Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dian
#3431594
Beste allemaal,
Het is lang geleden dat we ons hier hebben laten zien. Rakker is er niet meer, die is 31 maart j.l. ingeslapen op de mooie leeftijd van 16 jaar en 11 maanden. Ik mis hem echt, maar het is goed zo. Hij kon niet meer.
Laddy is er nog, deze grote schat wordt al weer 9 in november.
Daarnaast heb ik sinds afgelopen zaterdag een heel lief, klein cairnreutje van 13 weken. Hij luistert al behoorlijk naar zijn naam: Scotty.
Ik heb alleen een vraag en misschien weet er iemand hier een antwoord op. Scotty probeert constant op Laddy te rijden. Laddy snauwt Scotty wel af en dan gaat hij even weg, om vervolgens het weer te proberen. Hoe pak ik dit het beste aan? Iemand een idee hoe dit gedrag om te buigen?
Door Lizzy
#3431599
Gecondoleerd met Rakker Dian :'( :-*

En gefeliciteerd met Scotty. Wat fijn voor je dat je een nieuw maatje erbij hebt!

Puppy gedoe van Scotty. In mijn ogen is rijden op andere honden bijna altijd stress. Gewoon niet teveel (of niet) op reageren, afleiden en dingen met de mannetjes apart gaan doen lijkt me voor nu het slimst.
Door smulpaap
#3431602
Hoi Dian . Leuk om weer iets van je te lezen :)
En wat een mooie leeftijd heeft Rakker behaald

Leuk dat er weer een kleine deugniet bij is

Ik zou ter afleiding rustige hersenwerkjes doen . Vaak vinden ze werken met hun neusje leuk . En bv met een snuffelkleed gaan spelen . Dat maakt ze moe , maar ze raken niet overprikkeld
Amber was er ook gevoelig voor , teveel prikkels en ik zag rijgedrag
Ik nam haar apart en deed rustig hersenwerk met haar . Er waren er nog twee , die een stuk ouder waren en geen zin hadden in haar rijgedrag . Maar ook om verdere,spanning (en mogelijke knokpartijen ) te voorkomen
Toen Amber eenmaal ouder werd vertoonde ze het rijgedrag niet meer
Gebruikersavatar
Door pluk
#3431603
Sterkte met het verlies van Rakker en veel plezier met Scotty. Als hij lijkt op zn naamgenoot hier op de bank dan wens ik je veel plezier én geduld :biggrin2:

Bij rijgedrag van zo'n jong pupje denk ik aan stress/spanning. Ik zou zeker even naar zn dagindeling kijken, misschien krijgt hij toch te weinig rust of teveel prikkels. Of hij moet gewoon nog heel erg wennen. Het is voor zo'n pupje natuurlijk ook veel verandering.

En je bent al even niet geweest dus ik zal je er even aan herinneren...
Nieuwe hond = verplicht foto's plaatsen ::)

Edit: ik zou met een pup nog geen hersenwerkjes doen. https://hersenwerkvoorhonden.nl/pups/
Door Anne in Zweden
#3431608
Wat een lekker snuitje heeft ie toch! Gefeliciteerd met je nieuwe maatje, en gecondoleerd met het verlies van Rakker - al heeft hij natuurlijk een ronduit prachtige leeftijd behaald. Het gemis zal er niet minder om zijn.

Jij bent zelf ook nauwelijks herkenbaar! :o Wat een prestatie, al die kilo's eraf! Je ziet er goed uit! :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3431611
Wat verdrietig dat Rakker er niet meer is maar wat een geweldig hoge leeftijd heeft Rakker mogen halen! Sterkte met het gemis.

En wat leuk nieuws dat Scotty voor nieuw leven in de brouwerij zorgt :)
En wat ben jij enorm afgevallen!
Door Anne in Zweden
#3431615
Dian schreef: ma 23 aug 2021, 21:22 Ja, dat zal dat ik ook iets veranderd ben. Het scheelt slechts 100 kg met mijn toppuntAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Jemig zeg, 100 kilo eraf. Wat een doorzettingsvermogen, petje af!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3431900
Wat leuk om je hier weer terug te zien en wat zie je er goed uit!
Heel erg knap dat je het voor elkaar hebt gekregen om zóveel af te vallen.
En Scotty is echt een leukerd! Heel veel plezier samen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door