Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3429997
Wij hebben sinds een paar weken een "nieuw" (2dehands) leren bankstel. Donkergroen. En nu heeft Biscuit al een keer of 3 een weg geprobeerd te banen naar China, via onze bank :-X (dat boeide ons nooit maar dit is wel een mooie 2dehands). En verder zien we gewoon dat dit een bank is met heul stevig leer maar het moet wel netjes onderhouden blijven om 'm mooi te houden.

Kunnen jullie een merk onderhoudsmiddel (schoonmaken en "invetten") aanraden?
#3430000
Wij hebben al jaren een witte leren bank van Ikea. Ik doe er niets aan maak hem schoon met een natte doek en soms met een schoonmaakspray van Marcels Greensoap. Voor de honden ligt er wel altijd een fleecekleed op - daar liggen ze grotendeels op maar ze willen altijd zo dicht mogelijk tegen me aan en liggen danop het leer - ik hoef niet op een kleedje :P . Ze graven niet op de bank, er zit heus wel hier en daar een kras van de nagels maar dat vind ik niet storend…
Door Elf
#3430010
Basil schreef: wo 21 jul 2021, 10:01 Ik gebruik al jaren van royal furniture care voorheen heette het van oranje.
Google maar is bij verschillende webshops te koop ook in allerlei kleuren.
Dat gebruiken wij ook, fijne spullen. Ik heb het reinigingsmiddel, de blanco ‘was’ en voor af en toe de zwarte ‘was’. Ik weet niet of ze andere kleuren hebben?
Door Basil
#3430025
Elf schreef: wo 21 jul 2021, 13:06 Dat gebruiken wij ook, fijne spullen. Ik heb het reinigingsmiddel, de blanco ‘was’ en voor af en toe de zwarte ‘was’. Ik weet niet of ze andere kleuren hebben?
Ja zijn meerdere kleuren heb bruin, grijs en antraciet gehad.
Door Lizzy
#3430031
Ik heb nog nooit aan enig onderhoud gedaan aan onze leren bankstellen (2de handjes). Maar deze bank is serieus wel mooi. Een Roche Bobois. Leo heeft eindelijk na 15 jaar "zeuren" z'n Roche Bobois. Dus deze willen we iets langer mee doen als 2 a 3 jaar (dan heeft Biscuit ze echt "stuk" gekrabd - dan zitten we echt voor Jan met de Korte Achternaam of zijn ze te erg doorgezakt).
Door Basil
#3430041
Lizzy schreef: wo 21 jul 2021, 17:54 Interessant, die met die kleurtjes! Alleen tja, wat het meest in de buurt komt is dan Smaragd groen maar hoe precies komt dat? (want de bank is gewoon donker groen).
Moeilijk te zeggen, het smeert erg uit en haalt de kleur echt op.
Misschien eerst aan de achterkant proberen.
Het werkt wel heel goed, lichte beschadigingen poets ik zo weg.
Ik gebruik eerst de cleaner en daarna de care&color, vervolgens nawrijven en ziet er uit als nieuw.
Door Too
#3430044
pearlsofpassion schreef: wo 21 jul 2021, 19:22 Fritzi zeggen dat ze in de tuin mag graven en niet in de bank is geen oplossing zeker? ::) :P
Ja? Zou dat helpen ;D ;D

Lizzy schreef namelijk:
Dus deze willen we iets langer mee doen als 2 a 3 jaar (dan heeft Biscuit ze echt "stuk" gekrabd
Door Lizzy
#3430057
Basil schreef: wo 21 jul 2021, 20:01 Moeilijk te zeggen, het smeert erg uit en haalt de kleur echt op.
Misschien eerst aan de achterkant proberen.
Het werkt wel heel goed, lichte beschadigingen poets ik zo weg.
Ik gebruik eerst de cleaner en daarna de care&color, vervolgens nawrijven en ziet er uit als nieuw.
OK. Nou dan gok ik het er maar op dat smaragdgroen ook donkergroen aan kan en dan gaan we het eerst inderdaad maar op de achterkant uit proberen. Ik neem gelijk bruin voor mijn stoel ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door