Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Basil
#3428023
He jakkes...
Hier eigenlijk nooit teken.
Oliver is nu 6 jaar en denk dat hij in zijn hele leven 2-3 teken gehad heeft, gebruik er ook niks tegen.
Door Siberienne
#3428027
Af en toe hebben we een teek. Die halen we weg. Meestal merken we het omdat het jeukt.

Ik loop op fingers en met korte broek dwars door het bos. In NL en hier in Norge.

En verder kan ik me er niet zo druk over maken. Veel knoflook eten schijnt te helpen.

Overigens: de rode vlek met wit stuk in het midden die op Lyme wijst hoeft NIET perse op de plek van de tekenbeet te zitten (erythema migrans = verspringende plekken). jeukende bult op plek van de teek = reactie op de beet en de stofjes die de teek in zijn bek heeft = meestal onschuldig. Erythema migrans jeukt meestal juist niet.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3428050
Siberienne schreef: wo 16 jun 2021, 19:36 Af en toe hebben we een teek. Die halen we weg. Meestal merken we het omdat het jeukt.

Ik loop op fingers en met korte broek dwars door het bos. In NL en hier in Norge.

En verder kan ik me er niet zo druk over maken. Veel knoflook eten schijnt te helpen.

Overigens: de rode vlek met wit stuk in het midden die op Lyme wijst hoeft NIET perse op de plek van de tekenbeet te zitten (erythema migrans = verspringende plekken). jeukende bult op plek van de teek = reactie op de beet en de stofjes die de teek in zijn bek heeft = meestal onschuldig. Erythema migrans jeukt meestal juist niet.

Echt? ik wist niet beter dat dat juist wel zo is.....maar dan is mijn jeuk misschien wel mijn 'redding' geweest.
Ik ontdekte dat ik gebeten/besmet was door jeuk op mijn rug, na wat gekriebel vroeg ik aan manlief 'wat zit er toch op mijn rug'
"Een rare rode vlek, naar het midden toe wat witter" :o ..... ik ben nog nooit zo snel naar de spiegel gerend :biggrin2:

Nooit maar dan ook nooit een teek gezien, dus geen idee hoelang geleden ik gebeten was, maar de ontstane typische kring was overduidelijk bewijs dat er wel gebeten is.

Volgende ochtend vol aan de antibiotica ..... en sinds die tijd kijk ik elke dag naar mijn rug voordat ik onder de douche stap
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3428054
He jakkes!
Hier gelukkig nog geen teken gevonden bij mensen.

Doutze trekt ze wel erg aan, die is blijkbaar heel lekker of zo.. brrr..
Veel meer dan regelmatig goed controleren kan je denk ik niet.

karen
Door Too
#3428059
dinky89 schreef: wo 16 jun 2021, 15:00 ;D ;D ;D

Maar nee, geen tips om het te voorkomen helaas. Misschien zelf met een anti tekenband om de enkels rond gaan lopen?
Én hippe enkelbandjes met de keramische anti- teek kralen
Gebruikersavatar
Door doranto
#3428071
Lizzy schreef: wo 16 jun 2021, 12:43 Sta net onder de douche (heel gek, zonder bril :biggrin2: en zonder bril zie ik niks). Was mijn voeten. En voel daar iets tussen mijn tenen. Wat vast zat. Zonder bril kon ik wel zien dat het iets kleins en iets zwarts was. En ja, dan gaan alle alarmbellen af. Een teek.

Nog nooit heb ik zo snel mijn haar gewassen en ben de douche uit gevlucht. Teken lasso gepakt en tegen Leo gegild "teken alert, help!".

Ieuw, grote dikke vette ieuw! Wat een vieze kelere beesten zijn dat toch ook! Maar hee, ik had gisteren vanmorgen in het bos en sokken en hoge schoenen aan en ben niet door het hoge gras geweest maar verhard lopen gaat op het moment even niet dus wel lopen op ruiterpaden.... :-\

Hoe voorkomen jullie tekenbeten bij jezelf?
Ons lusten ze kennelijk niet. Wij eten wel dagelijks knoflook. Misschien dat het daar aan ligt dat wij er nooit hebben? Loop ook gerust met blote voeten in sandalen rond.
Door src_esther
#3428076
Gatver Lizzy! Hopelijk krijgt het geen gevolgen.

Zover ik me kan herinneren heb ik nooit een vastzittende teek gehad. In Frankrijk wel ooit onder de douche een bloedzuiger op mijn buik ontdekt en verwijderd, ik was rond de 10 en inmiddels ruim 30 jaar verder. Ik lijk sowieso niet een enorme steek/bijtinsectenmagneet afgezien van de knutjes die we hier nabij het Markermeer hebben.

Ik weet niet hoe het zit met anderen die in NH wonen, maar het is uitzonderlijk als ik op meneer Ko vaker dan 5 keer per jaar een teek vind.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3428085
Ik heb er regelmatig een. Gelukkig de laatste jaren niet meer maar ook heb ik er een tussen de haren van m'n wimpers gehad.
Op vakantie in Frankrijk. Ik kijk maar weinig in de spiegel en op vakantie al helemaal. Maar nu waren we bij een kroegje en ik ging naar de wc. Ik kijk ff in spiegel en zie iets. Na beter kijken een teek dus. :o
Gelukkig nog mini, anders had ex me zeker beter mogen gaan aankijken ;D
Door Lizzy
#3428086
Ohhwww, grote ieuw!!! Jullie ervaringen maken het er niet beter op dames ;D ;D ;D ;D

Ik hoop ook dat het geen gevolgen gaat hebben :-\

En verder denk ik dat ik 'm misschien in de tuin heb opgedaan. Hier loop ik met blote voeten. En onze honden waren die dag 's morgens vroeg een sloot ingesprongen (ik dacht nog wel dat ik sloot-vrij liep :-X ) en die waren git maar echt git zwart. Dus die heb ik in de tuin staan wassen (met de tuinslang op de keukenkraan aangesloten dus lekker warm gewassen met heerlijke beestjes-shampoo). Op blote voeten. Misschien is ie van m'n honden afgegleden en zo op mij terecht gekomen. Geen idee, we zullen het nooit weten. Maar goor is het :-X

Ik eet iedere dag knoflook. Maar kennelijk ben ik zo aantrekkelijk dat ze me zelfs met knoflook in het bloed lekker vinden :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3428157
Ieuwwwee, dat is echt de griezel van meneer Lique, die krijgt gelijk plaatsvervangend jeuk en rode vlekken. Ik heb er ooit eentje in mijn navel gehad, verder gelukkig nooit en dat hoop ik zo te houden.

Hoe is het met die plek waar je hem weggehaald hebt?
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3428417
Dat is niet leuk, ik mag er niet aan denken zo een vieze beesten.
Ik ga nooit in de velden wandelen zonder lange broek en mijn wandelschoenen die iets over de enkels komen.
Winter of zomer (als het heel warm is ga je toch geen grote wandelingen doen.
Hoog gras vermijd ik ook en ik ga in het tekenseizoen nauwelijks naar het bos omdat mijn honden dan meestal ook volhangen, ik heb het geluk ergens te wonen waar bos is maar ook kilometers velden dus keuze genoeg.
Nu is het trouwens ook erg oppassen voor de processierups hier die vind ik gevaarlijker dan de teek voor hond en mens.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door