn
Een droge huid heb ik niet. Ja soms, van de cv ofzo. Ik smeer regelmatig, maar dat maakt nu ook geen enkel verschil. Dus helaas is dat het niet.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3432070
Zijn jullie niet met glasvezel of iets gelijkwaardigs bezig geweest om te isoleren, of dat er zoiets in de verwijderde delen zat?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3432071
Wat vervelend zeg!
Jullie hebben niet toevallig pakken glaswol of rockwol in de woonkamer, of ergens waar de was is, staan? :P
Door Siberienne
#3432072
Ik moet aan schurft denken, Sarcoptes scabie MAAR die is eigenlijk soort specifiek. Dus als jouw muizen schurft hebben, dan kan jij wel ‘besmet’ raken maar de mijten kunnen zich op het menselijk lichaam niet voortplanten. Alleen kun je wel een soort ‘allergische’ reactie hebben met veel jeuk. Als je dan geen steroïden wil gebruiken, dan kun je anti histaminica gebruiken en een verkoelende lotion voor kinderen met waterpokken.

Ik vind het wel heel bijzonder dat ook Otje last zou kunnen hebben omdat ze geen direct contact met de muizen heeft. Dus het is maar een gedachte. Ik denk aan muizen als ze bron omdat zie allevier klachten hebben.

Heeft je vriend / man ook jeuk?
Door Siberienne
#3432073
Bij schurft zitten de mijten meestal lokaal op bv de handen maar is dr jeuk over het hele lichaam. (((En als ik er les over geef heeft in no time de hele groep jeuk)))
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3432075
Hylos schreef: za 04 sep 2021, 20:02 Wat vervelend zeg!
Jullie hebben niet toevallig pakken glaswol of rockwol in de woonkamer, of ergens waar de was is, staan? :P
Nee we hebben het isolatiemateriaal nog niet besteld. Er ligt wel nog wat oud spul onder een zeil in de tuin, maar dat ligt er al weken. Ruimschoots voor de jeuk begon.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3432076
Siberienne schreef: za 04 sep 2021, 20:35 Bij schurft zitten de mijten meestal lokaal op bv de handen maar is dr jeuk over het hele lichaam. (((En als ik er les over geef heeft in no time de hele groep jeuk)))
Maar schurft is toch vrij eenvoudig te diagnosticeren door de huisarts? Je hoort het ook wel eens op het nieuws van uitbraken onder studenten.
Het klinkt vreselijk vies. Maar schurft is te behandelen, dus ach.

Ik heb nu twee keer een halve pil antihistamine genomen. Normaal als ik veel last heb van de hooikoorts neem ik een kwart. Ik reageer er nogal sterk op. De jeuk lijkt er wel iets minder van te worden, maar ik word er zo vreselijk duf, energieloos en eindeloos chagrijnig van. Dus echt een oplossing is dat ook niet.

Ik ben wel van plan om maandag weer een afspraak te maken en dan bij mijn eigen huisarts. Ik zal schurft dan zeker in gedachte houden.
Door Siberienne
#3432081
Kaela schreef: za 04 sep 2021, 21:13 Maar schurft is toch vrij eenvoudig te diagnosticeren door de huisarts? Je hoort het ook wel eens op het nieuws van uitbraken onder studenten.
Het klinkt vreselijk vies. Maar schurft is te behandelen, dus ach.

Ik heb nu twee keer een halve pil antihistamine genomen. Normaal als ik veel last heb van de hooikoorts neem ik een kwart. Ik reageer er nogal sterk op. De jeuk lijkt er wel iets minder van te worden, maar ik word er zo vreselijk duf, energieloos en eindeloos chagrijnig van. Dus echt een oplossing is dat ook niet.

Ik ben wel van plan om maandag weer een afspraak te maken en dan bij mijn eigen huisarts. Ik zal schurft dan zeker in gedachte houden.
Het typische beeld is wel zien, als het mensen schurft is, die graven gangetjes in de huid, vaak of in de schaamstreek of tussen de vingers, maar als jij tegen mijten van een ander dier bent opgelopen, heb je geen gangetjes. En als wij uitbraken hadden in het ziekenhuis waar het geen SOA is, dan hadden zelfs de dermatologen moeite het te diagnostiseren. Dus nee, dat is niet altijd makkelijk om te zien.

Maar ik heb even gezocht en ik denk niet dat het kan, blijkbaar hebben muizen geen scabiës, wel gevonden dat ze een ander soort mijten kunnen hebben, fur mites, waarbij hier staat dat ze ook op mensen over kunnen gaan https://www.petcoach.co/article/skin-pa ... -and-rats/

Ik denk dat het belangrijk is dat de dierenarts goed kijkt...

Sterkte ermee en balen dat je zo suf wordt van de pillen...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3432083
Bij gerbils komen wel eens bloedluisbesmettingen voor.
Maar daar krijg je als mens wel bultjes van (zei ze uit ervaring ::) :-X). Tenminste, als ze bijten. Maar jeuk door rondlopen, dan zie je ze lopen, dus dat lijkt me ook weinig waarschijnlijk. Zou een kleiner beestje moeten zijn, zou ik denken.

Ik kreeg onlangs als tip voor bloedluis om het knaagdier in een transportbakje op keukenpapier te zetten. Dan zie je ze gemakkelijker lopen. Maar bij een microscopisch diertje, werkt dat natuurlijk niet.
Misschien vind de DA iets...
Door Lizzy
#3432092
Wat gek! En vooral stik vervelend! Ik zou ook denken aan een mijt of schimmel maar dan zou je wat op je huid (of die van de muisjes) moeten zien volgens mij :g:

Ik denk verder! Sterkte!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3432102
pearlsofpassion schreef: za 04 sep 2021, 23:11 Bij gerbils komen wel eens bloedluisbesmettingen voor.
Maar daar krijg je als mens wel bultjes van (zei ze uit ervaring ::) :-X). Tenminste, als ze bijten. Maar jeuk door rondlopen, dan zie je ze lopen, dus dat lijkt me ook weinig waarschijnlijk. Zou een kleiner beestje moeten zijn, zou ik denken.

Ik kreeg onlangs als tip voor bloedluis om het knaagdier in een transportbakje op keukenpapier te zetten. Dan zie je ze gemakkelijker lopen. Maar bij een microscopisch diertje, werkt dat natuurlijk niet.
Misschien vind de DA iets...
Bultjes heb ik niet. Ik kan ze wel vangen om te testen, maar dan moet ik ze dinsdag weer vangen en dat wordt dan wel lastiger. Dan laat ik het liever door de dierenarts nakijken. Misschien moet er eentje maar even onder zijl om een goed afkrabsel te maken.

Dank voor de link Pluk, die hou ik zeker in gedachte. De fantastische zalf van de dokter vind ik maar vette troep. Ik wacht even de dierenarts af en dan beslis ik of ik naar de huisarts ren, of dat ik zo’n smeersel eens ga proberen.

Spot heeft inmiddels ook een kale plek bovenop der kop, maar die is sinds vanmorgen niet erger geworden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3432103
Siberienne schreef: za 04 sep 2021, 22:13 Het typische beeld is wel zien, als het mensen schurft is, die graven gangetjes in de huid, vaak of in de schaamstreek of tussen de vingers, maar als jij tegen mijten van een ander dier bent opgelopen, heb je geen gangetjes. En als wij uitbraken hadden in het ziekenhuis waar het geen SOA is, dan hadden zelfs de dermatologen moeite het te diagnostiseren. Dus nee, dat is niet altijd makkelijk om te zien.

Maar ik heb even gezocht en ik denk niet dat het kan, blijkbaar hebben muizen geen scabiës, wel gevonden dat ze een ander soort mijten kunnen hebben, fur mites, waarbij hier staat dat ze ook op mensen over kunnen gaan https://www.petcoach.co/article/skin-pa ... -and-rats/

Ik denk dat het belangrijk is dat de dierenarts goed kijkt...

Sterkte ermee en balen dat je zo suf wordt van de pillen...
Dank voor alle info! Ik wou dat het al dinsdag was.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door