Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3431895
Lizzy schreef: di 31 aug 2021, 16:42 Niet tegenvallen...? Is dat hetzelfde als "echt lekker!" of "nah..., het kan er mee door". Want ik vind die cupjes allemaal wel dusdanig duur dat ik dan wel echt stik lekkere koffie wil hebben :-\
Ik vind ze lekker. Ikea heeft ook biologisch afbreekbare cups gehad (misschien nog wel?) maar die vond ik echt niet lekker, zo muf :-X
#3431969
Zo, de Rommelsbacher is binnen en hij mag blijven! Ik heb uiteindelijk wel de grotere versie besteld (3 of 6 koppen ipv 2 of 4), omdat 6 koppen 350 ml zijn en ik normaal gesproken veel meer koffie drink (700 ml met mijn Franse persje). Ik was alleen vergeten dat dat gewone koffie is, en dat deze espresso zet (veel sterker). ::) In eerste instantie dacht ik: iew, wat een sterke bak, maar ik had nog melk in de koelkast staan, dacht aan Lizzy's "ik drink altijd cappuccino", kwam nog ergens een melkschuimer tegen en zit nu dus aan een heerlijk mok cappu. :D

Het apparaat werkt goed, gewoon als een normale Bialetti maar dan eentje die niet droogkookt als je de leeftijd hebt dat je niet overal meer aan kunt denken. ::) Ik vind de randjes wel wat scherp (heb me niet gesneden of zo, maar ik ben denk ik molliger apparaten gewend), maar dat is het enige. De schenkgreep/vasthoudtdingsboems/hendel wordt in elk geval niet heet, dus je kunt veilig inschenken.

En hij is niet te groot. Hij staat hier tussen de theepot en twee 1-literflessen van Sodastream:
20210901_165545.jpg
20210901_165545.jpg (3.52 MiB) 994 keer bekeken
#3431978
Lizzy schreef: wo 01 sep 2021, 17:30 Ohww leuk leuk leuk!!!!!!!!! Dank je wel voor de foto! Ik vind het wel een schatje om te zien hoor! Had je ook al je Yellow Bourbon bonen?

Bedoel je de randjes van de pot zelf?
Ja, en van de greep. Die heeft een rubber onderkant dus alles bij elkaar snij je je er niet aan, maar in mijn hand voelt het wat scherp. Ik ben dan ook handgrepen als die van de theepot ernaast gewend: rond, zonder kanten.

De Yellow Bourbon heb ik ook ontvangen maar nog niet geprobeerd. Ik meld me van de intensive care-afdeling zodra ik ze geprobeerd heb! :biggrin2:

En om te zien is het inderdaad een leukerd. :D
#3432002
Lizzy schreef: do 02 sep 2021, 08:33 :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ben heel benieuwd!

Klinkt mij ook een beetje slordig hoor, een scherp onafgewerkt handvat.
Maar dat is niet zo, hoor. Het is niet scherp in de zin van onafgewerkt. Als ik mijn vinger erlangs haal, snijd ik me echt niet. Ik heb dat net nog even gedaan om te controleren, maar dat is dus echt niet zo, dat het slordig is afgewerkt. Voor mijn gevoel is het alleen scherp, omdat ik voorheen een dubbelwandige french press had met een rond handvat, en dat voelt gewoon anders in je hand.

Ondertussen zet het ding wel goede, sterke koffie. Ik ben er blij mee!
#3432005
Mocht je hem willen proberen: als je bij Amazon.de bestelt kost hij 52,99 + 3,49 verzendkosten. Bevalt hij niet, dan heb je een maand de tijd om hem terug te sturen (dat is het grote voordeel van Amazon: de klantenservice). Je krijgt dan gewoon je geld terug. Normaal gesproken zou ik dat niet promoten, omdat geretourneerde kleding meestal in de verbrandingsoven verdwijnt, maar elektrische apparaten die in goede staat worden teruggestuurd worden gewoon weer in de verkoop gedaan, eventueel via Amazon Warehouse Deals (= met korting).
#3432023
Ik bestel eigenlijk uit principe niet bij Amazon (nu 1 keer wel gedaan maar had er gelijk al weer spijt van :biggrin2: ) maar ik ga er ff over nadenken. Ik zit ook wel te denken "OK, stel je niet aan Liz, want je moet ook handmatig je melkopschuimer aan doen dus toch de koffie al in de gaten houden". Maar in het kader van "we moeten toch liefst zo min mogelijk gas gebruiken...." is het wel weer handig. En het spreekt me ook wel erg aan dat ik dan twee bakkies kan zetten en het 2de bakkie warm blijft (ik ben de enige die koffie drinkt hier) :g:
#3432033
Lizzy schreef: vr 03 sep 2021, 07:55 Ik bestel eigenlijk uit principe niet bij Amazon (nu 1 keer wel gedaan maar had er gelijk al weer spijt van :biggrin2: ) maar ik ga er ff over nadenken. Ik zit ook wel te denken "OK, stel je niet aan Liz, want je moet ook handmatig je melkopschuimer aan doen dus toch de koffie al in de gaten houden". Maar in het kader van "we moeten toch liefst zo min mogelijk gas gebruiken...." is het wel weer handig. En het spreekt me ook wel erg aan dat ik dan twee bakkies kan zetten en het 2de bakkie warm blijft (ik ben de enige die koffie drinkt hier) :g:
Ze zijn ook wel bij bol.com te koop, maar dan veel duurder. Het prijsverschil is iets van 30 euro! :o

Overigens heeft deze geen warmhoudfunctie, hoor. Je 2e bakkie blijft nog wel even warm maar ook geen uur of zo.
#3432100
Anne in Zweden schreef: vr 03 sep 2021, 16:38 Ze zijn ook wel bij bol.com te koop, maar dan veel duurder. Het prijsverschil is iets van 30 euro! :o

Overigens heeft deze geen warmhoudfunctie, hoor. Je 2e bakkie blijft nog wel even warm maar ook geen uur of zo.
Ohwww, dat laatste is nou weer een bummer!

Ik ga ff verder nadenken en ondertussen drink ik uit mijn Bialettietje!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door