Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3430357
Asha is toen hij 9 maanden oud was tijdens de vakantie heel erg geschrokken van mensen. Hij was vanaf toen terughoudend maar wordt steeds angstiger voor mensen. Als hij buiten mensen hoort of als er iemand achter ons loopt raakt hij totaal in paniek. Kinderen zijn doodeng. Als we bezoek krijgen schiet hij al gillend alle kanten uit. Hij heeft maanden homeopathische middelen gehad maar niets hielp.
Ik zoek een gedragstherapeut een beetje bij mij in de buurt. Maar hoe vind ik een goede?
Ik vind het zo vreselijk voor mijn manneke, want tot 9 maanden was hij zo heerlijk vrij.
Door MillyMol
#3430374
Ik vind Monique Bladder een goede gedragstherapeut, maar zij woont niet bij je in de buurt vrees ik.

Ik weet dat ze zelf ook mensen opleidt, dus wellicht toch de moeite waard om haar te contacteren en via haar aan iemand te komen die meer bij je in de buurt is.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3430378
Op de site van Annorlunda vind je de therapeuten die door Monique zijn opgeleid.
Verder kun je kijken of een therapeut certificeert is door Certipet, SPPD en/of NVGH.
Maar volg vooral ook je eigen gevoel.
Door tt-tjes
#3430379
MillyMol schreef: wo 28 jul 2021, 22:32 Ik vind Monique Bladder een goede gedragstherapeut, maar zij woont niet bij je in de buurt vrees ik.

Ik weet dat ze zelf ook mensen opleidt, dus wellicht toch de moeite waard om haar te contacteren en via haar aan iemand te komen die meer bij je in de buurt is.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil hier best in investeren financieel, maar Monique is erg duur.
Door tt-tjes
#3430380
pluk schreef: wo 28 jul 2021, 23:30 Op de site van Annorlunda vind je de therapeuten die door Monique zijn opgeleid.
Verder kun je kijken of een therapeut certificeert is door Certipet, SPPD en/of NVGH.
Maar volg vooral ook je eigen gevoel.
Dank je. Helaas niets in Noord brabant. Zal eens bij de andere zoeken.
Door tt-tjes
#3430383
Lizzy schreef:Is dit niks?

https://stresslessdogs.nl/
Dank je. Zal gaan lezen.

Ik moet er een zien te vinden die hier ervaring mee heeft. Asha is verder een heel sociale hond. Geen problemen met andere honden, niet bang voor onweer, vuurwerk of andere dingen buiten. Het zijn echt mensen waar de kruks zit.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3430384
tt-tjes schreef: do 29 jul 2021, 07:35 Dank je. Zal gaan lezen.

Ik moet er een zien te vinden die hier ervaring mee heeft. Asha is verder een heel sociale hond. Geen problemen met andere honden, niet bang voor onweer, vuurwerk of andere dingen buiten. Het zijn echt mensen waar de kruks zit.
Daar is BAT een uitgelezen oplossing voor en daar is Monique expert in. Op Anorlunda staat een kaart met door hen opgeleide therapeuten, maar ik weet niet of die dan ook BAT in hun gereedschapskist hebben.
Door tt-tjes
#3430386
Ik heb op Anorlunda gekeken. Maar er zit geen gedragstherapeut hier in de buurt. Wel iemand die instructeur is maar geen vermelding Bat.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3430439
Hoe is hij dan zo erg geschrokken?
En waarom wordt het steeds erger?
Ik vermoed dat een gedragsterapeut daar wel naar gaat vragen en het erover nadenken geeft jou zelf ook misschien al wat inzicht in wat je anders zou kunnen doen.

Pfff, pijnlijk idd he, als het steeds erger wordt. :-\
Door Siberienne
#3430440
Ik wilde Calming signs van Nelis Verhoeven opperen (hoewel ik zelf er met wat gemengde gevoelens naar terugkijk, maar het was in ieder geval een ruim opgezet geheel en gebaseerd op creëren van rust en deels idem
principes als BAT) maar ik zie dat hij gestopt is https://calmingsigns.nl/

Misschien heeft hij nog suggesties
Door tt-tjes
#3430443
pearlsofpassion schreef:Hoe is hij dan zo erg geschrokken?
En waarom wordt het steeds erger?
Ik vermoed dat een gedragsterapeut daar wel naar gaat vragen en het erover nadenken geeft jou zelf ook misschien al wat inzicht in wat je anders zou kunnen doen.

Pfff, pijnlijk idd he, als het steeds erger wordt. :-\
Hij is geschrokken op de camping. Nadeel is dat ik in de caravan was op dat moment. Hij hoorde toen iets en rende naar buiten. Maar hij kwam niet op mijn roepen, hij was een echte Houdini op de leeftijd dus ging ik kijken waar hij was. Toen ik uit de tent kwam zag ik hem de hoek van de tent omvliegen tegen het schapennet omhoog. In totale paniek. Zo erg dat hij zijn anaalklieren leegde. Er stonden mensen aan het net maar ik weet niet wat er gebeurt is jammer genoeg. Vanaf dat moment vertrouwde hij niemand meer.
Waarom het steeds erger wordt weet ik echt niet. Ik probeer hem zo goed mogelijk te begeleiden maar faal daar vreselijk in :'(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door