Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3430445
tt-tjes schreef: do 29 jul 2021, 06:27 Dank je. Helaas niets in Noord brabant. Zal eens bij de andere zoeken.
In welk deel van Brabant woon je?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3430449
tt-tjes schreef: do 29 jul 2021, 20:27 Oh? Daar kon ik niets over vinden op die website?
Denk dat op de website de focus op de uitlaatservice ligt, maar ze is ook gedragstherapeute.
Laatst gewijzigd door Pauline op do 29 jul 2021, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#3430450
Ik heb vanmiddag wel een Tinley gedragstherapeut gebeld. Alleen moet ik haar nog terugbellen omdat ze net bij een afspraak aankwam. Deze zit een dorp verderop
Door Tanna
#3430453
Wat houdt het in voor mensen die bij je op bezoek komen, kan dat eigenlijk niet meer? En moet je buiten iedereen zien te ontlopen?
Door tt-tjes
#3430458
Er komt nog wel bezoek. Die negeren hem als ze binnenkomen. Hij blaft dan wel als een gek maar als ze dan eenmaal zitten stopt dat. Hij is dan wel nieuwsgierig maar durft niet te komen. Of hij probeert te snuffelen en wordt dan een meter langer.
Als er hapjes op tafel staan komt hij wel om te proberen iets te gappen of te bedelen. Maar zodra iemand opstaat rent hij weg.
Corona heeft er geen goed aan gedaan, want er is ruim een jaar niemand geweest.
Buiten maak ik een bocht om mensen als er een paar bij elkaar staan te praten. Daar durft hij dan niet langs. Mensen die ons tegemoet lopen dan zorg ik dat ik tussen hem en de mensen in loop. De ene x loopt hij gewoon door, de andere x is hij bang voor bepaalde mensen. Kinderen zijn helemaal eng. Die zijn te onvoorspelbaar en maken te veel herrie. Dat mensen achter ons lopen is heel akelig voor hem, dan gaat zijn staart meteen naar beneden en loopt hij om te kijken.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3430459
tt-tjes schreef: do 29 jul 2021, 20:06 Hij is geschrokken op de camping. Nadeel is dat ik in de caravan was op dat moment. Hij hoorde toen iets en rende naar buiten. Maar hij kwam niet op mijn roepen, hij was een echte Houdini op de leeftijd dus ging ik kijken waar hij was. Toen ik uit de tent kwam zag ik hem de hoek van de tent omvliegen tegen het schapennet omhoog. In totale paniek. Zo erg dat hij zijn anaalklieren leegde. Er stonden mensen aan het net maar ik weet niet wat er gebeurt is jammer genoeg. Vanaf dat moment vertrouwde hij niemand meer.
Waarom het steeds erger wordt weet ik echt niet. Ik probeer hem zo goed mogelijk te begeleiden maar faal daar vreselijk in :'(
OH, das echt heel naar. :-\
Ik hoop dat je iemand vind die je verder kan helpen.
Door Lizzy
#3430461
Ai. Dit klinkt echt heel naar :-\ . Arme knul.... Ik hoop dat je wat gaat hebben aan de Tinley gedragstherapeut. Misschien heeft ze wel iets van BAT mee gekregen (want dat lijkt mij ook de juiste therapievorm in dit geval).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3430463
Dat klinkt echt als een hoop stress voor hem, en mensen blijf je tegen komen dus is het fijn als daar iets in kan veranderen. Hopelijk weet de GT jullie goed te helpen.

Klinkt ook heftig hoe dat gebeurd is toen op de camping. Maar hoe precies zul je dus nooit weten. Ik vind dat puber honden sowieso verschillende angstfases hebben rond die leeftijd, dus dat zal er dan ook extra ingehakt hebben.
Door tt-tjes
#3430464
Ja idd. Hij zat toen net in zo'n puber angstfase. Daarvoor was hij heel open en toegankelijk. Ik vind het ook zo erg voor hem. Ik heb ook maanden via Sita vd Munnik homeopathie geprobeerd, maar niets leek te helpen en Sita heeft het toen opgegeven omdat ze het ook niet meer wist.
Ik heb ook gezocht naar Nicky Gootjes omdat ik dat hier las. Maar kan daar via google niet veel over vinden.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3430467
tt-tjes schreef: do 29 jul 2021, 20:06 Hij is geschrokken op de camping. Nadeel is dat ik in de caravan was op dat moment. Hij hoorde toen iets en rende naar buiten. Maar hij kwam niet op mijn roepen, hij was een echte Houdini op de leeftijd dus ging ik kijken waar hij was. Toen ik uit de tent kwam zag ik hem de hoek van de tent omvliegen tegen het schapennet omhoog. In totale paniek. Zo erg dat hij zijn anaalklieren leegde. Er stonden mensen aan het net maar ik weet niet wat er gebeurt is jammer genoeg. Vanaf dat moment vertrouwde hij niemand meer.
Waarom het steeds erger wordt weet ik echt niet. Ik probeer hem zo goed mogelijk te begeleiden maar faal daar vreselijk in :'(

Ik kan je niet aan een goede GT helpen, behalve de namen die hier al genoemd zijn gaat mijn kennis ook niet verder.

Wilde wel even reageren op het laatste stukje wat je schrijft..... en besef dat je niet faalt.
Ik snap dat dat gevoelsmatig voor jou zo voelt hoor, daar niet van.
Maar er is een situatie ontstaan die jij niet snapt en waarin je ventje overduidelijk aangeeft dat hij het niet fijn vindt, maar dat jij het niet kan oplossen (of voorkomen) voor hem is absoluut geen falen van jou kant.

Hopelijk vind je snel iemand die met een frisse blik de situatie kan bekijken en je handvaten kan gaan geven voor de toekomst.
Door Siberienne
#3430468
tt-tjes schreef: vr 30 jul 2021, 09:36 Ja idd. Hij zat toen net in zo'n puber angstfase. Daarvoor was hij heel open en toegankelijk. Ik vind het ook zo erg voor hem. Ik heb ook maanden via Sita vd Munnik homeopathie geprobeerd, maar niets leek te helpen en Sita heeft het toen opgegeven omdat ze het ook niet meer wist.
Ik heb ook gezocht naar Nicky Gootjes omdat ik dat hier las. Maar kan daar via google niet veel over vinden.
Ik ben ooit bij haar geweest, heel lang geleden met mijn eerste husky. Die viel uit naar sommige andere honden. Ik vond haar aardig, maar aangezien het 1 bezoekje was van bijna 20 jaar geleden kan ik er me verder niet zoveel van herinneren.

In Eindhoven zit ook nog Marcel Nijland, is ook GT.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door