Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ingeborg1958
#3430260
Ik heb regelmatig pittige en moeilijke gesprekken met artsen, therapeuten en verpleging over mijn man. Ik merk dat ik van te voren goed weet wat te zeggen maar op het moment zelf zitten mijn emoties in de weg. Is er een ( homeopatisch) middel wat een beetje rust brengt? Waarmee ik wat sterker in die gesprekken sta?
Door Too
#3430267
Ik vind voor zulke korte afgebakende periodes rescue van Bach wel prettig,
werkt a la minute.
Door Lizzy
#3430270
Ik sluit me aan bij Too. Ik vind Rescue prettig werken. Kort van te voren even innemen (met een spray gaat dat heel makkelijk).

En verder:

:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3430271
Geen idee of je dat al doet maar wanneer je vooraf weet wat je wil zeggen zou het ook kunnen helpen om het vooraf op te schrijven en dat mee te nemen naar de bespreking als houvast.

Verder geen tips qua middelen, maar wens je wel veel sterkte en kracht!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3430272
Iemand extra meenemen mag zeker niet? Daar heb je vaak nog wat meer aan, iemand die er neutraler en van afstand mee kan kijken.
Verder inderdaad een briefje met punten op schrijven en ook afgaan.
En als je dat nog niet deed : aan de artsen etc. aangeven dat je wel eens wat vergeet door emoties dus dat je nog ff wilt overlezen

Het is altijd moeilijk in zulke situaties dat wat je van tevoren zo mooi bedacht hebt te zeggen, maar dat gebeurt zo wat iedereen dat je dan toch zaken vergeet. Zelfs in minder moeilijke situaties.

Qua middelen heb ik verder geen tips, ik vergeet dat bij mezelf nl altijd te gebruiken, dus ken de werking niet goed ::)

Sterkte :bigarmhug:
Door Ingeborg1958
#3430311
Dankzij rescue spray weer een belangrijk gesprek volbracht. Mijn man zal begin september naar huis komen en verder poliklinisch gaan revalideren. Hij heeft een aantal forse beperkingen waardoor hij heel veel hulp en zorg nodig heeft.
Zodoende eindigt mijn werkzame leven. Geen haar op m'n hoofd die erover denkt om andere hulpbehoevende mensen in mijn taxi te helpen terwijl mijn man alleen thuis zit.
Dit gaat natuurlijk niet zo maar even. Heeft nogal wat voeten in de aarde. Veel gesprekken, veel geregel, veel emoties enz...
Er gaat veel veranderen
maar we zijn een goed team.... M'n man en ik, dus we gaan het doen samen ( met Nooshi ;) ) en nog wat hulp van anderen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3430442
Ik wil je heel graag een dikke knuffel geven en veel sterkte wensen.

:-*
Door Tanna
#3430454
Sterkte! Mantelzorger zijn is zwaar, net als mantelzorgontvanger zijn, maar met liefde en humor kom je een eind, hoewel er ook zwarte momenten en soms zelfs dagen voorkomen.
Door Tibbies
#3430518
Diep respect voor jullie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Anne in Zweden
#3431156
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Klinkt alsof er grote veranderingen op stapel staan, maar ook alsof je er goed over hebt nagedacht en alsof het leven er ondanks alles overzichtelijker van wordt. Succes en sterkte!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door