Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3427579
Ik ben heel benieuwd of jullie ondertussen gewoon naar de tandarts zijn gegaan? En zo ja, niet besmet geraakt?

Ik ben tot nu toe niet geweest, maar Corona duurt nu wel erg lang... Maar ik zie zoveel risico's en je bent helemaal afhankelijk van de hygiene van de praktijk. Zelf heb je er geen invloed op, want ze zitten tenslotte met hun gereedschap in je mond te wroeten. En het spettert alle kanten op. Hebben ze alle spetters van de voorganger wel gevonden en overal vanaf gehaald? En krijg je door dat gespetter geen extra virusdeeltjes in de lucht?
Ik heb wel eens gezien hoe het schoonmaken gaat, dat was half met een doekje er overheen wapperen :-X
Sowieso gaat het Coronaschoonmaken overal waar ik het heb gezien erg halfslachtig :-\

Nou ja, ben dus benieuwd of jullie het aangedurfd hebben en hoe dat is bevallen :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3427580
Ik heb vorig jaar november mijn beugel gekregen en ga elke maand op controle.

Ik vind de wachtkamer het spannendste, maar dat is bij ons goed geregeld. De behandelkamer vind ik niet echt spannend. Ze werken hygiënisch en ik ben niet bang dat er in de ruimte meer virusdeeltjes rondzweven. Uiteindelijk moet het voor de medewerkers zelf ook veilig zijn, die willen ook geen corona krijgen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3427583
Ja, ik ben gewoon naar de tandarts gegaan. En nee, ik heb geen corona opgelopen ;)

Bij de praktijk waar ik kom zitten meerdere tandartsen in 1 pand waarbij er een lange smalle gang is waar alle behandelkamers aan grenzen. Ivm corona kom je aan de voorkant het pand binnen en zijn de gangen eenrichtingsverkeer. Aan het einde van de gang is de nooduitgang in gebruik als uitgang.

Naast een mondkapje maakt de tandarts (en de mondhygiënist) gebruik van een spatscherm waardoor er plastic laag tussen jou en de tandarts zit.
Voorafgaand aan behandeling moet je je mond spoelen met een of andere chlooroplossing zodat er van alles wordt vermoord in je mond voordat er in je mond gewroet wordt.
Door Too
#3427585
Ja hoor, gewoon de controles gedaan
Ze hebben een route langs het fonteintje waar je je handen kunt wassen, voor controle hoefde er ook niet gespoeld te worden.

Ik ga er overigens van uit dat ook zonder corona een tandarts schoon werkt en verder is het niet gebruikelijk om het en der de stoelen en deurkrukken af te likken ;)
Door Cathelijn
#3427586
dinky89 schreef: di 08 jun 2021, 14:46 Ja, ik ben gewoon naar de tandarts gegaan. En nee, ik heb geen corona opgelopen ;)

Bij de praktijk waar ik kom zitten meerdere tandartsen in 1 pand waarbij er een lange smalle gang is waar alle behandelkamers aan grenzen. Ivm corona kom je aan de voorkant het pand binnen en zijn de gangen eenrichtingsverkeer. Aan het einde van de gang is de nooduitgang in gebruik als uitgang.

Naast een mondkapje maakt de tandarts (en de mondhygiënist) gebruik van een spatscherm waardoor er plastic laag tussen jou en de tandarts zit.
Voorafgaand aan behandeling moet je je mond spoelen met een of andere chlooroplossing zodat er van alles wordt vermoord in je mond voordat er in je mond gewroet wordt.
Alsof we naar dezelfde tandarts gaan!
Ja, ik ga dus gewoon naar de tandarts. De wachtkamer is verbouwd en je mag een nieuwe afspraak maken vanaf een stip op afstand van de balie.
#3427587
Too schreef: di 08 jun 2021, 14:52 Ja hoor, gewoon de controles gedaan
Ze hebben een route langs het fonteintje waar je je handen kunt wassen, voor controle hoefde er ook niet gespoeld te worden.

Ik ga er overigens van uit dat ook zonder corona een tandarts schoon werkt en verder is het niet gebruikelijk om het en der de stoelen en deurkrukken af te likken ;)
Heb je wel eens kinderen in de wachtkamer gezien? :P

Maar daar maak ik me geen zorgen over, ik raak niets aan en wacht buiten.
Het gaat me voornamelijk om de handen en het gereedschap van de tandarts. Plus de slecht geventileerde ruimte.
Ik had voor corona altijd al keelpijn nadat ik bij de tandarts was geweest.. :-X
Gebruikersavatar
Door pluk
#3427592
Gewoon geweest en ook bij de mondhygiëniste.
Afgezien van de voordeur hoef ik daar niets aan te raken en er staat handgel als je binnen bent.
Spetters met virus krijg ik dus niet aan mn handen. Verder wordt het gereedschap neem ik aan altijd al goed gereinigd tussen patiënten door, wordt mijn plastic bekertje om te spoelen pas neergezet als ik moet spoelen en dragen tandarts en mondhygiënist een mondkapje.
Tussen de patienten zit extra tijd dus de kans om besmet te raken bij de tandarts lijkt me echt ontzettend klein. Helemaal nu het aantal besmettingen zo terugloopt.

Je zou nog kunnen vragen of je s morgens als allereerste mag komen?
Door Too
#3427593
Eef+Stippels schreef: di 08 jun 2021, 15:10 Heb je wel eens kinderen in de wachtkamer gezien? :P

Maar daar maak ik me geen zorgen over, ik raak niets aan en wacht buiten.
Het gaat me voornamelijk om de handen en het gereedschap van de tandarts. Plus de slecht geventileerde ruimte.
Ik had voor corona altijd al keelpijn nadat ik bij de tandarts was geweest.. :-X

Gelukkig niet
ik denk dat hij niet zo van kinderen houdt dus misschien zijn ze niet eens welkom :biggrin2:

Wat bizar dat je keelpijn krijgt van tandartsbezoek.. dan snap ik t ookwat beter
Ik ben wat dat betreft een nogal ongevoelig type geloof ik ::)
#3427595
Too schreef:
Gelukkig niet
ik denk dat hij niet zo van kinderen houdt dus misschien zijn ze niet eens welkom :biggrin2:

Wat bizar dat je keelpijn krijgt van tandartsbezoek.. dan snap ik t ookwat beter
Ik ben wat dat betreft een nogal ongevoelig type geloof ik ::)
;D ;D

Ja, ik snap ook niet waarom ik daar altijd keelpijn krijg.. Van de airco/luchtsysteem misschien?
En het duurt ook echt een week voordat het weer over is :-\
Dus daar wordt mijn vertrouwen niet beter van..

Maar als ik jullie reacties zo lees, zou ik eigenlijk wel gewoon kunnen gaan..
Door Djeena
#3427607
Door veel problemen met mijn gebit ontelbare keren naar de tandarts geweest. Ook tijdens corona 3x bij de mondhygiëniste geweest. Iedereen houdt zich keurig aan de regels. Ik vond het zeker in het begin nogal eng, maar het is steeds goed gegaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door