Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Martine M
#3429387
Ik heb nooit een hondenverzekering gehad maar na wat ik met Django voor heb gehad doet me toch nadenken om voor Senshi toch 1 te nemen.
Ik heb een offerte aangevraagd bij beide verzekeringen voor Santévet zou ik dan met de duurste formule op €69,77 per maand komen en bij Corona Direct op €40 per maand.

Santévet dekt ook voorziene kosten zoals inentingen etc.. tot €80 per jaar en tande schoonmaken 1x per jaar
ook sterelisatie en castratie na 4 jaar.
Hydrotherapie vind ik niet meteen terug.
Franchise 10% (€60 per jaar)
jaarlijkse maximale terugbetaling is dan wel maar €2200 per jaar.

terwijl Corona Direct minder dingen terugbetaald, geen voorziene kosten zoals vaccin etc....
geen castratie of sterilisatie alleen wel als het medisch moet.
Geen hydrotherapie.
ze betalen dan wel weer overlijden, diefstal, opvangkosten (als jezelf in het ziekenhuis ligt) terug
Franchise 20% (minimum 150 per geval)
en hun plafond is €3500 per schade geval dat is wel een opmerkelijk groot verschil met santévet.

Ik ben er nog niet uit maar ik denk voor Corona direct te gaan.
Ik wou graag is horen of er hier mensen zijn met deze verzekeringen en hun ervaringen ermee.
Betalen ze snel terug, zijn ze correct, zijn er veel dingen die je niet terug gekregen hebt, etc.....
Door Lizzy
#3429415
Ik moest even kijken maar dit zijn Belgische verzekeringsmaatschappijen. Ik hoop dat je nog reactie krijgt maar het zal niet vet zijn vrees ik. Lastig he, verzekeringsmaatschappijen vergelijken. Ik heb ook een poging gedaan toen Sjoerd hier kwam wonen. Ik heb de moed weer opgegeven en Sjoerd is uiteindelijk niet verzekerd. En ik hoop dat ik daar ook weer nooit spijt van ga krijgen.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3429416
Lizzy schreef: za 10 jul 2021, 07:17 Ik moest even kijken maar dit zijn Belgische verzekeringsmaatschappijen. Ik hoop dat je nog reactie krijgt maar het zal niet vet zijn vrees ik. Lastig he, verzekeringsmaatschappijen vergelijken. Ik heb ook een poging gedaan toen Sjoerd hier kwam wonen. Ik heb de moed weer opgegeven en Sjoerd is uiteindelijk niet verzekerd. En ik hoop dat ik daar ook weer nooit spijt van ga krijgen.
JA het is heel moeilijk de ene heeft weer goede dingen die de ander niet heeft en visa versa.
Dit zijn wel de 2 grootste want er zijn er nog wel enkelen kleinere spelers op de markt.
Ik vrees er ook een beetje voor, ik weet niet of hier veel Belgen zitten die dan nog verzekerd zijn ook. ;D maar dacht ik probeer het gewoon. :biggrin2:

Als ik het zou doen is het vooral voor nu tot hij volwassen is omdat ik al heb gezien wat er allemaal kan mis gaan in de opgroei maar aan de andere kant HD, ED etc.. wordt al niet terugbetaald maar ja een kruisband operatie is ook meteen 1600 euro en meestal moeten beide poten dan ook gebeuren.
Langs de andere kant zag ik onlangs een webinar van het UZ Gent over sterilisatie en castratie en daar linken ze dan weer vroege sterilisatie (voor 12 maanden) met kruisband problemen in de knie. Ik zou nooit vroeg steriliseren alleen als het medisch zou moeten en dan nog zou ik het (indien mogelijk) proberen te rekken tot minstens 1,5 jaar omdat ik weet dat ze die hormonen echt wel nodig hebben om hun lichaam goed op te bouwen.
Ook gedragsproblemen komen er van voort enfin ja je kan nog zo goed je best doen en met alles rekening houden maar in de toekomst kijken kan niemand natuurlijk.

Brandverzekering is ook verloren geld als je ze niet nodig hebt natuurlijk. Ik ben er ook nog niet helemaal uit.
Door Lizzy
#3429417
Elke verzekering is zonde geld als je het niet nodig hebt. Wel of geen huisdierenverzekering: voor mij is het criterium dat ik genoeg geld heb om mijn honden de zorg te geven die ik ze wil geven. Bij een brandverzekering is er geen keuze. Tenminste, ik heb geen paar ton op de bank om mijn huis opnieuw te laten opbouwen. Maarrrrr, ik weet niet hoe het in België is, in Nederland worden steeds meer klinieken overgenomen door de geldwolf AniCura. Die schrijven zeer hoge rekeningen. Ik zou haast zeggen dat we op die manier gedwongen gaan worden om onze huisdieren te verzekeren want bij de AniCura spoedkliniek of 2delijns kliniek (en daar ontkom je soms gewoon niet aan) kun je kiezen tussen direct €4000 neer tikken voor een operatie of je dier in laten slapen :-X . Verder heeft Mars Petcare alleen het beste met huisdieren voor hoor :-X
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3429419
Lizzy schreef: za 10 jul 2021, 08:51 Elke verzekering is zonde geld als je het niet nodig hebt. Wel of geen huisdierenverzekering: voor mij is het criterium dat ik genoeg geld heb om mijn honden de zorg te geven die ik ze wil geven. Bij een brandverzekering is er geen keuze. Tenminste, ik heb geen paar ton op de bank om mijn huis opnieuw te laten opbouwen.
Nee dat is waar een huis is natuurlijk veel meer, maar toen met Django ging het toch ook al over 15000 euro als alle operaties konden gebeuren, natuurlijk was dit wel een erg tragisch en gelukkig (hopelijk) weinig voorkomend geval maar ja het zet je toch tot nadenken.
Het is wel zo dat ik toen ook al is rondkeek en dan voor het meeste ook nog niet verzekerd zou geweest zijn dus tja... misschien heb ik hier mijn antwoord op mijn vraag al. :biggrin2:
Lizzy schreef: za 10 jul 2021, 08:51 Maarrrrr, ik weet niet hoe het in België is, in Nederland worden steeds meer klinieken overgenomen door de geldwolf AniCura. Die schrijven zeer hoge rekeningen. Ik zou haast zeggen dat we op die manier gedwongen gaan worden om onze huisdieren te verzekeren want bij de AniCura spoedkliniek of 2delijns kliniek (en daar ontkom je soms gewoon niet aan) kun je kiezen tussen direct €4000 neer tikken voor een operatie of je dier in laten slapen :-X . Verder heeft Mars Petcare alleen het beste met huisdieren voor hoor :-X
:boxed: amai, nee dat is hier gelukkig nog niet alleen heup operaties zijn hier 4600 euro tot hier toe.
Mars Petcare wil snel rijk worden denk ik.
Ik vrees dat er dan veel dieren ingeslapen zullen worden. :'(
Door Cindy de Wolf
#3429422
Vanuit Belgie ken ik het niet maar ik denk dat het grofweg dezelfde afweging is als in NL tussen (voormalig) proteq (nu ohra) of Petplan. De 2 grootste spelers. Ik heb mijn vorige groep wel verzekerd gehad nadat we door de groep daarvoor echt door onze buffers heen waren na een kunstheup, dubbele bekkenkanteling, dubbele ed-LPC en nog wel meer. Maar nadat het steeds minder voor meer werd heb ik nogmaals het rekensommetje gemaakt en de gok genomen ze uit de verzekering te halen en nieuwe honden niet te verzekeren. Ik hanteer als richtlijn kan je in ene keer redelijk makkelijk minimaal 4000 euro neertikken dan niet verzekeren maar wel pot opbouwen dus de premie echt apart zetten. Van mij part beleggen in ee ETF zodat het nog wat rendeerd.

En verder vrees ik dat het hebben van huisdieren steeds meer en meer een "luxe" artikel wordt. Als ik alleen al kijk in NL naar de gestegen prijzen van Barf :-X nou mijn salaris is zeker niet zo hard meegestegen.
Door Anne in Zweden
#3429426
Cindy de Wolf schreef: za 10 jul 2021, 13:37 Vanuit Belgie ken ik het niet maar ik denk dat het grofweg dezelfde afweging is als in NL tussen (voormalig) proteq (nu ohra) of Petplan. De 2 grootste spelers. Ik heb mijn vorige groep wel verzekerd gehad nadat we door de groep daarvoor echt door onze buffers heen waren na een kunstheup, dubbele bekkenkanteling, dubbele ed-LPC en nog wel meer. Maar nadat het steeds minder voor meer werd heb ik nogmaals het rekensommetje gemaakt en de gok genomen ze uit de verzekering te halen en nieuwe honden niet te verzekeren. Ik hanteer als richtlijn kan je in ene keer redelijk makkelijk minimaal 4000 euro neertikken dan niet verzekeren maar wel pot opbouwen dus de premie echt apart zetten. Van mij part beleggen in ee ETF zodat het nog wat rendeerd.

En verder vrees ik dat het hebben van huisdieren steeds meer en meer een "luxe" artikel wordt. Als ik alleen al kijk in NL naar de gestegen prijzen van Barf :-X nou mijn salaris is zeker niet zo hard meegestegen.
Dat is wat wij doen, en misschien is dat ook iets voor jou, Martine? Iedere maand het bedrag wat je aan premie zou hebben betaald op een aparte rekening zetten? Dan ben je in ieder geval een buffer aan het opbouwen, én het geld blijft in je eigen bezit totdat je het (hopelijk niet) nodig hebt.

Want het is zoals Cindy zegt: er wordt steeds minder vergoed voor steeds meer premie. :-X
Door Lizzy
#3429427
Ja, die pot is wel leuk en aardig.... Maar bij ons stond er €6000 in. En toen was er ineens €4500 naar AniCuraatje. En dan moet je wel in staat zijn om die pot snel aan te vullen. Want als je pech hebt, heb je de volgende drama alweer voor de deur staan. Zeker als je meerdere honden hebt, kan dat zo maar gebeuren. Kun je die pot niet weer snel opbouwen, is een verzekering misschien zo gek nog niet (ik twijfel nog steeds hoor, met Sjoerd).
Door Cindy de Wolf
#3429430
Lizzy schreef: za 10 jul 2021, 14:29 Ja, die pot is wel leuk en aardig.... Maar bij ons stond er €6000 in. En toen was er ineens €4500 naar AniCuraatje. En dan moet je wel in staat zijn om die pot snel aan te vullen. Want als je pech hebt, heb je de volgende drama alweer voor de deur staan. Zeker als je meerdere honden hebt, kan dat zo maar gebeuren. Kun je die pot niet weer snel opbouwen, is een verzekering misschien zo gek nog niet (ik twijfel nog steeds hoor, met Sjoerd).
Dat is zeker waar. Wij zaten toen tegen de 20000 aan. Vandaar ook dat ik zei dat ik de roedel daarna wel verzekerde maar de premie was skyhigh iets van 300 euro per maand voor 6 honden was het toen en dan nog was het 20% eigen risico per factuur. Uiteindelijk de gok genomen toen we 2000 weer op de dierenartsrekening hadden staan om op te zeggen. Inmiddels staat er heel veel meer.

Als je wilt verzekeren zou ik zeggen doe dat het eerste jaar want als er iets giga erfelijk fout zit openbaart dat zich meestal in het eerste jaar. En jij staat dan nu al met je rug tegen de muur met je giardia als dat bij de DA bekend is. Dan worden subiet alle darmproblemen nu en in de toekomst uitgesloten.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3429432
Cindy de Wolf schreef: za 10 jul 2021, 13:37
En verder vrees ik dat het hebben van huisdieren steeds meer en meer een "luxe" artikel wordt. Als ik alleen al kijk in NL naar de gestegen prijzen van Barf :-X nou mijn salaris is zeker niet zo hard meegestegen.
ja helaas, ze hebben de weg gevonden om er allemaal veel geld aan te verdienen.
Anne in Zweden schreef: Dat is wat wij doen, en misschien is dat ook iets voor jou, Martine? Iedere maand het bedrag wat je aan premie zou hebben betaald op een aparte rekening zetten? Dan ben je in ieder geval een buffer aan het opbouwen, én het geld blijft in je eigen bezit totdat je het (hopelijk niet) nodig hebt.

Want het is zoals Cindy zegt: er wordt steeds minder vergoed voor steeds meer premie. :-X
Ja inderdaad HD en ED wordt sowieso niet vergoed en hydrotherapie ook niet dus ik was ook al aan het denken om elke maand wat op de hondenspaarrekening te zetten, die is al aangemaakt maar idd wat Lizzy dan zegt....
Lizzy schreef:Ja, die pot is wel leuk en aardig.... Maar bij ons stond er €6000 in. En toen was er ineens €4500 naar AniCuraatje. En dan moet je wel in staat zijn om die pot snel aan te vullen. Want als je pech hebt, heb je de volgende drama alweer voor de deur staan. Zeker als je meerdere honden hebt, kan dat zo maar gebeuren. Kun je die pot niet weer snel opbouwen, is een verzekering misschien zo gek nog niet (ik twijfel nog steeds hoor, met Sjoerd).
Dan heb je inderdaad nog altijd een probleem.
Cindy de Wolf schreef: Als je wilt verzekeren zou ik zeggen doe dat het eerste jaar want als er iets giga erfelijk fout zit openbaart dat zich meestal in het eerste jaar.
Dat ben ik nu ook aan het overwegen maar het meeste wat erfelijk is wordt dus niet terugbetaald maar kruisbanden is in de opgroei toch ook een zwak punt en dan meestal bij de 2 poten en dan zit je toch ook al snel aan 4000 euro dus idd misschien toch verzekeren tot hij volwassen is.
Door Anne in Zweden
#3429434
Lizzy schreef: za 10 jul 2021, 14:29 Ja, die pot is wel leuk en aardig.... Maar bij ons stond er €6000 in. En toen was er ineens €4500 naar AniCuraatje. En dan moet je wel in staat zijn om die pot snel aan te vullen. Want als je pech hebt, heb je de volgende drama alweer voor de deur staan. Zeker als je meerdere honden hebt, kan dat zo maar gebeuren. Kun je die pot niet weer snel opbouwen, is een verzekering misschien zo gek nog niet (ik twijfel nog steeds hoor, met Sjoerd).
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar mijn ervaring met de kleine lettertjes is dat precies datgene waar ik het geld voor nodig had, niet door de verzekering werd gedekt. En dan is die premie gewoon weggegooid geld. Nou hebben wij het geluk dat we geen hypotheek of huur hoeven op te hoesten maandelijks (je mot er effe voor naar noordelijk Zweden verhuizen, maar dan heb je ook wat, namelijk geen hypotheek nodig ;D ) dus bij ons is de pot vrij snel weer op te bouwen. Maar inderdaad, bij meerdere honden en een flinke dosis pech kan de pot zó leeg zijn en lang leeg blijven. :(
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3429436
Anne in Zweden schreef: za 10 jul 2021, 14:59 Daar heb je helemaal gelijk in. Maar mijn ervaring met de kleine lettertjes is dat precies datgene waar ik het geld voor nodig had, niet door de verzekering werd gedekt. En dan is die premie gewoon weggegooid geld. Nou hebben wij het geluk dat we geen hypotheek of huur hoeven op te hoesten maandelijks (je mot er effe voor naar noordelijk Zweden verhuizen, maar dan heb je ook wat, namelijk geen hypotheek nodig ;D ) dus bij ons is de pot vrij snel weer op te bouwen. Maar inderdaad, bij meerdere honden en een flinke dosis pech kan de pot zó leeg zijn en lang leeg blijven. :(
Inderdaad, ik heb n u nog maar 2 honden had er 3 (adoptie honden) maar ik heb me nu ook wel voorgenomen dat als de oudste wegvalt het nu bij 1 hond blijft en dit vooral voor de mogelijke kosten.
Door Basil
#3429440
Hier wel gekozen voor verzekering omdat inderdaad de pot soms niet bij te vullen is.
Als ik kijk naar Basil met zijn cystine was ik toch blij dat hij verzekerd was.
Frederique ook verzekerd, Petplan, in ieder geval eerste jaar en dan kijk ik of we verlengen.
Oliver is ook verzekerd, was Reaal en nu naar Petplan.
Ken de Belgische verzekeraars niet dus kan je daar geen advies over geven
Door smulpaap
#3429443
Ja , het blijft een lastige keuze
Ik had met het vorige viertal geen verzekering. Maar wel een potje
Maar dat kan eens snel op zijn
Zo had ik binnen een jaar eens drie knie operaties , en dan moeten ze revalideren . Dus naar de fysio en de hydro
Er moest een extra wandelkar komen
Supplementen extra , als je dan alles bij elkaar optelt .... de jongste twee scheelden anderhalf jaar in leeftijd . En die werden oom samen oud . Dan komt de welbekende strippenkaart bij de d.a . En je wilt toch de beste zorg voor ze . Ik heb twee jaar lang maandelijkse kosten van zo'n 7 tot 800 € gehad voor die twee

Toen kwam Thara mijn huidige hondje , ze was tien maanden oud
Haar heb ik wel in de verzekering gedaan
Ik zit bij Ohra,betaal € 18 per maand
Het aanvullende pakket waar bv alternatieve geneeswijze inzit heb ik er niet bij genomen
Er word 60 procent vergoed en het aantal behandelingen stelt niets voor . Dus ja dan betaal je er voor en de vergoeding stelt niets voor . Daar heb ik dus zelf een potje voor . Bij Ohra,word 80 procent vergoed .
Ik vind het wel een geruststellende gedachte
Er zal bv maar eens een opname nodig zijn
En je moet nee zeggen omdat je het geld niet (meer ) hebt . En het word duurder en duurder en ook zij word een keer oud
Ik zag het van de week wel , ik dacht aan een grasaar . Dus dan laat je daar toch gelijk naar kijken. Dat grapje was ook weer € 132
En het is ook maar net hoe je erin staat .hier op BP gaan we toch op serieuze wijze om met onze dieren , we willen het beste voor ze . Ik ken helaas ook gevallen waarvan ik denk , ga,eens naar een d.a met je hond . Maar ja of ze hebben het niet in de gaten . Of ze willen of kunnen het niet betalen .
En idd wat hier al benoemd word , hebben ze eenmaal een aandoening dan word daar al moeilijk over gedaan . Dus hoe jonger ze zijn ...
Gebruikersavatar
Door koekje
#3429447
Ik heb verder geen inhoudelijke bijdrage, want katten en die zijn een stuk betaalbaarder, maar die naam he. Daar trekken ze toch geen klanten mee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door