Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3430063
Uhm bank onderhouden.... :g: Dat is toch met een doekje eroverheen vegen als ie te vuil is? :???:
Ok aan mij heb je niks ;) :biggrin2:

Wat graven op de bank betreft, mogen ze hier ook niet, dan moeten ze er direct af, hebben ze toch allemaal door (tot nu toe ff afkloppen ;) )
Ze mogen hier absoluut veel, maar dat gaat me te ver en volgens mij weten ze dat dan ook wel.
Of doet jullie schatje dat allemaal als jullie er niet zijn?
#3430140
Of de fabrikant vragen?

Ik zat even te googelen en kwam wel dit tegen https://www.roche-bobois.com/en-GR/roch ... ance-guide

Ik was even geïnteresseerd omdat onze bank nogal uitdroogt in huis, wij hebben ‘afrikaleer’ dat wat mag verouderen en vrij krasvast is maar het werd wel erg droog. Ben er nog niet uit wat ik het beste gebruiken kan, ergste stukken ingewreven met onderhoudsmiddelen voor onze leren handschoenen en dat ziet er nu wel beter uit.
Door Lizzy
#3430142
koekje schreef: za 24 jul 2021, 01:58 Ik zou geen Duitse hond meer nemen.
(en de volgende bank gewoon een 2e hands Ikeaatje. Doen wij ook - geen Duitse honden, maar wel 4 kinderen)
;D ;D ;D ;D ;D

Nee, Ikea banken vinden we echt naatje zitten hoor! En wij willen wel perse leer want ik weet niet hoe het met 4 kinderen zit maar 3 honden verzieken een stoffen bank echt binnen 1 dag.
Door Lizzy
#3430143
Siberienne schreef: za 24 jul 2021, 10:20 Of de fabrikant vragen?

Ik zat even te googelen en kwam wel dit tegen https://www.roche-bobois.com/en-GR/roch ... ance-guide

Ik was even geïnteresseerd omdat onze bank nogal uitdroogt in huis, wij hebben ‘afrikaleer’ dat wat mag verouderen en vrij krasvast is maar het werd wel erg droog. Ben er nog niet uit wat ik het beste gebruiken kan, ergste stukken ingewreven met onderhoudsmiddelen voor onze leren handschoenen en dat ziet er nu wel beter uit.
Oh kijk! Nooit eerder aan gedacht om bij Roche zelf te kijken! Super bedankt voor de link, ik ga het bestuderen!
Door Hanny
#3430146
Ik gebruik gewoon bijenwas, heel dun. Eerst schoonmaken met spiritus. Dat zei de verkoper, maar ik doe water met een scheutje spiritus.
Bijenwas is gewoon die boenwas. Mooi dun om te wrijven en geen vervelende geur. Donkerbruin, of kleurloos. Prima, op onze blauwe bank.

Hanny
Door Lizzy
#3430149
Bijenwas is natuurlijk niet agressief, toch?

Ik begrijp eigenlijk niet waarom we het gedaan hebben hoor, dat we deze bank hebben gekocht. We hebben er bijna €400 voor neergetikt en er liggen alsmaar kleden overheen ::)
Door Basil
#3430152
Onze vorige leren bank is 14 jaar meegegaan met 3 bullen die er regelmatig van grote afstand opsprongen of een graaf poging deden. Het was dik leer en bleef mooi. Regelmatig met de cleaner en daarna color care en zag er nog prima uit.
#3430153
Lizzy schreef: za 24 jul 2021, 16:28 Bijenwas is natuurlijk niet agressief, toch?

Ik begrijp eigenlijk niet waarom we het gedaan hebben hoor, dat we deze bank hebben gekocht. We hebben er bijna €400 voor neergetikt en er liggen alsmaar kleden overheen ::)
Puur bijenwas niet, maar vaak zit er troep op basis van aardolie in en dat zou ik niet op een Roche Bobois bank smeren.
400 euro is niet voor niets, maar voor zo'n bank waarschijnlijk toch weer wel. Hebben jullie de nieuwprijs opgezocht?
Door Lizzy
#3430154
Basil schreef: za 24 jul 2021, 16:48 Onze vorige leren bank is 14 jaar meegegaan met 3 bullen die er regelmatig van grote afstand opsprongen of een graaf poging deden. Het was dik leer en bleef mooi. Regelmatig met de cleaner en daarna color care en zag er nog prima uit.
Klinkt goed. 14 jaar, jeetje, daar kunnen wij alleen maar van dromen!

Wat denk je, dat smaragdgroen op deze bank?
Door Lizzy
#3430155
src_esther schreef: za 24 jul 2021, 16:52 Puur bijenwas niet, maar vaak zit er troep op basis van aardolie in en dat zou ik niet op een Roche Bobois bank smeren.
400 euro is niet voor niets, maar voor zo'n bank waarschijnlijk toch weer wel. Hebben jullie de nieuwprijs opgezocht?
Nee OK, ik snap wat het.

Nee, ik heb de nieuwprijs niet opgezocht. Dit model bestaat ook vast niet meer. Maar nieuw zal ie vast ergens tussen de 3000 en 6000 euro hebben gekost.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door