Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3427216
Kaio schreef: wo 02 jun 2021, 10:59 Ja ik kan me daar iets bij voorstellen inderdaad.
Je kunt als DA hier zo weinig aan doen, maar je moet de dieren wel helpen dan, maar om telkens te moeten denken dit had voorkomen kunnen worden als mensen niet zo eh "achterlijk" waren.....Als je dat te vaak tegenkomt op een dag is het stukken minder leuk, dat geloof ik echt. En dan moet je je nog inhouden ook he ::)
Nope dat is niet makkelijk. Helpt om ergens te ventileren dan, bij mensen die het wel begrijpen bijvoorbeeld ;) :biggrin2:
Tja , als je passie voor je vak hebt
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3427238
smulpaap schreef: wo 02 jun 2021, 11:29 En het geduld wat dergelijke figuren hebben :-X ik zie het nogal eens
Er wordt stevig gerukt aan de halsband van heel jonge honden . Hij moet immers luisteren . Vloeken , schelden
Maar ja , het zag er zo leuk uit , met een designer heb je wel iets aparts
Over gedrag denkt men blijkbaar helemaal niet na . En hij moet gelijk alles kunnen
Daar kan ik me zo over opwinden, maar ben gestopt er iets van te zeggen.
Hoewel je eigenlijk dat eens bij die mensen zou moeten doen, kijken of die het zo fijn vinden om een nekhernia gerukt te krijgen.
#3427243
Slightly off topic, maar ik zag het vandaag bij een kind. Meisje (jaar of 5) werd kordaat verzocht 'gewoon door te lopen' en niet te dichtbij maar wel snel genoeg. Mevrouw zat op de fiets. :-X
Arme kind had geen idee wat er van haar verwacht werd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3427246
KarenH schreef: wo 02 jun 2021, 17:30 Daar kan ik me zo over opwinden, maar ben gestopt er iets van te zeggen.
Hoewel je eigenlijk dat eens bij die mensen zou moeten doen, kijken of die het zo fijn vinden om een nekhernia gerukt te krijgen.
Ja in zoverre als je er niks mee te schaften hebt, maar zou je wel telkens ermee geconfronteerd worden wat dan?
Dan heb ik het vooral over privé zonder hiërarchisch nivo
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3427264
smulpaap schreef: wo 02 jun 2021, 11:29 En het geduld wat dergelijke figuren hebben :-X ik zie het nogal eens
Er wordt stevig gerukt aan de halsband van heel jonge honden . Hij moet immers luisteren . Vloeken , schelden
Maar ja , het zag er zo leuk uit , met een designer heb je wel iets aparts
Over gedrag denkt men blijkbaar helemaal niet na . En hij moet gelijk alles kunnen
Dit heeft me wel getriggerd, ben nu nl. zo woedend op mezelf dat ik me laatst ingehouden heb toen dit voor mijn neus gebeurde...(omwille van iemand anders)
Zou dat nl. op mijn hondenschool gebeuren ...., nou ja gewoon echt niet dus.

Wijze les ;) : niet je principes opzij zetten omwille van vrede willen bewaren of voor iemand anders, dat werkt echt niet
Laatst gewijzigd door Kaio op do 03 jun 2021, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3427265
dinky89 schreef: wo 02 jun 2021, 23:13 Ik kwam net even op Facebook en zag bericht dat 'mijn' DA het tegenwoordig zo druk heeft in de praktijk dat er nu patiënten stop is ingevoerd :-X
Die heeft onze DA al lang, maar dat was al voor Corona tijd. Ik ben er toen toevallig tussen kunnen komen, die ene week dat ze geen patiëntenstop hadden. Kei blij dat Fozzy toen ziek was en naar een DA moest ;D , dat ik toen dus toch weer op hun site keek en geen patiëntenstop zag.
Door smulpaap
#3427270
dinky89 schreef: wo 02 jun 2021, 23:13 Ik kwam net even op Facebook en zag bericht dat 'mijn' DA het tegenwoordig zo druk heeft in de praktijk dat er nu patiënten stop is ingevoerd :-X
Ja , dat zijn de gevolgen
Maar ja , dan gaan ze shoppen
Dan eens naar die en dan eens naar de Ranzijn da,
Door smulpaap
#3427273
Kaio schreef: do 03 jun 2021, 09:54 Dit heeft me wel getriggerd, ben nu nl. zo woedend op mezelf dat ik me laatst ingehouden heb toen dit voor mijn neus gebeurde...(omwille van iemand anders)
Zou dat nl. op mijn hondenschool gebeuren ...., nou ja gewoon echt niet dus.

Wijze les ;) : niet je principes opzij zetten omwille van vrede willen bewaren of voor iemand anders, dat werkt echt niet
Net weer zo'n gevalletje :-X
Ging het dorp in om voor Thara een nieuwe koelmat te kopen . Thara mee in de kar , het was al snikheet daar . Loopt een vrouw,met een stokoude border terriër. Het kostte het oude besje al veel energie om te lopen , liep zeer slecht . En dan nog mee naar het warme centrum . En natuurlijk miste ze elk signaal . Diertje wilde echt niet meer verder
Werd mee getrokken en die trut ging weer uitgebreid in kledingrekken struinen , heerlijk in de volle zon . De stoom kwam uit mn oren . Ik had water plus waterbak mee . Toch naar haar toe gegaan ... adem in adem uit . En haar gezegd , ik heb water hoor , uw hondje mag drinken als ie dat wil . Nou , dat deed ie . Toen op subtiele wijze gezegd dat het toch niet heel verstandig is om met zo'n oude hond in deze warmte te gaan shoppen
Ze vond mijn opmerking niet zo fijn . Vervolgde haar weg , en de stumper werd weer mee getrokken
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3427288
Kaio schreef: wo 02 jun 2021, 19:02 Ja in zoverre als je er niks mee te schaften hebt, maar zou je wel telkens ermee geconfronteerd worden wat dan?
Dan heb ik het vooral over privé zonder hiërarchisch nivo
Nee, maar het zijn gelukkig geen mensen die ik ken, die zich zo gedragen.
Anders zou ik wel proberen om ze te vertellen dat het toch niet zo fijn is wat ze doen en dat het heus anders kan.
Tegenover onbekenden zou ik niet zo vriendelijk zijn , maar dat zou waarschijnlijk dingen alleen maar erger maken.
Het is misschien struisvogelpolitiek maar ik kan me er beter niet mee bemoeien. Meestal zie ik zulke dingen uit de verte, als het echt vlak voor mijn neus zou gebeuren zou ik mijn mond niet kunnen houden.
Door Tanna
#3427313
pearlsofpassion schreef: wo 02 jun 2021, 18:47 Slightly off topic, maar ik zag het vandaag bij een kind. Meisje (jaar of 5) werd kordaat verzocht 'gewoon door te lopen' en niet te dichtbij maar wel snel genoeg. Mevrouw zat op de fiets. :-X
Arme kind had geen idee wat er van haar verwacht werd.
:'( :'(
Door Ingeborg1958
#3427415
Gelukkig zijn er ook succes verhalen. Onze Nooshi komt ook van Marktplaats. Maar ik ben vier keer (!!) bij deze mensen op bezoek geweest, om de kittens en hun Britse Korthaar mams te observeren. Wat een lieve mensen, wat een uitgebreide zorg, wat een ongelooflijk lieve moeder poes!! En ja, ik heb best een flink bedrag betaald voor een half rasje ( 400 euro) met enting een chip. Maar ik had nergens anders een beter, liever en socialer poesje kunnen kopen. En dan speelt geld niet zo'n grote rol.
Ook de nazorg is helemaal leuk, nog steeds wekelijks contact met die mensen. En ze komen binnenkort een keer op de koffie en knuffelen met Nooshi. :-*
Door Tanna
#3427514
smulpaap schreef: do 03 jun 2021, 10:52 Net weer zo'n gevalletje :-X
Ging het dorp in om voor Thara een nieuwe koelmat te kopen . Thara mee in de kar , het was al snikheet daar . Loopt een vrouw,met een stokoude border terriër. Het kostte het oude besje al veel energie om te lopen , liep zeer slecht . En dan nog mee naar het warme centrum . En natuurlijk miste ze elk signaal . Diertje wilde echt niet meer verder
Werd mee getrokken en die trut ging weer uitgebreid in kledingrekken struinen , heerlijk in de volle zon . De stoom kwam uit mn oren . Ik had water plus waterbak mee . Toch naar haar toe gegaan ... adem in adem uit . En haar gezegd , ik heb water hoor , uw hondje mag drinken als ie dat wil . Nou , dat deed ie . Toen op subtiele wijze gezegd dat het toch niet heel verstandig is om met zo'n oude hond in deze warmte te gaan shoppen
Ze vond mijn opmerking niet zo fijn . Vervolgde haar weg , en de stumper werd weer mee getrokken
Oh, wat vreselijk. Borders zijn al niet op hun best als het warm is en als ze oud zijn wordt dat alleen maar erger. Maar ja, opgeven is voor een border geen optie dus het arme hondje gaat toch mee, al valt hij er dadelijk bij neer. Wat een rotwijf!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door