Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3459120
Ff stoom afblazen.

Afgelopen zaterdag vanuit het niks een "ik twijfel soms" bom op me gegooid. De hele relatie vloog haar aan en blijkbaar is er soms een twijfel of ze wel genoeg voor me voelt voor een relatie (haar woorden) tot de dood ons scheidt. We zijn 2,5mnd samen, dat gaat helemaal nergens over.
Ik noem het een bom omdat ze het ook zo bracht. Ze had het blijkbaar nodig om te schoppen.
Ik ben naar huis gegaan in een soort slechte droom beland. Zondag hebben we het er wel over gehad, ook over de optie van uitmaken. Ze voelt genoeg om nu niet weg te gaan maar dat betekend niet dat de twijfel er niet meer is.
Ze erkent wel dat ze mogelijk wat bindingsangst heeft en dat ze op moment ook slecht in haar vel zit. Ze heeft een blessure en kan niet sporten en ook zit ze in een soort sluimerend arbeidsconflict. En dan ik die er gewoon is en ineens dichtbij kom wat ze ook wel spannend vindt.

Vanmiddag hebben we het er nog even over gehad en ik zie dat zij er ook mee worstelt. Ze vindt dat ik verdien om er helemaal voor te gaan maar ze zit heel erg in de knoop met zichzelf. Ze denkt enerzijds dat ze niet toe is aan een serieus iets maar anderzijds snakt ze er ook naar.
Ik merk dat ik dan ook afstand neem en zelf ga twijfelen. Moet ik niet gewoon die knoop doorhakken? Weg van de twijfels en onzekerheid. :'(
En als het na 2,5mnd al zo gaat, wat zegt dat dan over de eventuele toekomst.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3459125
Welkom in jullie eerste dipje Sam! :-*

Zoals ik het lees (kan natuurlijk vanaf een scherm niet inschatten of het ook zo is):
Zij zit niet lekker in haar vel en vindt zichzelf nu niet goed genoeg voor jou (of wie dan ook). En het komt allemaal wel erg dichtbij, bindingsangst komt pas als je ook echt binding gaat voelen denk ik? Lijkt of ze bevestiging zoekt, trek je inderdaad de stekker eruit als het tegenzit en ze je wegduwt? Of blijf je er toch voor gaan ondanks dat je het zelf ook eng vindt?
En jij wordt dan weer onzeker omdat zij twijfelt, want waar ligt dat dan aan?
Zoiets?

Ik denk dat jullie ontzettend gek op elkaar zijn, en dat het nu serieuzer wordt / voelt en dus doodeng (voor allebei?). Dan is het denk ik belangrijk om deze test te doorstaan door er voor haar te zijn en begrip te tonen voor de situatie, maar niet de stekker er uit te trekken. Denk ik. Zo ongeveer. Want juist door er te zijn als het even moeilijk is bouw je aan een relatie, en wordt het wederzijdse vertrouwen groter.
Denk dat het gewoon goed komt dan hoor!

Disclaimer: ik ben geen relatie expert, ken alleen mijn eigen relatie door en door en dit soort dingen klinken toch wel bekend vanuit het verleden :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3459128
Wat je zegt Kim! Oh als ik aan die eerste tijd terug denk. Soms zo onzeker van het minste of geringste.

Zolang geen van tweeën echt denkt "dit is het niet", gewoon stug doorgaan. Want dit zegt niets over de toekomst, dit soort gevoelens van twijfels worden vanzelf minder als er meer vertrouwen is.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3459131
Klinkt alsof jullie nu echt in een fase komen waarin het gevoel van 'vrijblijvend' daten overgaat naar 'serieuze relatie'.
Tussen de regels door lees ik dat zij ook onzeker is of ze wel goed genoeg is voor jou :-* Blijf vooral met elkaar praten en accepteer dat er ook onzekerheid mag zijn, hoe moeilijk dat soms ook is. Onzekerheid is helemaal niet vreemd wanneer het serieuzer wordt. En zeker wanneer je niet lekker in je vel zit is twijfel of je wel goed genoeg bent voor de ander begrijpelijk omdat je jezelf in die situatie niet een goede partner voelt.

Maar ik begrijp heel goed dat zo'n openbaring van haar kant jou ook onzeker maakt. Dan verschijnt de angst om gekwetst te worden op het toneel. Op basis van jouw berichten hier klinkt het niet alsof je de handdoek in de ring zou moeten gooien ;)
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3459133
Ook ik worstel hiermee!!!! Hoe serieuzer het wordt, hoe meer ik me ‘terug trek’…. Bang voor wat er gaat komen….. Ondertussen weet ik dat hij echt serieus is en zn gevoelens oprecht zijn….. Ik heb een relatie van 25 jaar achter de rug, hij van 36!!!!! We zijn een vakantie aan het plannen, onze toekomst….. In dit geval ben ik degene die het moeilijk heeft… Geen bindingsangst, maar wel dat ik niet weet hoe en wat ik me (moet) voelen….Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt….. Ik probeer van dag tot dag te leven en te genieten van elk moment dat we samen zijn….. Nu beginnen de kleine strubbelingen naar voren te komen, ergenissen… En ja, daar heb ik het moeilijk mee… Ik ben opgeruimd, hij niet etc…..
Adem in, adem uit…. Geniet van het moment… misschien erg makkelijk gezegd van mijn kant….. maar ik weet wat je bedoelt :-* :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door