Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3443267
Lizzy schreef:Ik word daar toch lichtelijk geïrriteerd van eerlijk gezegd.
Daar zit ook mijn ergernis hoor. Ik ben ook best pissig op A en klaar met relaties voor nu. Ik wil best weer daten maar met andere intenties dan een relatie op moment. ;)

Ik ben er met A onder andere wel achter gekomen dat ik best gezond ben in relaties. En dat is fijn om te weten. En ook dat ik goed om kan gaan met mijn hechtingsproblemen. Het verschil tussen A (en ook Ronalds date denk ik) en mij is dat ik al een hoop therapie gehad heb en weet hoe ik er mee om moet gaan zonder een ander te belasten en het ook aan te kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3443268
Precies dat, Sam. Ik heb best wel een tijdje lopen tobben na de breuk in 2017. Maar met hulp van een lieve vriendin, een psycholoog en een therapeut ben ik inmiddels zover dat ik de wedstrijd weer durf in te gaan. Maar dan helpt dit soort afwijzingen niet echt. Als je niet kunt of wilt hechten, wek dan ook de verwachting niet. Nu krijg ik een beetje een vieze smaak in mijn mond en voel ik me eigenlijk gebruikt.

Maar goed, het is dus niet gelukt. Ik kan me er wel druk om maken, maar daar kom ik niet verder mee.

Vanmiddag goed gesprek gehad met peut. En ik heb even lekker kunnen janken en razen. Dat lucht op. En nee, het ligt niet aan mij.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3443271
Ik wens jullie echt heel veel sterkte….. ben nu met mn eigen plekje bezig (na 25 jaar relatie) en ik ben er op voorbereid dat ik ook naar een therapeut moet….. pffff….. petje af hoe jullie ermee omgaan :-*
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3443273
CindyMayella schreef: do 07 apr 2022, 18:19 Ik wens jullie echt heel veel sterkte….. ben nu met mn eigen plekje bezig (na 25 jaar relatie) en ik ben er op voorbereid dat ik ook naar een therapeut moet….. pffff….. petje af hoe jullie ermee omgaan :-*
Het voor jezelf erkennen dat je het niet allemaal alleen hoeft te doen, helpt. En een goede therapeut. Ik heb het geluk gehad dat er een enorme klik met de eerste psycholoog was. En mijn huidige therapeut is mijn allerbeste vriendin. Zij is ook degene die mij in eerste instantie naar de psycholoog "geschopt" heeft.

Het heeft enige tijd geduurd voordat ik het een beetje doorhad. En waar mijn emotionele incontinentie vandaan kwam.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3443286
Ronald schreef:[quote=CindyMayella post_id=3443271 time=<a href="tel:1649348368" data-original-title="" title="">1649348368</a> user_id=14918]
Ik wens jullie echt heel veel sterkte….. ben nu met mn eigen plekje bezig (na 25 jaar relatie) en ik ben er op voorbereid dat ik ook naar een therapeut moet….. pffff….. petje af hoe jullie ermee omgaan :-*
Het voor jezelf erkennen dat je het niet allemaal alleen hoeft te doen, helpt. En een goede therapeut. Ik heb het geluk gehad dat er een enorme klik met de eerste psycholoog was. En mijn huidige therapeut is mijn allerbeste vriendin. Zij is ook degene die mij in eerste instantie naar de psycholoog "geschopt" heeft.

Het heeft enige tijd geduurd voordat ik het een beetje doorhad. En waar mijn emotionele incontinentie vandaan kwam.[/quote]

Dank je 😘
Door Lizzy
#3443304
Nou Sam en Ronald, ik kan me dat dus heel goed voorstellen, die vieze smaak en dat je je gebruikt voelt :-\ . Ik zat hier dus ook een beetje plaatsvervangend boos te worden :-\ . Vind het ook echt niet in orde, om gewoon te weten dat je niet kunt hechten en dan toch ergens in te stappen op hoop van zegen :-\ . Maar ja goed, we kennen het verhaal van A en de dame van Ronald niet, dus mogelijk dat we daar ook weer begrip voor op kunnen brengen zouden we dat wel (tot in de krochten van hun ziel en hart) kennen. Volgens mij moet jij trouwens niet weg blijven van relaties Sam, maar moeten mensen als A wegblijven (en eerst aan zichzelf gaan werken). Jij "moet" ze alleen misschien beter leren herkennen en gelijk de pleiterik maken als je er zo een tegen komt.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3443306
hannabelgje schreef:Gisteren mijn eigen sleutel gekregen van zijn appartement. Zo blij mee.
Leuk Hannah!!! :D :D

Lizzy schreef:Jij "moet" ze alleen misschien beter leren herkennen en gelijk de pleiterik maken als je er zo een tegen komt.
haha, ja. Maar het is zo vreselijk lastig. Want ga ik de pleiterik maken als ik een minimale rode vlag zie als ik m dan al herken.
Een aantal ken ik ondertussen wel door schade en schande. Het niet voorstellen aan vrienden, claimen, controleren, gaslighten, manipuleren, over grenzen gaan, en meer.
Maar deze was nieuw. Ze had een relatie van 10jr gehad dus ik dacht, je kunt wel zeggen dat je er moeite mee hebt maar ik heb ook moeite en als je wel een relatie van 10jr kunt aangaan dan kan je dat nu ook weer. En ze heeft ook een stabiele vriendengroep en een goede relatie met haar ex.
Maar heb overgeslagen dat ze daarna alleen maar korte (3mnd) "relaties" heeft gehad. Daar had ze wel verklaringen voor en ik heb dat gewoon geloofd. Ik heb de onzekerheid die ik voelde op mezelf betrokken en dat was niet van mij maar van haar. :-\
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3443313
hannabelgje schreef: vr 08 apr 2022, 07:59 Gisteren mijn eigen sleutel gekregen van zijn appartement. Zo blij mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Fijn Hanna! Dat zit wel goed met jullie! Gefeliciteerd :-*

@Tibbies: Psies. Ik heb een rugzakje. Eerst was het een soort van vrachtwagen, maar het is inmiddels teruggebracht tot een rugzak(je). Maar het is er wel.

Zit ik vanmorgen te ontbijten op mijn favoriete stekje, sla ik de krant open...
IMG20220408110924.jpg
IMG20220408110924.jpg (3.43 MiB) 543 keer bekeken
Door hannabelgje
#3443501
Eergisteren hadden we een kennismaking met de moeder van zijn kinderen en dat ging best goed. Veel kritische vragen over hoe ik dacht over opvoeding en hoe ik mijn rol zag in hun leven enzo. Blijkbaar toch geslaagd want gisteren zijn de kinderen ingelicht. Ze waren bang dat de kinderen moeilijk gingen doen maar dat was niet zo. Ze snapten wel dat papa niet altijd alleen wil zijn als zij er niet zijn. Ook heb ik een Zoë en dat vinden ze helemaal geweldig. Binnenkort dus kennismaken. Verder gaat alles zijn gangetje. Heb ik inmiddels eigen sleutels van zijn appartement en zijn we komend weekend weer lekker saampjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3443503
Wat een enorme stap Hanna en fijn dat ie zo goed is verlopen. Zo te lezen wordt er goed op de kinderen gepast en dat maakt de kans op nog lang en gelukkig voor iedereen groter. Ben super blij voor je!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door