Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3429970
Angelique schreef: di 20 jul 2021, 13:07 ;D ;D Jij dacht, laat ik weer eens lekker bijdehand doen :biggrin2: :biggrin2: Maar je gaat tegenwoordig met al die diverse doodles en kopenzonderkennislookalikes nogal vlot de boot in hoor als je zelf al wat invult. Tip van Kaio is wel een goeie :biggrin2:

Niet: Wat leuk, een Portugese Waterhond, die zie je ook niet veel ::) (fout fout fout, het bleek een designer mini bernerdoodle te zijn ipv zo'n 2010 Rashond ;D ;D )

Wel: Wat een leuk hondje, wat is het er voor eentje :biggrin2:
;D ;D ;D ;D ;D

Ja joh, je hebt helemaal gelijk ;D . Ik dacht heel even dat we gewoon rashondenmensen onder mekaar waren maar deze meneer was dat duidelijk niet :-X :biggrin2:

Maar jij bent dus ook een keer de boot in gegaan met je Portugese Waterhond....? Vertel, wilde ze daarna nog met je praten? ;D
Door Lizzy
#3429971
Kaio schreef: di 20 jul 2021, 13:22 Zal maar niet zeggen wat ik aankruisingen allemaal voorbij zie komen :biggrin2: (in het echie)
Zag laatst op het web in NL een newfypoo of newfydoodle voorbijkomen... Heb er dus eens op gegoogled :whistle:
Echt he :o ::) . Waarom worden die dieren niet gewoon aangeprijst als een kruising Newfy x Poedel? WTF is wrong with that???? Die designer names word ik echt heeeeel kriegel van!
Door Lizzy
#3429972
Anne in Zweden schreef: di 20 jul 2021, 13:49 Hopelijk pakt de man Google er nu even bij om te checken hoe groot en zwaar een labrador van 16 weken hoort te zijn. En hopelijk trekt hij dan de juiste conclusie, namelijk dat hij ofwel zijn pup meer te eten moet geven, ofwel de fokker/vermeerderaar bij z'n kloten moet grijpen omdat die hem een te jonge pup heeft verkocht.

En verder lijkt het me verstandig op die ene verdwijntruc te oefenen, Lizzy, je weet wel, die truc waarbij de aarde zich splijt onder je voeten. :biggrin2:
Dit was niet eens een mager pupje :-\ . Ik denk dat hij tot de conclusie gaat komen dat ie gewoon onwijs genaaid is door een fukker :-\

En ja, ik moet inderdaad gaan oefenen aan mijn verdwijntruc ;D ;D ;D ;D . OMG, wat stond ik daar voor l*l :-X :biggrin2:
Door Basil
#3429976
Ach kan gebeuren...

Toen Basil een jaar oud was en we op een bassetdag waren kreeg ik continue de vraag hoe oud onze pup was. Schatting was gemiddeld 6-7 maanden :biggrin2:
Na mijn antwoord dat hij ruim een jaar was liepen de meeste ook snel weg.
Basil was de slankste basset van 24,5 kg , de rest van die leeftijd woog tussen de 30-40 kg.
Vers vlees versus brokken...het was daar duidelijk zichtbaar en echt triest om te zien.
Denk dat zij omgekeerde dachten, zo zielig veel te mager ;D
Gebruikersavatar
Door doranto
#3429977
Basil schreef: di 20 jul 2021, 19:04 Ach kan gebeuren...

Toen Basil een jaar oud was en we op een bassetdag waren kreeg ik continue de vraag hoe oud onze pup was. Schatting was gemiddeld 6-7 maanden :biggrin2:
Na mijn antwoord dat hij ruim een jaar was liepen de meeste ook snel weg.
Basil was de slankste basset van 24,5 kg , de rest van die leeftijd woog tussen de 30-40 kg.
Vers vlees versus brokken...het was daar duidelijk zichtbaar en echt triest om te zien.
Denk dat zij omgekeerde dachten, zo zielig veel te mager ;D
Ja feit is helaas dat de meeste liefhebbers van "stevige" rassen denken dat die honden dik horen te zijn. Omgekeerd heb ik ook wel graatmagere windhonden gezien :-X
#3429982
Lizzy schreef: ;D ;D ;D

Maar waarom dan een Corgi? Ik bedoel, waarom zou je dan niet gewoon een leuke andere herderachtige kopen?
Ja dat was ook mijn idee. Herders genoeg lijkt me. Of ga dan voor een zweedse vallhund ofzo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3429983
Ik heb je openingsverhaal 3x gelezen en ik denk nog steeds ‘wat een kinderachtige reactie van die meneer’ en ik zou niet weten waarom jij nou zo voor schut stond omdat je iets heel normaal dacht/zei. Tenslotte volgens de rasstandaard tabel zou een lab reu van die leeftijd ook zo rond de 15 kilo mogen zitten.

Ik heb ooit gehad dat iemand over Chenak ‘dat is zeker nog een jonge hond’ en toen was hij 13. Ik vond dat alleen maar grappig (en ja, veel mensen vonden onze honden te mager, een keer vond ik dat naar, toen Janouk net pup-af was en net de hoogte in was geschoten. Was ook een iele puber. Gelukkig stelde de fokker ons gerust - en de keurmeester op de jonge honden dag ook. Achteraf bleek de mevrouw een niet zo’n goede vriendin van onze fokker te zijn, was bewust afkammen van een pup van de concurrent. Dat vond ik wat minder geslaagd).
#3429986
Lizzy schreef: di 20 jul 2021, 17:52 ;D ;D ;D ;D ;D

Ja joh, je hebt helemaal gelijk ;D . Ik dacht heel even dat we gewoon rashondenmensen onder mekaar waren maar deze meneer was dat duidelijk niet :-X :biggrin2:

Maar jij bent dus ook een keer de boot in gegaan met je Portugese Waterhond....? Vertel, wilde ze daarna nog met je praten? ;D

Nope, zwaar beledigt en de toon waarop ze dit zei, had ik al niet eens meer zin om verder te babbelen.
#3429990
Zo dacht ik onlangs te maken te hebben met een bejaarde labrador maar de arme hond was niet eens de 4 gepasseerd...

Onze meneer Ko is inmiddels ruim 7, grijze snuit en op zijn oren zien we ook wat witte haren verschijnen, toch zien regelmatig mensen een jonge hond in hem. Onlangs bedacht ik me dat dat misschien komt door zijn belachelijk grote voorpoten.
Door Lizzy
#3429992
src_esther schreef: wo 21 jul 2021, 00:26 Zo dacht ik onlangs te maken te hebben met een bejaarde labrador maar de arme hond was niet eens de 4 gepasseerd...

Onze meneer Ko is inmiddels ruim 7, grijze snuit en op zijn oren zien we ook wat witte haren verschijnen, toch zien regelmatig mensen een jonge hond in hem. Onlangs bedacht ik me dat dat misschien komt door zijn belachelijk grote voorpoten.
Ohwww, wat een geluk dat je niet zei "ahhh, zeker al een oudje?" (zou mij zo maar hebben kunnen gebeuren ::) ). Sneu he, zo'n hond die zo jong al zo oud is.....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3429993
hannabelgje schreef: di 20 jul 2021, 20:04 Het meest moderne op mp is het een F1 kruising noemen AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ja dat ook nog eens ! De naam en dan F1 generatie , daar mag he wel wat extra's voor betalen toch?

Dat met een 3 jarige hond voor oude hond uitmaken heb ik ook al eens gehad, dus kijk nu wel uit..... :biggrin2: Dat komt inderdaad wellicht hard aan.
Kijk een hond voor jonger uitmaken gaat als ze een bepaalde leeftijd gepasseerd zijn weer prima ( pubertijd moet in ieder geval voorbij zijn :biggrin2: , dat het niet aan dat gedrag zou kunnen liggen :biggrin2:)

Mijn honden worden ook regelmatig voor een ander ras uitgemaakt. Ach joh je mag nog 2x raden ! :biggrin2: wat boeit dat eigenlijk toch?
Nou ja bij Zino keken ze hier overigens vaak raar, ja echt een newfoundlander, hmmmm......
Ja ze zijn meer van die te brede en te snel groeiende propjes wol met te korte neus gewent. Kijk meneer nu eens! Precies hoe ik het voor ogen had ;)
#3429994
Lizzy schreef: wo 21 jul 2021, 06:54 Ohwww, wat een geluk dat je niet zei "ahhh, zeker al een oudje?" (zou mij zo maar hebben kunnen gebeuren ::) ). Sneu he, zo'n hond die zo jong al zo oud is.....
En dat heb ik al heel vaak gehoord over Quinty, al vanaf toen ze grofweg 7-9 maanden was..Ik kan daar echt niet kwaad om worden, ze oogt ook gewoon oud en versleten en gedraagt zich daar ook naar.

Het tegenovergestelde gebeurde me met Jesse, zelfs toen ze 14 was dachten veel mensen dat ze pas 3 a 4 jaar was. Die is eeuwig jong en stout geweest.
Door Lizzy
#3429995
Siberienne schreef: di 20 jul 2021, 22:06 Ik heb je openingsverhaal 3x gelezen en ik denk nog steeds ‘wat een kinderachtige reactie van die meneer’ en ik zou niet weten waarom jij nou zo voor schut stond omdat je iets heel normaal dacht/zei. Tenslotte volgens de rasstandaard tabel zou een lab reu van die leeftijd ook zo rond de 15 kilo mogen zitten.

Ik heb ooit gehad dat iemand over Chenak ‘dat is zeker nog een jonge hond’ en toen was hij 13. Ik vond dat alleen maar grappig (en ja, veel mensen vonden onze honden te mager, een keer vond ik dat naar, toen Janouk net pup-af was en net de hoogte in was geschoten. Was ook een iele puber. Gelukkig stelde de fokker ons gerust - en de keurmeester op de jonge honden dag ook. Achteraf bleek de mevrouw een niet zo’n goede vriendin van onze fokker te zijn, was bewust afkammen van een pup van de concurrent. Dat vond ik wat minder geslaagd).
Misschien vond ie het vervelend omdat ie zelf ook wel weet dat er iets niet in orde is....?! :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door