Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3429074
::)

Echt he, ik ben er een beetje klaar mee.

Het hele bos is 1 grote modderpoel. Lekker voor giardia (dit jaar ook een explosie aan pups met giardia!). Maar hierdoor waren we gedwongen om op het zanderige ruiterpad te wandelen of op het fietspad. Daar stikt het nu van de eikenprosessierups en omdat Sjoerd besloten heeft dat het dolletjes is om niet op het pad te blijven maar de struiken in te duiken: kunnen we hier niet meer wandelen :-X . We hadden nog een andere route maar, daar kunnen we ook niet meer wandelen, daar hebben we een explosie van Berenklauw :-X . Oh, we hadden nog een andere route maar die valt af vanwege een explosie aan gras-aren :-X . Al twee jaar vecht ik tegen de vlooien (bestrijding zonder gif op de honden). Vorig jaar onze vloer eruit laten rossen omdat het vechten tegen de bierkaai was, met die parketvloer + spleten en kieren tussen iedere plank. En qua teken is het nog nooit zo hopeloos geweest :-X

Ik voorspel echt dat dit allemaal alleen maar erger gaat worden. Maar verder valt het wel mee met die klimaatveranderingen :-X . Ik vraag me serieus af waar dit heen gaat. Op dagen als vandaag zie ik onze ondergang sneller dichterbij komen als dat we met z'n alle denken (of hopen).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3429089
Als de golfstroom ermee stopt wordt het hier weer een stuk kouder.. ;)
:-X

(ik weet het dus ook niet he. :()

Ik weet wel, als iemand nog op z'n bucketlist heeft staan om op een koraalrif te gaan duiken of snorkelen je daar best geen jaren meer mee wacht.
Er zijn koralen zich aan het aanpassen maar de vraag is of dat wel snel genoeg gaat gaan om dit te overleven en zowiezo duurt het dan eeuwen om het terug een beetje op te bouwen.
Door Anne in Zweden
#3429091
Lizzy schreef: za 03 jul 2021, 08:22 ::)

Echt he, ik ben er een beetje klaar mee.

Het hele bos is 1 grote modderpoel. Lekker voor giardia (dit jaar ook een explosie aan pups met giardia!). Maar hierdoor waren we gedwongen om op het zanderige ruiterpad te wandelen of op het fietspad. Daar stikt het nu van de eikenprosessierups en omdat Sjoerd besloten heeft dat het dolletjes is om niet op het pad te blijven maar de struiken in te duiken: kunnen we hier niet meer wandelen :-X . We hadden nog een andere route maar, daar kunnen we ook niet meer wandelen, daar hebben we een explosie van Berenklauw :-X . Oh, we hadden nog een andere route maar die valt af vanwege een explosie aan gras-aren :-X . Al twee jaar vecht ik tegen de vlooien (bestrijding zonder gif op de honden). Vorig jaar onze vloer eruit laten rossen omdat het vechten tegen de bierkaai was, met die parketvloer + spleten en kieren tussen iedere plank. En qua teken is het nog nooit zo hopeloos geweest :-X

Ik voorspel echt dat dit allemaal alleen maar erger gaat worden. Maar verder valt het wel mee met die klimaatveranderingen :-X . Ik vraag me serieus af waar dit heen gaat. Op dagen als vandaag zie ik onze ondergang sneller dichterbij komen als dat we met z'n alle denken (of hopen).
Vreselijk deprimerend, inderdaad. Ik word ook helemaal verdrietig als ik over dat dorpje in Canada lees, waar het eerst 49,6 graden werd en dat vervolgens met de grond gelijk werd gemaakt door een bosbrand. Echt, in Canada! :o Waar kun je straks nog naartoe op deze planeet om een beetje verkoeling te vinden?

Qua vlooien, teken, rupsen en giardia zitten we hier in noordelijk Zweden gelukkig nog goed, maar ik kan me je wanhoop voorstellen, Lizzy... :(
Door Lizzy
#3429112
Anne in Zweden schreef: za 03 jul 2021, 13:41 Vreselijk deprimerend, inderdaad. Ik word ook helemaal verdrietig als ik over dat dorpje in Canada lees, waar het eerst 49,6 graden werd en dat vervolgens met de grond gelijk werd gemaakt door een bosbrand. Echt, in Canada! :o Waar kun je straks nog naartoe op deze planeet om een beetje verkoeling te vinden?

Qua vlooien, teken, rupsen en giardia zitten we hier in noordelijk Zweden gelukkig nog goed, maar ik kan me je wanhoop voorstellen, Lizzy... :(
Ja, deprimerend. En toen we net in de corona shit zaten dacht ik heel even dat de mensheid dit misschien op zou vangen als een waarschuwing. En dit een aanzet kon zijn tot veranderen. Maar helaas...... :(

Bijna 50 graden, het is toch niet te beschrijven gewoon? :-\

Volgens mij moeten wij maar eens in Zweden op vakantie, Leo en ik, met de hondjes.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3429117
Lizzy schreef: za 03 jul 2021, 17:44 Ja, deprimerend. En toen we net in de corona shit zaten dacht ik heel even dat de mensheid dit misschien op zou vangen als een waarschuwing. En dit een aanzet kon zijn tot veranderen. Maar helaas...... :(

Bijna 50 graden, het is toch niet te beschrijven gewoon? :-\

Volgens mij moeten wij maar eens in Zweden op vakantie, Leo en ik, met de hondjes.
Die hoop had ik ook, maar het lijkt alsof de draad gewoon weer opgepakt wordt.
Nu kun je het allemaal niet in 1 maandje tijd allemaal voor elkaar krijgen, maar elke stap die ieder mens doet is er eentje.
Iedereen heeft zijn mond vol over het milieu, maar het is ook moeilijk om er daadwerkelijk iets aan te doen.
Door src_esther
#3429131
Zolang mensen het normaal vinden om zoiets als dit bij iemand de tuin in te flinkeren gaat het echt niet goed komen... Echt waar, vandaag in de tuin een meter achter het hek gevonden. Afstand tussen weg en hek is ook om en nabij een meter en het hek heeft ook ongeveer die hoogte.
Afbeelding

Ik sta op het punt om maar op te houden afval op te rapen want voor wie doe ik het? Kinderen heb ik het niet, de dieren lijken sowieso het onderspit te delven en het lijkt echt dweilen met de kraan open want de mensen met het laagste iq/minste empathie/[andere negatieve eigenschap voor de aarde] lijken over het algemeen ook de meeste kinderen te krijgen... :-X
Bijlagen
tuindump-03072021.jpg
tuindump-03072021.jpg (544.13 KiB) 1385 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3429134
Jeetje Esther! :o
Dat is inderdaad onvoorstelbaar! :-X

Ik voel me niet aangesproken door je laatste opmerking. Ik hoop dat dat terecht is. :P
Hier worden de kinderen alleszinds opgevoed met respect voor dieren en dat afval rondstrooien zowat een doodzonde is. Het is zo erg dat ze ook alles willen oprapen dat ze tegen komen. Bij kinderhandjes (die ook vlot weer in de mond verdwijnen) en zonder onderscheid is dat toch minder handig. ::)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3429137
src_esther schreef: za 03 jul 2021, 23:30 Zolang mensen het normaal vinden om zoiets als dit bij iemand de tuin in te flinkeren gaat het echt niet goed komen... Echt waar, vandaag in de tuin een meter achter het hek gevonden. Afstand tussen weg en hek is ook om en nabij een meter en het hek heeft ook ongeveer die hoogte.
Afbeelding
Heel herkenbaar helaas :(
Wij wonen nu in het buitengebied. Regelmatig raap ik hier lege flesjes, blikjes en andere verpakkingen op uit de berm bij ons huis. Echt vrijwel dagelijks! :-X En zoveel fietsers en wandelaars zie je hier niet. Het percentage van de "genieters van de natuur" dat hun afval in de berm flikkert is dus kennelijk vrij hoog :( Als die moeten bijdragen aan het behoud van een leefbare aarde, zie ik het heel somber in :(
Door src_esther
#3429141
Doranto schreef: zo 04 jul 2021, 10:02 Heel herkenbaar helaas :(
Wij wonen nu in het buitengebied. Regelmatig raap ik hier lege flesjes, blikjes en andere verpakkingen op uit de berm bij ons huis. Echt vrijwel dagelijks! :-X En zoveel fietsers en wandelaars zie je hier niet. Het percentage van de "genieters van de natuur" dat hun afval in de berm flikkert is dus kennelijk vrij hoog :( Als die moeten bijdragen aan het behoud van een leefbare aarde, zie ik het heel somber in :(
Dat ligt ook hier ook allemaal plus (land)bouwafval overal in de berm en slootjes, niet alleen bij het huis en ik probeer alles op te rapen en uit het water te vissen. Maar dit lag dus echt ín de tuin en om zo'n leeg blikje ruim 2 meter ver weg te gooien moet je echt je best doen...

Waar ik gek van wordt zijn de verdwaalde luchtballonnen in weilanden en sloten en misschien wel het allerergst; de resten van die ouderwetse ribbelige plasticwegwerpbekers. Daar vind ik meerdere keren per dag wel ergens een sliertje van...
Mensen die kartonnenwegwerpbekers de berm in slingeren vind ik ook een vreemd fenomeen, weten ze echt niet dat het geplastificeerd is of kan het ze gewoon geen reet schelen?
Overigens denk ik dat we sneller door de plasticvervuiling kapot gaan dan door de klimaatverandering, tenminste in de rijke landen.
Door Anne in Zweden
#3429143
Lizzy schreef: za 03 jul 2021, 17:44 Ja, deprimerend. En toen we net in de corona shit zaten dacht ik heel even dat de mensheid dit misschien op zou vangen als een waarschuwing. En dit een aanzet kon zijn tot veranderen. Maar helaas...... :(

Bijna 50 graden, het is toch niet te beschrijven gewoon? :-\

Volgens mij moeten wij maar eens in Zweden op vakantie, Leo en ik, met de hondjes.
50 graden, ik wil echt niet weten hoe dat voelt. En dan denk ik ook aan alle dieren die onder de hitte te lijden hebben, die misschien niet eens met behulp van hun drinkwater kunnen afkoelen, voor zover ze überhaupt water hebben. :-X

In Zweden op vakantie kan ik alleen maar aanraden, maar je zult een flink eind naar het noorden moeten (wij wonen 500 km boven Stockholm) om vlooi-, teek- en andereviezebeestjesvrij te kunnen wandelen. Maar jullie zijn natuurlijk allemaal van harte welkom bij ons! Voor de routebeschrijving gaarne Kim aan de mouw trekken. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3429144
Routebeschrijving naar Anne:
Bij Stockholm nog 400 km rechtdoor, dan bij het bordje "Pampa i Sverige" afslaan, de weg vervolgen tot de beverweg, daar na 50 km bij het gele huis linksaf slaan (even zwaaien naar tante buurvrouw), en door de rimboe verder rijden tot je rechts op een heuvel 3 allerschattigste blaffers voorbij komt. Daar dan rechtsaf en parkeren :biggrin2:
Door smulpaap
#3429154
Doranto schreef: zo 04 jul 2021, 10:02 Heel herkenbaar helaas :(
Wij wonen nu in het buitengebied. Regelmatig raap ik hier lege flesjes, blikjes en andere verpakkingen op uit de berm bij ons huis. Echt vrijwel dagelijks! :-X En zoveel fietsers en wandelaars zie je hier niet. Het percentage van de "genieters van de natuur" dat hun afval in de berm flikkert is dus kennelijk vrij hoog :( Als die moeten bijdragen aan het behoud van een leefbare aarde, zie ik het heel somber in :(
Ik was in de jaren 80 lid van een buitensport tijdschrift . Ook toen werd er al beschreven hoeveel afval er werd achtergelaten door de z.g bergsportliefhebbers :-X het werd met vliegtuigen afgevoerd
Gebruikersavatar
Door sam28
#3429168
Ja, afval overal is echt meer dan bizar en klimaatverandering is vrees ik niet meer te stoppen tenzij grote bedrijven acuut gaan meedoen. Bedrijven zoals tata en (s)hell. De reuzen. En dan niet soebatten hoe en wat maar acuut omdraaien in beleid.
Dat gaat niet gebeuren. De mens kan veel zelf doen, kleinschalig. Maar ik vrees dat het te weinig is om echt de klimaatverandering te stoppen.

Als ik dan zie hoeveel mensen rommel weggooien, de auto pakken voor ministukjes die prima te fietsen zijn en het vliegtuig pakken voor elke scheet. :-X
Dat ik denk; ik leef over 50jr hopelijk niet meer en verder laat ik niks achter. Ik heb geen auto, de verwarming staat amper aan, ik douche 2 minuten, heb geen kinderen, scheid redelijk wat van mijn afval en ben vegetariër. Ik geloof dat ik genoeg doe en vraag me wel eens af waarom. :-\
Door Lizzy
#3429257
Ik was Franse Hartworm nog ff vergeten in mijn lijstje.....

Gisteren liep ik op een bospad, lag daar een enorme hoop mensenstront met een nog grotere berg WC papier. Hoe bedenk je het he, om het bos in te gaan met een enorme hoeveelheid schijtfilm? Een paar 100 meter verder twee mondkapjes. In het bos. Echt he :-X . Bij ons heb je in het bos van die picknickplaatsen. Daar gaan dan van die gezinnetjes een Wicki zitten drinken. De kinderen mogen de lege pakjes dan op de grond lazeren en laten liggen. De volgende generatie rotzooimakers wordt klaar gestoomd :-X

De mens is echt niet goed hoor..... :-\
Door src_esther
#3429269
Vandaag aan het strand.
Wat was ik weer blij met de poepzakjes. Die heb ik dus helemaal volgepropt met vuilnis van het strand.
En inderdaad, je ziet de kinderen met allerlei zakjes en pakjes rondrennen en gewoon in het zand mieteren... Maar veel (jong)volwassen vind ik erger want die zouden inmiddels toch echt wel beter moeten weten... Voor die kinderen geldt waarschijnlijk niet meer 'na mij de zondvloed' die gaan dat gewoon meemaken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door