Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Martine M
#3429520
smulpaap schreef: zo 11 jul 2021, 18:00 Vroeger kende ik iemand uit België
Die was volgens mij verzekerd bij toen Petplan ? Je zou eens kunnen informeren wat de mogelijkheden zijn
Zij had ook het nodige met haar hond , maar alles werd altijd keurig vergoed

Ik ga het is opzoeken, dank je wel.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3429522
smulpaap schreef: zo 11 jul 2021, 18:00 Vroeger kende ik iemand uit België
Die was volgens mij verzekerd bij toen Petplan ? Je zou eens kunnen informeren wat de mogelijkheden zijn
Zij had ook het nodige met haar hond , maar alles werd altijd keurig vergoed
Petplan is alleen voor Nederland. Blijven dus de 2 in de titel, er zijn nog wel enkele banken die een hondenverzekering hebben maar als je dan net bij een andere bank bent ga ik daar niet over informeren. Meestal zeuren ze dan om alles over te zetten.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3430017
Hier ook absoluut geen huisdier meer zonder verzekering.
Blondje heeft in de eerste 3 jaar bij ons al meer opgebruikt als dat we ooit aan premie gaan betalen (tenzij ze 25 wordt ;) )
En dan geen spectaculaire dingen, maar alles bij elkaar elke keer wel een aardige aderlating en vast kosten qua medicatie .... die hier in Nederland echt belachelijk duur zijn voor huisdieren.

Misty heeft behalve wat fysio, aqua en dat soort dingen + hier en daar eens een pot pijnstillers, nooit echt kosten grote gemaakt, maar de kosten die we hadden, werden altijd gewoon betaald door de verzekering.
Nu is het wel zo dat met het stijgen der jaren, ook de premie stijgt, maar als je ook maar 1 keer een jaar hebt dat er 'iets meer aan de hand is' ben je snel door je gespaarde potje heen.

Voor Misty betaalden we toen we haar kregen (ze was toen 1 jaar) €200 per jaar
Nu (ze wordt over een paar weekjes 13) meer als het dubbele....€417 per jaar

En toen moest ze vorige week een uitgebreid bloedonderzoek, echo en punctie kreeg..... of ik even (bijna) €600 wilde aftikken :o
Rekening ingediend en na aftrek eigen risico, iets van €400zoveel terug gekregen.....dus naast de kosten die ze al had dit jaar, was in 1 klap de premie terugverdiend :biggrin2:

Mijn man was nooit voorstander, en eerlijk, als je gewoon ruim kan sparen is dat misschien wel goedkoper op de lange termijn.
Helaas blijken die 4-voeters niet in een porseleinkast te staan en zijn juist die onvoorziene gebeurtenissen bijna altijd op momenten dat het helemaal niet zo goed uitkomt.
En dan ben ik blij dat een heel groot deel van de medische kosten gewoon gedekt zijn en ik me daar niet een pietsje druk over hoef te maken
Door smulpaap
#3430019
Ja , het vliegt je zak uit hoor .
Ik weet het nog wel met de vorige twee

Ik heb Thara vlak voor haar vijfde verjaardag in de verzekering gedaan . Ik betaal € 18 premie per maand . Tot haar vijfde de da nooit gezien . Dus dat is gunstig ( ook voor de spaarpot die ik ernaast heb )
Maar ik had ook zoiets van voor haar zevende jaar gaat ze de verzekering in
Ik heb nu € 105 terug gehad , dat gaat weer op de spaarrekening , en die € 26 eigen bijdrage , ach dat mis ik niet direct
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3430020
Ik heb de knoop doorgehakt en een verzekering bij Corona direct genomen, ja ja ik weet het , de naam ::) :biggrin2:
maar leek me de beste van de 2 voor wat ik wil dan toch, ik wil alleen een verzekering voor de onverwachte dingen, ziekte, ongeval etc... Ik betaal met die verzekering het minst en trek het meeste terug per voorval. De andere is duurder maar betaald dan ook wel de gewone dierenarts bezoeken uit zoals entingen etc..... Vermits ik al zeker niet alle jaren ent en?of ontworm is dat voor mij niet echt een pluspunt dus....
Gaat in van 15 juli met een wachttijd van 3 maanden.
Door smulpaap
#3430023
Zo heb ik het voor Thara ook gedaan hoor
Een titerbepaling betaal ik zelf wel
Ontwormen doen we niet aan , mestonderzoek betaal ik ook zelf , dat zijn niet de hoogste kosten
Alternatieve geneeswijze word maar voor 60 % vergoed, aantal behandelingen is beperkt. Maar je betaald wel maandelijkse premie
Dus dat betaal ik ook zelf

Maar operaties , onderzoeken en dergelijke worden vergoed . En juist daar kan je aardig op leeg lopen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door