Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3426464
Vinnie eet bagger slecht, na dat Gentle is overleden
3 weken heeft ie hoegenaamd niks op, af en toe een stukje kaas of worst
Wat ik hem ook gaf, hij rook eraan en ging dan in zijn mand liggen
Buiten keek ie steeds om.
Hij is binnen rustig, slaapt veel en buiten is ie weer wat actiever, neem steeds een speeltje mee zodat ie niet continu omkijkt.
Hij springt en rent als een jonge god..
Maar dat eten blijft een puntje, hij is al van zichzelf een rank hondje maar nu is ie gewoon mager.
Ik heb echt van alles geprobeerd...
Nu van lotgering gehaald, gisteren at ie het en vanmorgen ging ie niet eens kijken...
Heb hem de laatste weken geholpen met eten(lees voeren) dat ging dan 2x goed
Zou t komen dat ie alleen is, toch zijn broertje nog wat mist?
Of gewoon toch ouderdom?
Overigens zit ie super in zijn vacht en glanst als een spiegeltje
Bijlagen
184209136_2003523729789004_1258261716393649875_n.jpg
184209136_2003523729789004_1258261716393649875_n.jpg (64.31 KiB) 1373 keer bekeken
Door Chouka
#3426470
Ik zou ouderdom en ziekte laten uitsluiten door naar de dierenarts te gaan.

Treuren kan. Maar 3 weken niet eten is lang.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3426474
Chouka schreef: za 22 mei 2021, 11:29 Ik zou ouderdom en ziekte laten uitsluiten door naar de dierenarts te gaan.

Treuren kan. Maar 3 weken niet eten is lang.
Er komt wel iets binnen maar te weinig....al geweest naar de da
Die zei rouw en ouderdom...
Ik kijk t nog ff aan aangezien ie buiten wel zn ding doet.....word het nog minder dan hang ik dinsdag aan de telefoon bij de da
Door Siberienne
#3426475
Ik zou ook even laten kijken door een dierenarts, toch even zeker weten dat hij niet iets pijnlijks in zijn mond heeft of iets anders dat hem dwars zit. Rouw kan vast ook, ik denk dat dat zo individueel is dat het moeilijk is iets te zeggen of dat te lang is of niet. Elke hond is anders.

En je zou kunnen proberen om hem iets heel anders dan anders te geven dat super lekker ruikt. Bijvoorbeeld een goed blikvoer? Hermans bv en evt aanvullen met herstelvoer voor honden die ziek zijn geweest, dan krijgt hij in geconcentreerde vorm toch eea binnen.

Sterkte! (En probeer het niet te beladen te maken, je wilt natuurlijk heel graag dat hij eet. In jouw plaats zou ik me best een beetje zorgen maken, zo van ‘wel eten jongen, want ik kan je nog niet missen’ en sommige honden pikken dat feilloos op en dat werkt soms averechts. Dus neerzetten, weglopen en niet kijken of hij wel eet. Ik had dat met Spot, als ik keek of hij wilde eten droop hij juist af en at niet)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3426488
Wellicht als je met een dierenarts niet verder komt naar een holistisch dierenarts?
Die heeft ons met Bobbie super geholpen. Bobbie deed het eerst goed na het overlijden van Charlie, maar begon later met het missen en rouwen.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3426494
oh, frustrerend zijn dit soort dingen he. ;)

Is het nu niet zo van: maakt niet uit wát hij eet, áls hij maar wat eet. (heel fout, maar desnoods tijdelijk brokken als echt niks anders werkt?)

Toen Bandit zo lang ziek was, zei Caspar (holistisch dierenarts) dat ik mij geen zorgen mocht maken, omdat Bandit dat voelt. Ik moest erop vertrouwen dat het goed ging komen, op het tempo van Bandit. Dus niet 'tutten' of belonen als hij interesse toont voor zijn eten. Gewoon 'normaal' doen.
Is moeilijk hoor!

Mijn eerste hond ging ook heel slecht eten, maar hij bleek pijn te hebben. Kwam ik ook pas achter toen hij, als test, pijnstilling kreeg.

Honden voelen emoties heel goed aan. Hij zal zeker zijn maatje missen, maar pikt misschien ook nog jouw verdriet op? Of misschien knuffel je hem iets meer meer?

Heel veel succes!!
Dat Vinnie maar weer snel gaat eten. :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3426497
Jawel, heb ook farmfood brokken gehaald, kuipjes vlees van de supermarkt, bonzo meuk
Brood met smeerkaas of smeerworst...
Zelfs frolic heb ik hem gegeven...
Hij staat nu ff lekker te eten dus ik blijf stil zitten om hem niet te storen
Ik zal Miranda gaan contacten
Door Eef+Stippels
#3426518
Het kan best rouw zijn, (Bella is al 3,5 maanden in de rouw), en misschien kan hij wat moeilijker aan de nieuwe situatie wennen op zijn leeftijd?

Maar ja, het kan natuurlijk ook wat lichamelijks zijn.. Lastig om in te schatten..

Hopelijk komt zijn eetlust gauw terug.
Door src_esther
#3426539
me and my boys schreef: za 22 mei 2021, 14:35 Jawel, heb ook farmfood brokken gehaald, kuipjes vlees van de supermarkt, bonzo meuk
Brood met smeerkaas of smeerworst...
Zelfs frolic heb ik hem gegeven...
Hij staat nu ff lekker te eten dus ik blijf stil zitten om hem niet te storen
Ik zal Miranda gaan contacten
Wat lastig dat Vinnie zo slecht eet.

Dat wat je opnoemt wordt hier meestal ook niet gewaardeerd. En zeker niet als er emotioneel iets speelt.
Yarrah kuipjes (goed is het niet... :-\ ) worden dan wel gewaardeerd en veel smaken van Herrmann's blikvoer.

Hopelijk zal het snel beter gaan.
Door smulpaap
#3426557
Oei, dat houd ie lang vol, maar drie weken is wel zorgelijk
Ik zou ook even bloed laten prikken voor de zekerheid
En hem geven wat ie wel waardeert
Een van mijn inmiddels overleden oudjes heeft nog een tijdje Renske gegeten
En later kreeg ik er alleen nog witvis , zoete aardappel, bambix pap (Je moet wat ) in
Maar ik kreeg haar niet meer op gewicht hoor . Gelukkig viel ze niet meer af
Pest is met die bejaarde honden , als ze zo vermageren , dan hoeft er maar iets te gebeuren en het is foute boel
Maar het kan hoor , dat i zo van slag is en je zelf ook niet lekker in je vel zit, ze pikken het allemaal op
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3426859
Zijn een week verder, binnen laat ik vinnie met rust, buiten gaan we spelen geef hem veel aandacht ed.
Hij is wat 'rustiger' slaapt nu zonder schokken..
Nog steeds zwaan kleef aan maar dat mag.
Met het eten gaat t ook beter, misschien wilde ik ook gewoon dat ie at en ik de zenuwen kreeg als ie dat niet deed.
Hij krijgt s ochtends een witte boterham met smeerworst, zonder korstjes ::)
Als we buiten zijn geef ik hem wat frolicjes als we aan t spelen zijn..
Buiten neem ik ook steeds een speeltje mee wat ik paar x gooi en dan komt de oude vinnie weer boven, ipv remmen maakt ie een dubbele salto.
Ik ben rustiger..
Probeer in mezelf aan Gentle te denken en mn verdriet en t gemis niet teveel meer toe te laten.
Vinnie krijgt s middags de lotgering, ik blijf dan bij hem in de buurt, ga achter de pc zitten of sta in de keuken, als ik op de bank gaat zitten komt ie bij me liggen en eet niet.
Dus hij eet nu een paar dagen echt goed..
Weet je door alle toestanden die we hebben mee gemaakt, de verhuizingen, het verdriet en onzekerheid bij en het verlies van mijn grote vriend en de grote vriend van Vinnie....
Lag Vin en mijn leven weer ff in duigen..
Nu ik mezelf weer opraap en probeer weer verder te gaan gaat het met Vinnie ook wat beter.
Bv nu zit ik achter de mn bureau en Vinnie ligt gewoon stukje verder op het vloerkleed ipv onder mn bureau
Het komt wel goed , het komt goed met mijn bejaarde manneke...
Lag ook veel aan mij denk ik
Bijlagen
173872911_452067489389099_6288631616644272285_n.jpg
173872911_452067489389099_6288631616644272285_n.jpg (436.54 KiB) 1155 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3426863
Fijn dat het eten weer beter gaat :)
En ja, huisdieren voelen ons ook feilloos aan. Lijkt er daarmee vooral op dat de veranderingen in jouw gemoedstoestand en het verlies van zijn maatje samen zorgden voor het slechte eten. Daarom heel fijn dat je daar nu wat meer een weg/balans in weet te vinden. Al zal het verdriet uiteraard blijven.
Door Siberienne
#3426884
Fijn dat het beter gaat met eten, en zo te lezen ook een beetje met jou? Goed dat jullie een manier hebben gevonden om de cirkel te doorbreken. Complimenten daarvoor. hoop dat de balans weer een beetje terug komt in je leven en dat Vinnie nog een hele poos bij je mag zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door