Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3432151
De dierenarts heeft goed gekeken en denk het meest aan mijten. En die zijn zoals al hier besproken vrijwel altijd soortspecifiek. Dus de kans dat mijn jeuk daar van komt is heel klein.

De dames zijn behandeld, nu moet het hok nog schoon. Alle hout in de vriezer. Dat wordt nog even een klusje.

Op weg naar huis heb ik een bodylotion vergelijkbaar met die hier genoemde sanex gehaald. Die wil ik eerst een paar dagen proberen, want ik heb het idee dat de jeuk iets minder aan het worden is. Helpt dat niet, bel ik de huisarts weer.

Dank allen voor het meedenken!
Door Lizzy
#3432157
Ik vind het toch gek en net iets te toevallig dat dit in 1 huishouden plaats vindt. Misschien ligt het aan mij hoor en is het inderdaad toeval..... Maar is er niet 1 type mijt waar iedereen last van kan hebben? Mij staat bijv. bij dat hooimijt een beestje is waar mens en dier echt onwijze mega jeuk van kan hebben?!

Heeft de DA een afkrabsel gemaakt?

Schimmel is uitgesloten?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3432159
Lizzy schreef: di 07 sep 2021, 18:22 Ik vind het toch gek en net iets te toevallig dat dit in 1 huishouden plaats vindt. Misschien ligt het aan mij hoor en is het inderdaad toeval..... Maar is er niet 1 type mijt waar iedereen last van kan hebben? Mij staat bijv. bij dat hooimijt een beestje is waar mens en dier echt onwijze mega jeuk van kan hebben?!

Heeft de DA een afkrabsel gemaakt?

Schimmel is uitgesloten?

Nee er is geen afkrabsel gemaakt. Ik ben bang dat dat zonder narcose ook niet lukt.
Het grootste argument tegen een mijt die we allemaal zouden kunnen hebben, is dat een hormoonzalfje zoals ik heb gehad, dat alleen maar erger maakt. Het feit dat de jeuk daar wel tijdelijk van verdween maakt de optie mijten dus heel onwaarschijnlijk.

Schimmel is niet volledig uitgesloten. Bij de blauwe lamp lichtte er niets op. Zowel bij de muizen als bij mij niet. Maar niet elke schimmel is er mee te zien. Een kweek duurt twee weken, dus is het handiger om eerst de meest waarschijnlijke optie van mijt te behandelen. Als dat niet werkt gaan we richting de schimmels.
Door Siberienne
#3432160
Kaela schreef: di 07 sep 2021, 18:49 Nee er is geen afkrabsel gemaakt. Ik ben bang dat dat zonder narcose ook niet lukt.
Het grootste argument tegen een mijt die we allemaal zouden kunnen hebben, is dat een hormoonzalfje zoals ik heb gehad, dat alleen maar erger maakt. Het feit dat de jeuk daar wel tijdelijk van verdween maakt de optie mijten dus heel onwaarschijnlijk.

Schimmel is niet volledig uitgesloten. Bij de blauwe lamp lichtte er niets op. Zowel bij de muizen als bij mij niet. Maar niet elke schimmel is er mee te zien. Een kweek duurt twee weken, dus is het handiger om eerst de meest waarschijnlijke optie van mijt te behandelen. Als dat niet werkt gaan we richting de schimmels.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een hormoonzalf werkt ook heel goed tegen de jeuk van bv scabiës. Uiteindelijk kunnen er wel meer mijten komen maar in eerste instantie werkt het uitstekend. De jeuk komt van de immuunreactie en die wordt geremd door de zalf. Is juist een enorme instinken; patiënt met jeuk en bultjes, dermatoloog geeft hormoon zalf, patient geen jeuk meer, krabt niet meer, mijten gaan los en na een paar weken heeft de halve afdeling scabiës (waargebeurd verhaal uit ziekenhuis).

Heb jij alleen jeuk of ook bultjes / schilfers?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3432161
Siberienne schreef: di 07 sep 2021, 18:53 Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een hormoonzalf werkt ook heel goed tegen de jeuk van bv scabiës. Uiteindelijk kunnen er wel meer mijten komen maar in eerste instantie werkt het uitstekend. De jeuk komt van de immuunreactie en die wordt geremd door de zalf. Is juist een enorme instinken; patiënt met jeuk en bultjes, dermatoloog geeft hormoon zalf, patient geen jeuk meer, krabt niet meer, mijten gaan los en na een paar weken heeft de halve afdeling scabiës (waargebeurd verhaal uit ziekenhuis).

Heb jij alleen jeuk of ook bultjes / schilfers?
Alleen jeuk. Huid ziet er 100% normaal uit.
Ik heb vorige week dinsdag voor het laatst gesmeerd. Tegen het weekend was de jeuk weer heel erg, maar nu is het echt beduidend minder. Nog niet helemaal weg, maar het is minder heftig en het oppervlakte wordt minder.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3432286
Even een update

De muisjes gaan goed. De plekjes trekken al weg. De haren moeten nog terug groeien, maar het is duidelijk dat de stronghold helpt. Gisteren heb ik hun bak gesopt en ingericht met de eerste lading huisjes en tunnels die in de vriezer hebben gezeten.

Mijn jeuk blijft aanwezig, maar is wel beduidend minder. Ik heb het idee dat het toch een allergie iets is. Vanmorgen hebben we gezaagd en geboord in de stenen muren en ik werd gek van de jeuk op mijn wangen. Toen goed gewassen en gespoeld en de jeuk is zo goed als weg.
Met de verbouwing is dat niet zo gek natuurlijk. Ik denk dat ik mijn “zo min mogelijk douchen want droge/geïrriteerde huid” beleid ga aanpassen naar zo vaak mogelijk douchen/afspoelen om allergenen weg te spoelen. En dan goed blijven smeren om in ieder geval geen droge huid te krijgen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door