Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3427993
Sta net onder de douche (heel gek, zonder bril :biggrin2: en zonder bril zie ik niks). Was mijn voeten. En voel daar iets tussen mijn tenen. Wat vast zat. Zonder bril kon ik wel zien dat het iets kleins en iets zwarts was. En ja, dan gaan alle alarmbellen af. Een teek.

Nog nooit heb ik zo snel mijn haar gewassen en ben de douche uit gevlucht. Teken lasso gepakt en tegen Leo gegild "teken alert, help!".

Ieuw, grote dikke vette ieuw! Wat een vieze kelere beesten zijn dat toch ook! Maar hee, ik had gisteren vanmorgen in het bos en sokken en hoge schoenen aan en ben niet door het hoge gras geweest maar verhard lopen gaat op het moment even niet dus wel lopen op ruiterpaden.... :-\

Hoe voorkomen jullie tekenbeten bij jezelf?
Door hannabelgje
#3427995
Ja dat is jakkes. Had er vorige week ook 1. Voorkomen lukt niet, ik heb er ieder jaar wel eentje. Ik krijg ze gewoon van Zoë. Ze lopen van haar over naar mij als ze bij me ligt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door rosmin
#3427997
Teken zijn zoooo smerig :puke:

Ik trek altijd hoge schoenen/sokken/lange broek aan als ik door bos/ hoge gras loop zonder hond. Met Rox loop/fiets ik op de weg en zij loopt los te banjeren/ snuffelen in de bermen.
Maar echt voorkomen doe je het niet….
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3427999
Jakkes. Die is er lekker ingekropen :(
En met langer dan 24 uur loop je ook nog eens een risico (afhankelijk van het gebied waar je zit).
Door Anne in Zweden
#3428000
Lizzy schreef: wo 16 jun 2021, 12:43 Sta net onder de douche (heel gek, zonder bril :biggrin2: en zonder bril zie ik niks). Was mijn voeten. En voel daar iets tussen mijn tenen. Wat vast zat. Zonder bril kon ik wel zien dat het iets kleins en iets zwarts was. En ja, dan gaan alle alarmbellen af. Een teek.

Nog nooit heb ik zo snel mijn haar gewassen en ben de douche uit gevlucht. Teken lasso gepakt en tegen Leo gegild "teken alert, help!".

Ieuw, grote dikke vette ieuw! Wat een vieze kelere beesten zijn dat toch ook! Maar hee, ik had gisteren vanmorgen in het bos en sokken en hoge schoenen aan en ben niet door het hoge gras geweest maar verhard lopen gaat op het moment even niet dus wel lopen op ruiterpaden.... :-\

Hoe voorkomen jullie tekenbeten bij jezelf?
Door de boel in te pakken en naar noordelijk Scandinavië te verhuizen. Werkt super! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3428003
Anne in Zweden schreef: wo 16 jun 2021, 14:44 Door de boel in te pakken en naar noordelijk Scandinavië te verhuizen. Werkt super! :biggrin2:
;D ;D ;D

Maar nee, geen tips om het te voorkomen helaas. Misschien zelf met een anti tekenband om de enkels rond gaan lopen?
Door MillyMol
#3428009
Teken (ik bedoel met een pen) je wel even die plek af Lizzy? En hou je dat gebied de komende weken dan even goed in de gaten?

Ik neem aan dat je de verschijnselen van Lyme wel kent, toch?
Door Too
#3428011
MillyMol schreef: wo 16 jun 2021, 15:48 Teken (ik bedoel met een pen) je wel even die plek af Lizzy? En hou je dat gebied de komende weken dan even goed in de gaten?

Ik neem aan dat je de verschijnselen van Lyme wel kent, toch?
Dit inderdaad en er werd mij ook geadviseerd om een notitie in je agenda te maken, maar dit topic is natuurlijk ook een prima reminder
Door Lizzy
#3428012
Ja, ik ga een notitie maken, dank voor de tip! Nou denk ik dat ie er nog niet zo lang zat dus ik hoop dat ik 'm eruit heb kunnen halen voordat ie z'n gore bacteriën achter heeft kunnen laten :-X
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3428014
Ja ieuw zo heb ik ook eens onder de douche gestaan. Andere plek maar de ontzetting van de ondekking :o :nerves: :puke:

Ik ga met dit weer toch niet met alles lang lopen. En sokken ed. Dat kan ik wel doen, maar aangezien ik hier thuis de teken via de honden ook overlopen op ons heeft dat ook weinig zin dus.
En de honden hebben tekenbanden maar geloof dat teken daar al resistent tegen geworden zijn :-X Tja wat kan ik nog ertegen doen ?

Aja denk dat midden in de stad wonen en geen honden wel zal helpen geen teken meer op te lopen, maar dat is denk ik niet zo de gouden tip die je zoekt gok ik :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door