Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3431134
Ochossepos, onze cheeky Chiqa is zielig. :( Op zich gaat het uitstekend met 'r, ze is superlief en eigenwijs en een echte huskypup, maar vanochtend wilde ze haar neus in het gat steken dat Aris aan het graven was en dat beviel hem niet, want hij haalde uit naar haar en blijkbaar is daarbij een hoektand van hem onder haar tandvlees blijven hangen. Ze heeft een dikke snuit, en als ik haar linkerlip omhoog doe, komt er een lap tandvlees mee. Volgens mij hoort dat er in elk geval niet zo uit te zien.

Ze eet gelukkig wel normaal en is doet ook verder gewoon haar gekke ding, maar ik ga morgen toch maar even langs de da ermee als het zo dik blijft. Beetje balen dat dat haar eerste ervaring met de da hier wordt, maar goed.

Verder is 't een schatje. :smitten: Aris ook hoor, dit was echt een gevalletje pech.
#3431139
Doranto schreef: zo 15 aug 2021, 16:29 Ach jee :( . Misschien moet het wel gehecht worden? Beterschap voor het dametje :-*
Geen idee, daarom lijkt het me goed dat de da er even naar kijkt. Ik hoop van niet natuurlijk. :( Zelf lijkt ze er geen probleem mee te hebben, ik heb er meer last van dan zij. ::) Ze kauwt gewoon op haar kippennekjes, eet ook verder goed en graag, en daagt Lupi en Mello steeds uit tot spelen. Maar ik hou het uiteraard in de gaten.
#3431150
Kim_S schreef: zo 15 aug 2021, 22:48 Och pupseltje toch...
Hopelijk is het over een dag of 2 wel weer beter! ;)
Fijn dat ze er zelf niet veel last van lijkt te hebben :-*
Ik hoop het ook. Dan komt er een interessante ongecastreerde heer op bezoek, dan wil je er als jong ding toch een beetje fatsoenlijk uitzien. :biggrin2:
#3431154
Kijk nou, helemaal dikke toet, boehoehoe! :(
20210815_191049.jpg
20210815_191049.jpg (2.97 MiB) 1032 keer bekeken
Ik had de indruk vanavond dat de zwelling iets minder werd, maar dat moet ik morgen bij daglicht nog wat beter bekijken. Heb er wel wat Traumeeltjes in gepropt over de dag verdeeld, hopelijk heeft dat effect.

Dank voor de lieve beterschapswensen! :-*
#3431161
Ach gossie, wat een snoetje.. doet me denken aan de keer dat Spot in een bij hapte...

Het is wel heel los weefsel naast die snuiten vaak en daar kan makkelijk een flinke bloeduitstorting in. Er staat me trouwens vaag iets van bij dat letsels in de mond meestal niet gehecht worden omdat dat vaak snel geneest en je bij hechten juist meer kans op infectie hebt omdat het niet echt een steriel gebeid is zeg maar ...

Knuffel voor je madammeke en beterschap ermee!
#3431171
Anne in Zweden schreef: zo 15 aug 2021, 23:48 Ik hoop het ook. Dan komt er een interessante ongecastreerde heer op bezoek, dan wil je er als jong ding toch een beetje fatsoenlijk uitzien. :biggrin2:
O wat leuk! Kennen we hem? :biggrin2:
Net het weerbericht gelezen, misschien wordt het toch een paar dagen later dan :P
#3431177
Siberienne schreef: ma 16 aug 2021, 07:51 Ach gossie, wat een snoetje.. doet me denken aan de keer dat Spot in een bij hapte...

Het is wel heel los weefsel naast die snuiten vaak en daar kan makkelijk een flinke bloeduitstorting in. Er staat me trouwens vaag iets van bij dat letsels in de mond meestal niet gehecht worden omdat dat vaak snel geneest en je bij hechten juist meer kans op infectie hebt omdat het niet echt een steriel gebeid is zeg maar ...

Knuffel voor je madammeke en beterschap ermee!
De zwelling is vandaag een stuk minder, gelukkig. Meneer Anne wil naar de da voor het geval er antibiotica in moet, maar ik wil dat liever niet, in elk geval niet zolang ze zo happydestuiter is als altijd. Ze eet goed, speelt veel, jent de andere honden, kortom, ze is dezelfde pup als we tot nog toe hebben gehad. Ze maakt zelfs geen grote boog meer om Aris heen. Dus ik neem haar liever van de week mee als we met Lupi gaan watertrappelen zodat ze zonder bijzondere handelingen met de dierenartspraktijk kan kennismaken.
#3431178
Anne in Zweden schreef: ma 16 aug 2021, 12:03 De zwelling is vandaag een stuk minder, gelukkig. Meneer Anne wil naar de da voor het geval er antibiotica in moet, maar ik wil dat liever niet, in elk geval niet zolang ze zo happydestuiter is als altijd. Ze eet goed, speelt veel, jent de andere honden, kortom, ze is dezelfde pup als we tot nog toe hebben gehad. Ze maakt zelfs geen grote boog meer om Aris heen. Dus ik neem haar liever van de week mee als we met Lupi gaan watertrappelen zodat ze zonder bijzondere handelingen met de dierenartspraktijk kan kennismaken.
Begrijpelijk. Ik durf zo op afstand ook niet met zekerheid te zeggen wat wijsheid is. Antibiotica nu zou zijn om abces later te voorkomen. Als er een flinke bloeduitstorting zit is dat een voedingsbodem voor bacteriën.
Als het mijn pup was zou ik er denk ik toch even naar laten kijken. Maar wie ben ik :biggrin2: #overbezorgdemamma

(((Mocht het nou toch niet goedkomen tussen haar en Aris weet ik nog wel een zwarte meneer die wel een wit vriendinnetje wil wellicht)))
#3431179
Siberienne schreef: ma 16 aug 2021, 12:13 Begrijpelijk. Ik durf zo op afstand ook niet met zekerheid te zeggen wat wijsheid is. Antibiotica nu zou zijn om abces later te voorkomen. Als er een flinke bloeduitstorting zit is dat een voedingsbodem voor bacteriën.
Als het mijn pup was zou ik er denk ik toch even naar laten kijken. Maar wie ben ik :biggrin2: #overbezorgdemamma

(((Mocht het nou toch niet goedkomen tussen haar en Aris weet ik nog wel een zwarte meneer die wel een wit vriendinnetje wil wellicht)))
Oké, dan vraag ik of hij er toch even naar wil kijken van de week. Ik had alleen begrepen dat antibiotica op jonge leeftijd weer een hoop andere problemen kan geven later (met immuunsysteem, darmflora o.a.), vandaar dat ik dat nog even wilde vermijden. Ik hou het in ieder geval in de gaten, maar zoals gezegd is de zwelling stukken minder nu.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door