Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BlissSpirit
#3430006
Aangezien mijn handen en armen regelmatig pijn doen en ik ook op het moment een energie niveau heb van 0,0 Afbeelding
is het borstelen van onze Spirit een ramp met haar dikke vacht.
En toen kwam ik deze tegen:
https://www.huisdieren.nl/shop/auto-dog ... b8QAvD_BwE

Iemand hier ervaring mee?
Het lijkt super te werken, maar is dat ook zo?



Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk


Laatst gewijzigd door BlissSpirit op wo 21 jul 2021, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3430012
Nee geen ervaring mee. Ziet er op zich best wel handig uit vind ik. Ik heb nog steeds mijn borstels van Les Pooch, vanuit de tijd toen ik nog een hondentrimsalon had. Die zijn (zeker als je ze alleen voor je eigen honden gebruikt) onverslijtbaar.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3430013
Je zou er eigenlijk ergens echt eentje moeten uitproberen om te testen of je pijnlijke armen en handen het gewicht van zo'n apparaat wel langdurig kunnen dragen/vasthouden.

Ik heb er verder geen ervaring mee.
#3430014

Doranto schreef:Nee geen ervaring mee. Ziet er op zich best wel handig uit vind ik. Ik heb nog steeds mijn borstels van Les Pooch, vanuit de tijd toen ik nog een hondentrimsalon had. Die zijn (zeker als je ze alleen voor je eigen honden gebruikt) onverslijtbaar.
Dank je wel voor je reactie.
Vond het er inderdaad ook handig uit zien.
Les Pooch zijn inderdaad goede borstels, maar ben echt op zoek naar iets waarmee ik weinig "kracht" hoeft te zetten met mijn handen/ armen.
Als de nood aan de man is, kan ik altijd nog een trimsalon zoeken, maar Spirit is niet de makkelijkste met borstelen Afbeelding en vind het voor haar dan ook fijn als ik het zelf kan blijven doen.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk


Laatst gewijzigd door BlissSpirit op wo 21 jul 2021, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#3430015
Angelique schreef:Je zou er eigenlijk ergens echt eentje moeten uitproberen om te testen of je pijnlijke armen en handen het gewicht van zo'n apparaat wel langdurig kunnen dragen/vasthouden.

Ik heb er verder geen ervaring mee.
Ja, dat zou inderdaad fijn zijn.
Je mag hem niet even testen als je er 1 koopt ivm hygiëne, wat natuurlijk logisch is. Ken helaas niemand die er 1 heeft.
Als ik de filmpjes bekijk, lijkt het alsof je hem niet echt hoeft de dragen, maar dat je hem kan laten rusten op de hond. ( Laat Spirit altijd liggen al ze geborsteld wordt)
Al zullen er best momenten zijn dat je wel het gewicht zelf draagt.
Ben nu dik 1,5 uur bezig met kammen (als ik mazzel heb Afbeelding), ze heeft echt een giga ondervacht.


Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Door Angelique
#3430016
BlissSpirit schreef: wo 21 jul 2021, 14:34 Ja, dat zou inderdaad fijn zijn.
Je mag hem niet even testen als je er 1 koopt ivm hygiëne, wat natuurlijk logisch is. Ken helaas niemand die er 1 heeft.
Als ik de filmpjes bekijk, lijkt het alsof je hem niet echt hoeft de dragen, maar dat je hem kan laten rusten op de hond. ( Laat Spirit altijd liggen al ze geborsteld wordt)
Al zullen er best momenten zijn dat je wel het gewicht zelf draagt.
Ben nu dik 1,5 uur bezig met kammen (als ik mazzel heb Afbeelding), ze heeft echt een giga ondervacht.


Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Ligt die niet ergens in een winkel waar je dan iig kan voelen hoe het in de hand ligt en hoe zwaar die weegt.

Je verplaatst 'm telkens, dus dan heb je 'm echt in de hand.

Maar als je ledematen 1,5 uur borstelen niet leuk vinden, dan moet je dat verspreiden. Dan doe je er idd wat langer over, maar heb je zelf minder last en wordt het ook niet zo'n ding om tegen op te gaan zien.
#3430018

Angelique schreef: Ligt die niet ergens in een winkel waar je dan iig kan voelen hoe het in de hand ligt en hoe zwaar die weegt.

Je verplaatst 'm telkens, dus dan heb je 'm echt in de hand.

Maar als je ledematen 1,5 uur borstelen niet leuk vinden, dan moet je dat verspreiden. Dan doe je er idd wat langer over, maar heb je zelf minder last en wordt het ook niet zo'n ding om tegen op te gaan zien.
Lief dat je meedenkt.
Voor zover ik het kan vinden, is hij alleen online verkrijgbaar.
En je hebt helemaal gelijk en ik was niet duidelijk. Had niet de totaaltijd neer moeten zetten. Ik kam nu al in delen en verdeeld over een aantal dagen, maar dat gaat ook niet meer zo soepel.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

#3430040
src_esther schreef:Doet mij denken aan de Turbo-miniborstel die wij als opzetstuk bij de stofzuiger van Philips hebben.
Is, zo te zien, inderdaad het zelfde idee.
Denk alleen niet dat de haren aan die borstel echt door de vacht gaan, maar de haren er in vast draaien. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Door src_esther
#3430043
BlissSpirit schreef: wo 21 jul 2021, 19:55 Is, zo te zien, inderdaad het zelfde idee.
Denk alleen niet dat de haren aan die borstel echt door de vacht gaan, maar de haren er in vast draaien. Afbeelding
Dat zal aan de snelheid liggen. Ik gebruik het voor de delicate stoffenbank en gebruik een vrij laag vermogen en beweeg de borstel langzaam over de stof. Eerst uitgetest op een minder delicaat stukkie stof en dan kun je inderdaad zeker de mist in gaan... :-X
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3430062
Nou ik zou die opzetborstel van de stofzuiger toch echt niet vergelijken met een hondenborstel ;)
Beide apparaten kunnen zuigen en dat zou ongeveer de overeenkomst moeten zijn ;) :biggrin2:
Die stofzuig opzetborstel daar gaan lange haren (die nog vast zitten aan de hond en die vast horen te blijven) in vastdraaien.
Die automatische borstel geen idee of dat werkt. Kan wellicht wat zijn om wat extra bij te houden. Of het ondervacht eruit haalt ? (dat zou ook niet telkens moeten overigens) Daar zou ik dan toch naar een trimsalon om kijken als je dat zelf niet meer kunt. En dan zou zoiets voor tussendoor wel iets kunnen zijn, zodat het in de trimsalon ook niet zo lang hoeft te duren.
Maar oged dus geen ervaring met dat apparaat, jammer , maar om even uit te proberen of het wat is is inderdaad een hoop geld.....
#3430064

Kaio schreef:Nou ik zou die opzetborstel van de stofzuiger toch echt niet vergelijken met een hondenborstel ;)
Beide apparaten kunnen zuigen en dat zou ongeveer de overeenkomst moeten zijn ;) :biggrin2:
Die stofzuig opzetborstel daar gaan lange haren (die nog vast zitten aan de hond en die vast horen te blijven) in vastdraaien.
Die automatische borstel geen idee of dat werkt. Kan wellicht wat zijn om wat extra bij te houden. Of het ondervacht eruit haalt ? (dat zou ook niet telkens moeten overigens) Daar zou ik dan toch naar een trimsalon om kijken als je dat zelf niet meer kunt. En dan zou zoiets voor tussendoor wel iets kunnen zijn, zodat het in de trimsalon ook niet zo lang hoeft te duren.
Maar oged dus geen ervaring met dat apparaat, jammer , maar om even uit te proberen of het wat is is inderdaad een hoop geld.....
Bedankt voor je reactie
Dat opzet stuk voor de stofzuiger zie ik inderdaad ook niet werken.
En wat betreft de adb, het schijnt dat hij ook gebruikt wordt bij trimsalons. Vast niet bij allemaal hoor.
Het is juist wel de bedoeling dat hij de losse (onder)vacht er uithaalt.
En ja, hoop geld om ff uit te proberen Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3430066
Wanneer hij wordt gebruikt door trimsalons is het misschien nog een optie dat een trimsalon hem heeft en jij het eens uit zou mogen proberen? Misschien heel gek idee maar daar moest ik aan denken toen je schreef dat hij door trimsalons wordt gebruikt ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door