Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3429998
Hmmm heb wel eens aan de kant van de meneer gestaan… Tot hij ongeveer 10 maanden was werd Dex regelmatig voor een jonge boxer aangezien toen ging hij de breedte in en nu hoor ik het nog af en toe maar de meeste mensen zien we dat het iets van een bul is en geen boxer of denken iets van een kruising. Old english bulldog is niet zo heel bekend denk ik… Maar een paar weken terug trof ik een wat oudere heel aardige en vriendelijke mevrouw die er toch echt zeker van was dat het een boxer was en mij soort van medelijdend aankeek dat ik niet wist wat voor hond ik aan de riem had lopen… Zij had al jaren boxers en nu nog een oudje van bijna 13 dus ja ze wist echt wel waar ze het over had ::)
Het was dat ze verder echt vriendelijk was en erg enthousiast naar Dex en hem helemaal leuk vond… Maar echt hè ik kan me het best wel voorstellen als je geen verstand van honden hebt, zijn vacht is gestroomd (zeg je dat zo?) en hij heeft een brede kop met onderbeet maar hij komt misschien net tot de knie en als je zelf boxers hebt of hebt gehad moet je wel zien dat Dex geen boxer is, te klein en veel te fors.

Ooooh en over Rana horen we al jaren oooh wat een schatje ze is al oud zeker. Nu is ze ook bijna 11 maar ze kreeg al een grijs koppie tot ze 3 was denk ik. En hoewel je nu echt gaat merken dat ze wat ouder is, is ze nog steeds bloedfanatiek als haar balletje in beeld komt :)
Ooooh en bedenk me net dat ik ook met Rana wel eens zo’n boxer gesprek heb gehad. Rana is (nog)kleiner dan Dex en redelijk fijntjes voor een bul maar toch wel steviger dan een boxer. Rana heeft best wat neus en niet/nauwelijks een onderbeet. Ze is een ander type Old english buldog dan Dex :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3430004
Lizzy schreef: wo 21 jul 2021, 07:37 Misschien vond ie het vervelend omdat ie zelf ook wel weet dat er iets niet in orde is....?! :-\
Precies dit dus. Of je weet dondersgoed dat je bij een broodfokker gekocht hebt, of je bent er inmiddels wel achter dat het een en ander niet klopt.

En ach. Sommige mensen worden ook gewoon overal kwaad om.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3430028
Ach, een vriendin van mij heeft een bruin-witte Border Collie.
Er kwam eens een vrouw op ons af, wat een mooie kooiker is dat. Ik heb ze jaren gefokt, ik herken ze gelijk. :-X

Mijn Iggy, bruine 3-kleur Border Collie is als pup voor Aus, leuk Roemeentje uit het asiel en Husky versleten.
Als ik twijfel vraag ik gewoon welk merk het is.

Maar ik ben ook een flapuit en zou ook echt zoiets gezegd kunnen hebben.
Door Lizzy
#3430029
KarenH schreef: wo 21 jul 2021, 17:35 Ach, een vriendin van mij heeft een bruin-witte Border Collie.
Er kwam eens een vrouw op ons af, wat een mooie kooiker is dat. Ik heb ze jaren gefokt, ik herken ze gelijk. :-X

Mijn Iggy, bruine 3-kleur Border Collie is als pup voor Aus, leuk Roemeentje uit het asiel en Husky versleten.
Als ik twijfel vraag ik gewoon welk merk het is.

Maar ik ben ook een flapuit en zou ook echt zoiets gezegd kunnen hebben.
Dan wil je toch ook niet weten hoe de door haar gefokte hondjes eruit zagen?! ;D ;D ;D ;D

Maar hee, ik had het ras goed he! Ik dacht dat het een 8 weken oude Labrador was. Het is een Labrador, alleen 16 weken oud :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3430033
Lizzy schreef: wo 21 jul 2021, 17:47 Dan wil je toch ook niet weten hoe de door haar gefokte hondjes eruit zagen?! ;D ;D ;D ;D

Maar hee, ik had het ras goed he! Ik dacht dat het een 8 weken oude Labrador was. Het is een Labrador, alleen 16 weken oud :biggrin2:
;D ;D Niet echt nee.

Ik heb er wel eens uitgeflapt...is -ie niet een beetje te zwaar?
Eh....

Toen Pr1mo een pup was hadden wij gasten die een Lab pup hadden, ze scheelden een week en waren even groot (Pr1mo was een kruising Border Collie x Belgische Herder).
Een paar maanden later kwamen ze weer, Pr1mo was een grote jongen, Nina was niet veel in de hoogte maar wel in de breedte gegroeid.
#3430034
Sindskort loopt er in het park af en toe iemand met een hond met een ridgeback. Dus ik vraag waarmee het een kruising is want het ziet er niet uit als een Rhodesian of Thai ridgeback. ::) Boos dat het baasje werd! Het was een oude vorm... ;D Ik zei nog dat ik de rassen zo'n 25 á 30 jaar geleden al kende en ook toen zagen ze er niet zo uit... :biggrin2: Dat baasje haat mij echt...
#3430042
src_esther schreef: wo 21 jul 2021, 19:36 Kruising klein uitgevallen exemplaren van Rhodesian ridgeback met een Staffordshire. Tis een teefje.
Even voor de duidelijkheid want de Thai zou daar nog voor kunnen doorgaan als je snel kijkt maar deze had 0 frons in het voorhoofd, flapperende oren die ver uit elkaar staan, te weinig geprononceerde overgang tussen hoofd en neus en te zwaar gebouwd.
#3430048
Doranto schreef: di 20 jul 2021, 19:13 Ja feit is helaas dat de meeste liefhebbers van "stevige" rassen denken dat die honden dik horen te zijn.
Ohw :-X de bullterrier valt daar ook zeker onder. Of eigenlijk bedoel ik de meeste bullterrierliefhebbers. Manman, er mag vaak 5kg vanaf :-X Van hun bullterriers, bedoel ik. Omg: ik ben ook onhandig, hoe gaat die verdwijntruc? ;D

Onze volwassen staff-reu was op zeker een labradorpuppy. "Nou ja, als u dat wil, is hij een labradorpuppy. Nee, hij mag niet 'spelen' met uw hondje, hij is wat onhandig met kleine hondjes" :P
#3430052
Inge en Bono schreef: wo 21 jul 2021, 23:52 Ohw :-X de bullterrier valt daar ook zeker onder. Of eigenlijk bedoel ik de meeste bullterrierliefhebbers. Manman, er mag vaak 5kg vanaf :-X Van hun bullterriers, bedoel ik. Omg: ik ben ook onhandig, hoe gaat die verdwijntruc? ;D

Onze volwassen staff-reu was op zeker een labradorpuppy. "Nou ja, als u dat wil, is hij een labradorpuppy. Nee, hij mag niet 'spelen' met uw hondje, hij is wat onhandig met kleine hondjes" :P
Echt? Als ik ze al tegenkom zijn meestal zowel hond als mensch netjes op gewicht en dat zeg ik niet snel...
#3430054
Inge en Bono schreef: wo 21 jul 2021, 23:52 Ohw :-X de bullterrier valt daar ook zeker onder. Of eigenlijk bedoel ik de meeste bullterrierliefhebbers. Manman, er mag vaak 5kg vanaf :-X Van hun bullterriers, bedoel ik. Omg: ik ben ook onhandig, hoe gaat die verdwijntruc? ;D

Onze volwassen staff-reu was op zeker een labradorpuppy. "Nou ja, als u dat wil, is hij een labradorpuppy. Nee, hij mag niet 'spelen' met uw hondje, hij is wat onhandig met kleine hondjes" :P
Oh ja herkenbaar . We hadden de twee bullen . Komen we een man tegen met een EB van 9 maanden oud , en slecht lopen. Plus moddervet , de vent hield ons aan En vond de dames bull maar schrielkippen , waarop ik zei en ik vind jou een dierenbeul . Hij had ook gezegd dat ie de dikste bull van Nederland wilde hebben , nou je bent al aardig op weg . Met pap suiker en slagroom lukte dat wel :-X maanden later kwamen we hem weer tegen , met een veel slankere bull . Ik kon het niet laten om hem aan te spreken . Ja ik ben bij de da geweest ,hij liep steeds slechter dus het is beter om de hond op normaal gewicht te hebben . Tja ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door