Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door wenchew
#3425815
Gezocht, een camping waar ik, als we weer een caravan hebben, als vrouw alleen met hond goed kan staan..
We gaan eigenlijk altijd met z'n allen op vakantie (ik, ml, kinderen, hond), maar ik wil ook af en toe wel eens met de hond alleen op wandelweekend...

Nu hadden we een caravan om te pimpen, maar de bodem was volledig rot, dus moest ie weg..
Nu zijn we opzoek naar een andere, en dus ook vast naar een leuke camping met bovenstaande eisen
Gebruikersavatar
Door sam28
#3425831
Waarom zou je als vrouw in je eentje niet op een camping kunnen staan?
Ik ga altijd alleen in een tent op vakantie, nu ook zonder hond. Ook wel eens in andere landen.

De vraag is waar je heen wilt en ben je op zoek naar rust en stilte of naar meer reuring.
Door wenchew
#3425833
sam28 schreef: ma 10 mei 2021, 10:26 Waarom zou je als vrouw in je eentje niet op een camping kunnen staan?
Ik ga altijd alleen in een tent op vakantie, nu ook zonder hond. Ook wel eens in andere landen.

De vraag is waar je heen wilt en ben je op zoek naar rust en stilte of naar meer reuring.
Meer omdat niet alle campings daar geschikt voor zijn.. Een gezinscamping lijkt mij bijvoorbeeld niet ideaal.. Net als een camping die heel erg afgelegen ligt ofzo..

Vooral opzoek naar rust, maar dan dus wel met hond (dus honden moeten welkom zijn) en voldoende wandelmogelijkheden
Gebruikersavatar
Door sam28
#3425840
Ik denk dat het ook enorm persoonlijke voorkeur is.
Een gezinscamping lijkt me de hel maar ik vind drukke schreeuwende kinderen niet het summum van vakantie. :-[ Daarentegen vind ik hoe meer afgelegen, hoe beter :biggrin2: En hoe kleiner en stiller, hoe beter. Geen andere mensen om me heen, hemels!! De camping waar ik was in Noord Oost Groningen was zo'n voorbeeld. Als ik daar ging wandelen kwam ik zomaar een uur niemand tegen :D
En ik ben schijtbenauwd voor erfhonden, zeker als ik een hond bij me heb dus Friesland zou daardoor voor mij afvallen.
Vind je het bijv erg om eerst met de auto te moeten voor je kunt wandelen of juist helemaal niet.

Ik ging altijd naar campings waar honden welkom zijn en nu zoek ik er niet specifiek meer op maar meestal kan het wel.
Misschien kan ik je wel helpen dus maar het is handiger om dan concreter te weten wat je zoekt behalve met caravan en hond.. :) :)
Door MillyMol
#3425844
Wellicht biedt een campinggids uitkomst? De ANWB verkoopt verschillende uitgaven, waaronder één voor NL/B.
Door El_Kato
#3425858
Een paar jaar geleden heb ik ook alleen met hond op camping Diever gestaan in Diever (Drenthe). Heb een heerlijke week gehad. Je loopt vanaf de camping zo het bos in wat een heel stuk losloopgebied is. Er zijn meer wandelgebieden in de buurt met aanlijnplicht. Wc’s en badkamers waren ruim genoeg om Rana mee te nemen naar binnen - was de eerste keer en wilde haar niet alleen in de caravan laten ::)

Vanaf de camping kan je ook een wandeling maken dat je achterin het dorp uit komt. Dat hebben we een aantal keer gedaan dat we daar ergens op terras lekker gingen eten en dan weer rustig terug naar de camping wandelen. Heb het er echt heerlijk gehad :biggrin2:
Door ellenned
#3425883
Camping de Olde Bargen in Dwingeloo/Lhee
Jaren gestaan, rustige kleine camping grenzend aan een groot (losloop) gebied
Door wenchew
#3426020
sam28 schreef: ma 10 mei 2021, 13:10 Ik denk dat het ook enorm persoonlijke voorkeur is.
Een gezinscamping lijkt me de hel maar ik vind drukke schreeuwende kinderen niet het summum van vakantie. :-[ Daarentegen vind ik hoe meer afgelegen, hoe beter :biggrin2: En hoe kleiner en stiller, hoe beter. Geen andere mensen om me heen, hemels!! De camping waar ik was in Noord Oost Groningen was zo'n voorbeeld. Als ik daar ging wandelen kwam ik zomaar een uur niemand tegen :D
En ik ben schijtbenauwd voor erfhonden, zeker als ik een hond bij me heb dus Friesland zou daardoor voor mij afvallen.
Vind je het bijv erg om eerst met de auto te moeten voor je kunt wandelen of juist helemaal niet.

Ik ging altijd naar campings waar honden welkom zijn en nu zoek ik er niet specifiek meer op maar meestal kan het wel.
Misschien kan ik je wel helpen dus maar het is handiger om dan concreter te weten wat je zoekt behalve met caravan en hond.. :) :)
Verder heb ik eigenlijk niet zo veel eisen..

Ik zag hier onder vast wat tips voorbij komen, dus die ga ik eens bekijken..

Mocht ik wat meer specifiek willen, dan kom ik bij je terug 😊😊
(maar inderdaad, die schreeuwende kinderen wil ik dan juist niet, die heb ik de rest van het jaar al 🤣)
Door Cathelijn
#3426022
Een vriendin van me gaat vaak alleen met haar honden en caravan naar natuurcampings, lekker rustig daar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door