Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3430734
Ik was een gewoon hondenhok voor Shadow aan het zoeken en kwam dit tegen en dacht, ik deel het effe> https://www.slashgear.com/ford-noise-ca ... -18558565/

Bijzonder he? Geen idee of het in NL verkrijgbaar is en hoe kostbaar het is (het zal vast duur zijn) maar ik vond het wel een bijzonder idee..
EDIT: lees nu dat het alleen een prototype is en niet op de markt komt.
#3430740
Inderdaad. Helaas. Maar misschien een idee voor andere fabrikanten.
Ford says its doghouse is merely a prototype at this point, and it doesn’t state any plans to bring the product to market. The prototype is an interesting display of the technology, however, and may serve as the foundation for other companies to launch their own similar commercial kennels.
#3430748
Een hond die bang is voor vuurwerk komt al die dagen toch al niet uit haar schuilplaats (dat was in ieder geval bij de hond van mijn zus).

Hopelijk wordt het elk jaar minder (of verbieden ze het).
Maar ook bij onweer zou dit een uitkomst kunnen zijn tegen de stress.
Laatst gewijzigd door Rik01 op do 05 aug 2021, 09:17, 2 keer totaal gewijzigd.
#3430749
Lizzy schreef: do 05 aug 2021, 08:51 Maar ja, je kunt toch ook moeilijk 3 dagen lang je hond in zo'n hok stoppen? (hier is het minimaal 3 dagen bal).
Nee maar het scheelt al bergen als je hond de keuze heeft om daar te liggen om tot rust te komen. Dan blijft het bij stressmomenten ipv continu stress en geen rust vinden. Ik zou hier voor Oscar best grof geld voor over hebben gehad.
#3430756
Kaela schreef: do 05 aug 2021, 09:18 Nee maar het scheelt al bergen als je hond de keuze heeft om daar te liggen om tot rust te komen. Dan blijft het bij stressmomenten ipv continu stress en geen rust vinden. Ik zou hier voor Oscar best grof geld voor over hebben gehad.
Ja, dat is waar...... Als ik een bange hond zou hebben, zou ik hier ook wel grof geld voor neer tellen. Gat in de markt!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3430757
Ik zou het geen oplossing willen noemen. Gewoon omdat vaak DE oplossing niet bestaat. Maar het zou wel voor veel wel een belangrijk hulpmiddel kunnen zijn.

En als je hond dit een fijne plek vindt kan het nog bij onweer of gewoon als de hond iets te druk vindt zelfs een fijn iets zijn om zijn rust weer te vinden.


Een dingetje blijft lastig , als je grote honden hebt, moet je wel veel ruimte over hebben :biggrin2:

gelukkig geven ze er nu alle 3 niets om, maar ik weet wel nog hoe het is met een geluidgevoelige hond, die uiteraard ook bang is voor vuurwerk, onweer en zelfs harde regen. Zou best kunnen dat ik zo dit als hulpmiddel zou overwegen dan ;)
#3430772
Ik vraag me af hoe ze dat met de luchtverversing willen doen zonder dat er geluid naar binnen komt.
Ik heb zelf jaren gewerkt in opnamestudio's toen er alleen maar gelucht kon worden als je even pauze had. Deuren open en ventilator aan........en niet vergeten de ventilator weer uit te zetten, anders had je opnames met een ruis op de achtergrond en kon je weer opnieuw beginnen.
Zeker in zo'n kleine box is ventilatie heel belangrijk. Ze zullen er vast wat op vinden en als je een hond heb die het prettig vindt om erin te liggen is het misschien wel heel handig.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3430773
Tanna schreef:Ik vraag me af hoe ze dat met de luchtverversing willen doen zonder dat er geluid naar binnen komt.
Ik heb zelf jaren gewerkt in opnamestudio's toen er alleen maar gelucht kon worden als je even pauze had. Deuren open en ventilator aan........en niet vergeten de ventilator weer uit te zetten, anders had je opnames met een ruis op de achtergrond en kon je weer opnieuw beginnen.
Zeker in zo'n kleine box is ventilatie heel belangrijk. Ze zullen er vast wat op vinden en als je een hond heb die het prettig vindt om erin te liggen is het misschien wel heel handig.
Ja komt omdat het niet geluidsdicht is, en open. Maar werkt met noise cancelation. Weet niet in detail hoe dat werkt maar dan worden er denk ik geluidsgolven uitgestuurd die de bestaande geluidsgolven opheffen. Een tegengestelde geinverteerde golf. Net zoals je bijv in de knoop van een geluidsgolf niks hoort, last je nu de buiken elkaar opheffen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door