Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3426996
Ik zat gisterenmiddag nog even met de da te praten , voordat we naar boven gingen .

Hij zei me , wat is Thara toch een sociaal hondje . Toen kwam de broodfok ter sprake . En wat hij zo al meemaakt in corona tijd

Totale paniek , een bezorgde vrouw belt
Dokter help , we hebben een kitten opgehaald en het diertje wordt steeds zieker
Op huisbezoek , en wat bleek : ja we hadden afgesproken op een station en daar hebben we het poesje opgehaald . Maar mevrouw , Hoe kunt u dat nou doen ? Op deze,manier is het echt niet verstandig om een kitten aan te schaffen . Ja maar , dit was de enige manier om een kitten te kunnen krijgen
Het arme diertje werd gelijk uit haar lijden verlost

Dokter komt u alstublieft , we hebben een hond geadopteerd via een stichting maar we kunnen niets met hem beginnen
De da,benoemde de naam van de zogenaamde stichting nog , maar ik ben vergeten om welke stichting (lees dubieuze praktijken) het gaat . Er schijnen momenteel veel honden te worden gevangen in o.a de Griekse bergen .
Nu , de da,ging een kijkje nemen bij de mensen met hond
Hij zei me , ik heb nog nooit zo'n angstige stumper gezien
Dokter ,vangt u de hond even , hij zit achter de bank en gromt en bijt . En we willen dat u zijn nagels knipt . Deze mensen hadden nooit eerder een hond gehad , en kwamen nu dus in aanraking met een ernstig getraumatiseerd hond . En dokter? Die moet maar met een oplossing komen . En daar zit je dan , als da op mensen in te praten die geen flets,idee hebben wat ze hiermee moeten . Beseffen ook niet dat dokter dat niet via een huisbezoek even oplost
En dan natuurlijk nog de vele wrakken die doodziek zijn . Maar ja , we wilden zo graag een hondje . Toen we naar huis gingen was er nog niets aan de hand hoor . Nee , maar deze hondjes krijgen een middel wat men ze toedient . Net genoeg om even te denken dat je een leuke pup hebt aangeschaft . Daarna mag dokter het weer oplossen
Door hannabelgje
#3426997
Ja mijn baas had het ook. De kinderen wilden een kitten. Via mp een bengaals kitten. Veel te veel voor betaald en het beest heeft een week lang bij de da aan een zijden draadje gehangen. Gelukkig erdoor gekomen maar ik begrijp echt die mensen niet hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Siberienne
#3427170
Hier in Noorwegen rijzen de prijzen voor honden de pan uit; grenzen zijn dicht en zelf een rashond halen uit buitenland kan niet.
En als ik het goed begrijp mag ik sowieso geen asielhond importeren uit het buitenland - moet aantonen dat ik een hond als een x aantal maanden heb.

de vraag naar honden is enorm. Stond laatst een stuk in de krant over de Franse buldog : pup van een illegale fokker 2500 euro, met nog uitschieters daarboven. En de meeste van die hondjes zijn smokkelpups van broodfok. Want legaal komen mensen het land niet in met een pup. De honden zonder stamboom zijn nu zelfs duurder dan met. En verrassing verrassing; ze zijn ziek.

Bizar he?
Door smulpaap
#3427186
hannabelgje schreef: zo 30 mei 2021, 19:44 Ja mijn baas had het ook. De kinderen wilden een kitten. Via mp een bengaals kitten. Veel te veel voor betaald en het beest heeft een week lang bij de da aan een zijden draadje gehangen. Gelukkig erdoor gekomen maar ik begrijp echt die mensen niet hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ik ook niet ! Ik keek net even op MP , doe ik zelden . Echt :-X wat een prijzen
Maar raszuiver hoor ::)
Door smulpaap
#3427188
Siberienne schreef: di 01 jun 2021, 17:42 Hier in Noorwegen rijzen de prijzen voor honden de pan uit; grenzen zijn dicht en zelf een rashond halen uit buitenland kan niet.
En als ik het goed begrijp mag ik sowieso geen asielhond importeren uit het buitenland - moet aantonen dat ik een hond als een x aantal maanden heb.

de vraag naar honden is enorm. Stond laatst een stuk in de krant over de Franse buldog : pup van een illegale fokker 2500 euro, met nog uitschieters daarboven. En de meeste van die hondjes zijn smokkelpups van broodfok. Want legaal komen mensen het land niet in met een pup. De honden zonder stamboom zijn nu zelfs duurder dan met. En verrassing verrassing; ze zijn ziek.

Bizar he?
Het zijn walgelijke praktijken
Maar goed , ondertussen stromen de asiels ook weer vol.. Ik let er weleens op tijdens het wandelen . Er is geen pup te krijgen bij een serieuze Fokker. Dan kom ik binnen een week vele Labrador pups tegen
Er zijn ook al wat oudere honden te zien
Ik loop er met een grote boog omheen, wat een gedrag :-X
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3427189
Op facebook ook, de ene vreemde kruising na de andere en dan gewoon 1000-1500 euro vragen. Wat een geld. Heb ik voor een zorgvuldig gefokte rashond met liefde over, maar dit is dan “ons lieve gezonde teefje” met Max van de buren.
Door hannabelgje
#3427196
Een kennis van mij heeft een nest van 8 labrador pup liggen met stamboom. 3 van de 8 zijn verkocht. 5 dus nog niet. Dan wil ik denk ik niet weten wat ze ervoor vragen . En dan heb je pups van amper 2 wkn oud en dan ga je een lang weekend weg en laat je mensen die geen verstand van honden hebben erop passen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3427207
hmm volgens mij gebeurden die praktijken al voor Corona.....
Zeker ook het illegaal importeren van "rashonden", met illegale papieren, 16 weken ipv de werkelijke 8 weekjes oud. Dat bedrijf die dat in NL doet heeft meerdere keren waarschuwingen, tijdelijk verbod of whatever gehad. Maar dan staat ie er weer. "erkende kennel" of iets dergelijk ::) Blijkbaar wegen de straffen , boetes etc niet op tegen de lucratieve business.
En dan hebben deze "rashonden" allemaal probleempjes dus kun je beter geen rashond kopen, dus ook niet bij een echtere fokker he ;) Dus dan maar massaal kruisingen. En jawohl die hebben wij ook: u vraagt wij draaien: We hebben kruisingen met luxe leuke naampjes (want dat staat exclusief dus $$$) en ja die zijn gezonder dan rashonden: voila uitbreiding van je business! Win-win situatie, en oja wij kunnen direct aan uw vraag voldoen, win-win-win situatie.....
He Corona: wauw nog een business model meer ! Dus win-win- nouja etc. :biggrin2:
Door smulpaap
#3427209
Kaio schreef: wo 02 jun 2021, 10:20 hmm volgens mij gebeurden die praktijken al voor Corona.....
Zeker ook het illegaal importeren van "rashonden", met illegale papieren, 16 weken ipv de werkelijke 8 weekjes oud. Dat bedrijf die dat in NL doet heeft meerdere keren waarschuwingen, tijdelijk verbod of whatever gehad. Maar dan staat ie er weer. "erkende kennel" of iets dergelijk ::) Blijkbaar wegen de straffen , boetes etc niet op tegen de lucratieve business.
En dan hebben deze "rashonden" allemaal probleempjes dus kun je beter geen rashond kopen, dus ook niet bij een echtere fokker he ;) Dus dan maar massaal kruisingen. En jawohl die hebben wij ook: u vraagt wij draaien: We hebben kruisingen met luxe leuke naampjes (want dat staat exclusief dus $$$) en ja die zijn gezonder dan rashonden: voila uitbreiding van je business! Win-win situatie, en oja wij kunnen direct aan uw vraag voldoen, win-win-win situatie.....
He Corona: wauw nog een business model meer ! Dus win-win- nouja etc. :biggrin2:
Weet je wat mij da zei ?
We bekijken de agenda , en worden blij als we weer eens een normaal consult hebben , eigenaren die al jaren komen en op verantwoorde wijze een huisdier hebben aangeschaft . De stoom komt mij geregeld ui mn oren als ik voor de zoveelste keer een eigenaar te woord moet staan die op ondoordachte wijze een huisdier heeft aangeschaft . Zo had ie een eigenaar met een Kooiker , ook uit de broodfok . Een wrak , de eerste tijd kwamen de eigenaren op consult . Op een gegeven moment bleven ze weg . Vreemd , met een hond die zorg nodig heeft . 5 maanden later kwamen ze met een Chi pup :-X de Kooiker hadden ze weg gedaan. Hij was vals , en een Chi leek ze geschikter .
Door hannabelgje
#3427211
Er is een paar jaar geleden een nest kruising cardigan corgi x bull terriër geweest. Een aantal van die pups zijn al meerdere keren herplaatst vanwege lastige karakters. Ook echt een combi waar niet echt over nagedacht is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3427213
smulpaap schreef: wo 02 jun 2021, 10:50 Weet je wat mij da zei ?
We bekijken de agenda , en worden blij als we weer eens een normaal consult hebben , eigenaren die al jaren komen en op verantwoorde wijze een huisdier hebben aangeschaft . De stoom komt mij geregeld ui mn oren als ik voor de zoveelste keer een eigenaar te woord moet staan die op ondoordachte wijze een huisdier heeft aangeschaft . Zo had ie een eigenaar met een Kooiker , ook uit de broodfok . Een wrak , de eerste tijd kwamen de eigenaren op consult . Op een gegeven moment bleven ze weg . Vreemd , met een hond die zorg nodig heeft . 5 maanden later kwamen ze met een Chi pup :-X de Kooiker hadden ze weg gedaan. Hij was vals , en een Chi leek ze geschikter .
Ja ik kan me daar iets bij voorstellen inderdaad.
Je kunt als DA hier zo weinig aan doen, maar je moet de dieren wel helpen dan, maar om telkens te moeten denken dit had voorkomen kunnen worden als mensen niet zo eh "achterlijk" waren.....Als je dat te vaak tegenkomt op een dag is het stukken minder leuk, dat geloof ik echt. En dan moet je je nog inhouden ook he ::)
Nope dat is niet makkelijk. Helpt om ergens te ventileren dan, bij mensen die het wel begrijpen bijvoorbeeld ;) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3427214
hannabelgje schreef: wo 02 jun 2021, 10:54 Er is een paar jaar geleden een nest kruising cardigan corgi x bull terriër geweest. Een aantal van die pups zijn al meerdere keren herplaatst vanwege lastige karakters. Ook echt een combi waar niet echt over nagedacht is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Eh ok... eh leuke combi...
Aangezien ik de designeer naam niet weet nog niet vaak voorkomend :biggrin2: : Cardibull of Cardiriër , ik weet het niet :g: Daar moet nog wat over nagedacht worden...

Maar naast de kruising gaat het denk ik ook vaak verkeerd omdat mensen denken, oh leuk uitziend klein hondje, makkelijk. zonder wat te weten over de rassen die erin zitten. Dat is vaak een probleem, niet weten dat bepaald gedrag bij jou ras / of kruising hoort.
Door smulpaap
#3427215
En het geduld wat dergelijke figuren hebben :-X ik zie het nogal eens
Er wordt stevig gerukt aan de halsband van heel jonge honden . Hij moet immers luisteren . Vloeken , schelden
Maar ja , het zag er zo leuk uit , met een designer heb je wel iets aparts
Over gedrag denkt men blijkbaar helemaal niet na . En hij moet gelijk alles kunnen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door