Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3431216
Hier wel een nespresso apparaat maar geen ervaring met biologisch afbreekbare cups.

Neem aan dat jij een 'oude' nespresso hebt aangezien je in de nieuwe versie alleen officiële nespresso cups kan plaatsen. Daar hebben ze de cups aangepast zodat ze er patent op aan konden vragen wat ze bij de eerdere generatie waren vergeten te doen. Daardoor heb je nu zoveel keuze in cups voor het apparaat.

Waar ik zelf geen enkele problemen heb ondervonden met cups van andere merken dan nespresso hoorde ik laatst iemand die zelfde apparaat heeft maar met cups van andere merken dan nespresso maar halve kopjes koffie kreeg. Dit terwijl daarna met een cup van nespresso er weer volle kop koffie uit kwam.
#3431217
dinky89 schreef: di 17 aug 2021, 08:27 Hier wel een nespresso apparaat maar geen ervaring met biologisch afbreekbare cups.

Neem aan dat jij een 'oude' nespresso hebt aangezien je in de nieuwe versie alleen officiële nespresso cups kan plaatsen. Daar hebben ze de cups aangepast zodat ze er patent op aan konden vragen wat ze bij de eerdere generatie waren vergeten te doen. Daardoor heb je nu zoveel keuze in cups voor het apparaat.

Waar ik zelf geen enkele problemen heb ondervonden met cups van andere merken dan nespresso hoorde ik laatst iemand die zelfde apparaat heeft maar met cups van andere merken dan nespresso maar halve kopjes koffie kreeg. Dit terwijl daarna met een cup van nespresso er weer volle kop koffie uit kwam.
Ik heb nog geen Nespresso apparaat maar overweeg er een te kopen. Ik ga er echter niet van die alu dingen in frommelen. Als dat de enige optie is om goede koffie uit het apparaat te krijgen: dan koop ik het apparaat niet.
#3431219
Dan is het in ieder geval zorgen dat je niet een vertuo (nieuwe generatie) koopt maar een original.

Verder geldt natuurlijk voor nespresso zelf wel een recycle programma voor zowel de koffie als de aluminium cups: https://www.nespresso.com/nl/nl/service ... -recycling

Zelf hebben wij de nespresso vooral voor af en toe een enkel kopje koffie. Voor de rest zetten wij meestal de koffie met onze classic mocca master van douwe egberts (filterkoffie).
#3431243
Kaio schreef: di 17 aug 2021, 15:01 Nou ben je gelijk een stuk goedkoper uit :biggrin2:
Maar waarom zou je er wel een willen?
Ik drink maar weinig koffie. En heb een heel klein keukentje. Dus ik hoef geen Espresso apparaat ofzo. Geen dure ingewikkelde toestanden. En ik maak nu koffie in een Bialette. En dat is op zich prima hoor, maar er gaan dagen voorbij dat ik eigenlijk graag op een knoppie zou willen drukken en direct koffie heb :biggrin2: . Nou was ik bij mijn zus en die gaf me een Nespressootje en dat vond ik toch wel echt heeeel lekker. Dus vandaar.
#3431247
Ik denk dat de combinatie Nespresso (of Dolce Gusto) en aandacht voor het milieu geen goede is. Als je zo'n apparaat hebt, genereer je afval. Als het dan, zoals bij Nespresso, gerecycled kan worden, is dat mooi meegenomen. Maar dat veronderstelt wel actie van jezelf. En ook weer vervoer van het afval naar de plek van inzameling. Wat ook weer een ecologische afdruk oplevert.

Dus tja... de koffie is lekker. Dat wel.
#3431249
Ronald schreef: di 17 aug 2021, 17:32 Ik denk dat de combinatie Nespresso (of Dolce Gusto) en aandacht voor het milieu geen goede is. Als je zo'n apparaat hebt, genereer je afval. Als het dan, zoals bij Nespresso, gerecycled kan worden, is dat mooi meegenomen. Maar dat veronderstelt wel actie van jezelf. En ook weer vervoer van het afval naar de plek van inzameling. Wat ook weer een ecologische afdruk oplevert.

Dus tja... de koffie is lekker. Dat wel.
Maar wat dan met die bio afbreekbare Nespresso cups?

https://dekoffiejongens.nl/?gclid=Cj0KC ... HbEALw_wcB
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door