Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3429933
::) ::) ::)

Komen we een meneer met een schattig klein zwart pupje tegen. Sjoerd vond het pupje zoooo lief. Pupje vond Sjoerd ook heel lief. Dus we hebben die twee even lekker laten tutten.

Meneer vraagt aan mij "hoe oud is uw hond?". Dus ik zeg "24 weken". Waarop meneer zegt "stevige jongen!". Waarop ik zeg "Uw pup, een week of 8 a 9 ?". "Neeeeeeeeeeeejjjjjjjjj, 16 weken al!". Waarop ik zeg "ohwww, een klein ras!" (hondje zag eruit als een Labrador van 8 weken oud). Waarop meneer zegt (en behoorlijk link keek) "neeeeeeeeeeeeejjjjjjjjj, het is een Labrador! >:( ".

Meneer vond het gesprek tot een einde gekomen en het spel tussen onze twee pups idem ::)

Nou echt serieus he, dit hondje woog een kilo of....8 hooguit (en ik kan serieus goed schatten). Een Lab op die leeftijd is toch twee keer zo zwaar?

En voortaan toch leren om niet zulke onhandige dingen te zeggen :-[
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3429935
ja of hij komt "gewoon" uit Diessen. Bekend van honden te verkopen van "16 weken" uit het oostblok die echt no way in hell al 16 weken zijn......

Sorry kon dat niet laten ik zie dat soort praktijken echtte veel!

Denk dat een lab en dalmaat redelijk overeenkomen qua formaat en postuur hoor. Wellicht de dalmaat net iets groter.

En tip: als je een vraag stelt: zorg dat men zelf het antwoord geeft :biggrin2: ;) :P
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3429940
Zo heb ik ooit geroepen toen ik de buurhond (labrador) zag nadat Atz van kleine pup een slungelige puber was geworden: Ooooooh wat is die klein!!!
Inmiddels praten ze wel weer tegen ons ::) :biggrin2:
Door Lizzy
#3429942
Kaio schreef: di 20 jul 2021, 11:43 ja of hij komt "gewoon" uit Diessen. Bekend van honden te verkopen van "16 weken" uit het oostblok die echt no way in hell al 16 weken zijn......

Sorry kon dat niet laten ik zie dat soort praktijken echtte veel!

Denk dat een lab en dalmaat redelijk overeenkomen qua formaat en postuur hoor. Wellicht de dalmaat net iets groter.

En tip: als je een vraag stelt: zorg dat men zelf het antwoord geeft :biggrin2: ;) :P
Die eerste vraag (antwoord) was gewoon helemaal dom.... Die tweede vraag (antwoord) floepte er in mijn ongeloof uit :-[ :biggrin2: . Maar je hebt gelijk!

Volgens mij komen een Lab en een Dalmaat ook redelijk overeen.

Nou ja, als ie 'm daar heeft gekocht en nog maar net had en dat moet door gaan voor 16 weken.... Dan gaat ie zijn dierenarts ook nog wel horen :-\
#3429946
Zo zocht laatst iemand in de corgi groep een cardigan met langere poten. Zei een fokker dan moet je op mp zijn die kruisingen die daarop staan en verkocht worden als corgi's hebben meestal langere poten. Nou toen had ze het wel gedaan lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3429947
;D ;D Jij dacht, laat ik weer eens lekker bijdehand doen :biggrin2: :biggrin2: Maar je gaat tegenwoordig met al die diverse doodles en kopenzonderkennislookalikes nogal vlot de boot in hoor als je zelf al wat invult. Tip van Kaio is wel een goeie :biggrin2:

Niet: Wat leuk, een Portugese Waterhond, die zie je ook niet veel ::) (fout fout fout, het bleek een designer mini bernerdoodle te zijn ipv zo'n 2010 Rashond ;D ;D )

Wel: Wat een leuk hondje, wat is het er voor eentje :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3429951
Zal maar niet zeggen wat ik aankruisingen allemaal voorbij zie komen :biggrin2: (in het echie)
Zag laatst op het web in NL een newfypoo of newfydoodle voorbijkomen... Heb er dus eens op gegoogled :whistle:
#3429952
Kaio schreef: di 20 jul 2021, 13:22 Zal maar niet zeggen wat ik aankruisingen allemaal voorbij zie komen :biggrin2: (in het echie)
Zag laatst op het web in NL een newfypoo of newfydoodle voorbijkomen... Heb er dus eens op gegoogled :whistle:
Oh, ik moet echt googlen op de nieuwe zogenaamde rassen :???:
Heul veul multipoo's in ieder geval :biggrin2:
#3429953
Hopelijk pakt de man Google er nu even bij om te checken hoe groot en zwaar een labrador van 16 weken hoort te zijn. En hopelijk trekt hij dan de juiste conclusie, namelijk dat hij ofwel zijn pup meer te eten moet geven, ofwel de fokker/vermeerderaar bij z'n kloten moet grijpen omdat die hem een te jonge pup heeft verkocht.

En verder lijkt het me verstandig op die ene verdwijntruc te oefenen, Lizzy, je weet wel, die truc waarbij de aarde zich splijt onder je voeten. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3429962
Doranto schreef:Zo heb ik meerdere keren van passerende voetgangers gehoord toen ze mijn boxer en brabançonnetje bij elkaar in de tuin zagen liggen: "Ooohh wat schattig, hoeveel heeft ze er?" ::) ;D
;D ;D ;D
Ik moest wel even googlen op brabanconnetje hoor, kende die naam helemaal niet. Zijn er denk ik niet zo heel veel van?
Door Lizzy
#3429969
hannabelgje schreef: di 20 jul 2021, 12:59 Zo zocht laatst iemand in de corgi groep een cardigan met langere poten. Zei een fokker dan moet je op mp zijn die kruisingen die daarop staan en verkocht worden als corgi's hebben meestal langere poten. Nou toen had ze het wel gedaan lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
;D ;D ;D

Maar waarom dan een Corgi? Ik bedoel, waarom zou je dan niet gewoon een leuke andere herderachtige kopen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door