Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3429316
We hebben wat kleine witte ‘botjes’ gevonden in zee. Maar zijn dit nu stukjes schelp met een aparte vorm
Of toch tanden of stukjes kaak?
Bijlagen
2AB71869-31ED-4B3C-BA2E-2221F84DAD28.jpeg
2AB71869-31ED-4B3C-BA2E-2221F84DAD28.jpeg (2.16 MiB) 1094 keer bekeken
#3429343
Nee geen haaientanden. Het lijken me ook geen kaakjes, daar zou je ook bij vissen sporen van tanden in moeten zien. Voor tanden van dolfijnen zijn ze weer te grillig gevormd.

Maar wat het wel is durf ik dan ook weer niet te zeggen… je zou het naar ecomare kunnen mailen, die weten er veel van.
#3429351
Ja dat is nog een idee. Misschien is het dan iets van een vogel skelet. Dat zou ook nog kunnen, of toch gewoon toevallig zo afgesleten stukken schelp. Er zitten wel een soort richeltjes op waar spieren aangehecht zouden kunnen zijn.
#3429361
Siberienne schreef: do 08 jul 2021, 20:49 Ja dat is nog een idee. Misschien is het dan iets van een vogel skelet. Dat zou ook nog kunnen, of toch gewoon toevallig zo afgesleten stukken schelp. Er zitten wel een soort richeltjes op waar spieren aangehecht zouden kunnen zijn.
Ja, die richeltjes vielen me ook op. Daarom twijfelde ik over de krabbenpoten. Intrigerend!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door