Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3430534
Ik ga beginnen aan een nieuwe periode in mijn leven.

Het huis wordt verkocht. Iets met oud, moet een hoop aan gebeuren en een bodemloze put. In deze overspannen woningmarkt is het waarschijnlijk dat ik het kan verkopen tegen een redelijke prijs, in elk geval genoeg om de hypotheek af te lossen, zodat ik zonder schulden verder kan.

Nu worden er bij mij in de wijk 55+ woningen opgeleverd waarvan de kale huur te laag is voor mijn inkomen. Jazeker, wel een hele € 18,25. En de woningbouw houdt vast aan "passend toewijzen".

In hoeverre zijn er uitzonderingen op deze regel en in hoeverre is dit hard te maken?
Als ik kijk op de website van Binnenlandse Zaken, dan lijkt het erop dat het regel is.

Iemand hier meer verstand ervan dan ik?
Door Too
#3430543
Ronald schreef: zo 01 aug 2021, 10:12 Ik ga beginnen aan een nieuwe periode in mijn leven.

Het huis wordt verkocht. Iets met oud, moet een hoop aan gebeuren en een bodemloze put. In deze overspannen woningmarkt is het waarschijnlijk dat ik het kan verkopen tegen een redelijke prijs, in elk geval genoeg om de hypotheek af te lossen, zodat ik zonder schulden verder kan.

Nu worden er bij mij in de wijk 55+ woningen opgeleverd waarvan de kale huur te laag is voor mijn inkomen. Jazeker, wel een hele € 18,25. En de woningbouw houdt vast aan "passend toewijzen".

In hoeverre zijn er uitzonderingen op deze regel en in hoeverre is dit hard te maken?
Als ik kijk op de website van Binnenlandse Zaken, dan lijkt het erop dat het regel is.

Iemand hier meer verstand ervan dan ik?
Een uurtje minder gaan werken? Of is dat te simpel en werkt het zo niet :biggrin2:
Door MillyMol
#3430545
Ik denk dat die regels heel stringent gehanteerd worden, vooral vanwege de woningnood.

Kijken ze naar je bruto maandinkomen of naar het jaarinkomen van het voorgaande jaar?

In het eerste geval is een uurtje minder werken inderdaad een optie. Of deeltijdpensioen?
Door smulpaap
#3430548
Klopt hoor ,wat Milly al beschrijft
Men probeert op deze wijze de zogenaamde scheefgroei te voorkomen

Wij staan ook ingeschreven voor een 55 + woning . Onder gepast toewijzen is het hier ook zo dat 65 + ook weer voorrang krijgt

Is dat in Friesland ook van toepassing ?

En ja , wat Too schrijft .iets minder werken is misschien een oplossing ?
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3430552
Ik snap het verhaal van de scheefgroei. Maar bij mij valt dat nu op een verschil van €18,25 per maand... :-[

Ik werk al deeltijd. En omdat door de manier van deeltijdberekening mijn bruto salaris niet verandert, heeft dat geen gevolgen voor mijn jaaropgave.

Ik ga gewoon maandag eens bellen met die woningbouw. Kijken hoe stringent ze zijn.
Het zijn 55+ woningen, ik woon al 20 jaar in deze wijk, dus misschien zijn dat omstandigheden.
Gewoon, onder het motto van: niet geschoten is altijd mis.
Door Too
#3430569
Precies, gewoon proberen de ervaring leert dat de souplesse -binnen de regels- van corporaties nogal verschilt van retestrak tot uitermate meedenkend.

Kan je je pensionering tzt (en wellicht een wat lager inkomen) nog in de strijd gooien of mag je nog een hele tijd werken en gebruik je t dan alleen maar voor t argument... wat mij betreft is in dit geval echt alles geoorloofd.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3430570
Too schreef: zo 01 aug 2021, 17:39 Precies, gewoon proberen de ervaring leert dat de souplesse -binnen de regels- van corporaties nogal verschilt van retestrak tot uitermate meedenkend.

Kan je je pensionering tzt (en wellicht een wat lager inkomen) nog in de strijd gooien of mag je nog een hele tijd werken en gebruik je t dan alleen maar voor t argument... wat mij betreft is in dit geval echt alles geoorloofd.
Ik mag nog 4 à 4,5 jaar werken. Hangt er even vanaf hoeveel verlof ik nog kan opsparen.
Zoals het er nu naar uitziet voldoe ik in mijn pensioensituatie wel aan de inkomenseisen. Ik denk dat ik dat maar eens als argument ga aanvoeren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door