Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3425460
Ongetwijfeld zitten er hier ook IT-ers
Hopelijk kunnen jullie me helpen....

Voor thuiswerken en prive gebruik ik een monitor, muis en keyboard en twee verschillende laptops
Nu wil ik graag een tweede monitor erbij en ik wil graag af van het telkens alle kabels wisselen tussen de privé en werk laptop.
Ik heb me laten vertellen dat ik dan een docking station moet hebben. Maar ik kom er niet uit welke dan geschikt is of waar ik op moet letten.

Prive heb ik een HP laptop met 2x USB 3.1 Gen 1 (alleen dataoverdracht), 1x USB 2.0 en 1x HDMI.
Zakelijk een Dell laptop met 2x USB 3.1 gen 1 (1x met powershare), 1x HDMI, 1x USB Type-C 3.1 Gen 2 (met voeding en DisplayPort).
(info gekopieerd van internet :biggrin2:)
De huidige monitor heeft een HDMI aansluiting. De tweede monitor moet ik nog aanschaffen.

Puntje waar ik nu tegenaan loop is dat docking stations blijkbaar USB-C gebruiken als 'hoofdaansluiting', maar dan kan ik mijn prive laptop dus niet aansluiten (of is daar een foefje voor?). Ik vond wel docking stations met een 'oude' usb aansluiting, maar daarmee kun je de laptop weer niet opladen. En dat vind ik toch wel handig (in ieder geval voor die van m'n werk).

Iemand die hier wat meer van snapt?
#3425472
Ben geen IT-er (zeg maar gerust helemaal niet), maar volgens mij werkt mijn nieuwe scherm van het werk als dockingstation.

Die plug je in de laptop, kabel in het stroom en alles werkt :o .... inclussief veilige verbinding met werk.

Scherm is van LG (volgens mij de LG 38WN95C), laptop is Dell.

Geen idee hoe het werkt, maar het werkt....en belangrijkste voor mij, niet meer 200 kabels die overal en nergens in geplugd moeten worden en in de weg liggen :)
#3425473
Ina schreef: zo 02 mei 2021, 17:40 Ben geen IT-er (zeg maar gerust helemaal niet), maar volgens mij werkt mijn nieuwe scherm van het werk als dockingstation.

Die plug je in de laptop, kabel in het stroom en alles werkt :o .... inclussief veilige verbinding met werk.

Scherm is van LG (volgens mij de LG 38WN95C), laptop is Dell.

Geen idee hoe het werkt, maar het werkt....en belangrijkste voor mij, niet meer 200 kabels die overal en nergens in geplugd moeten worden en in de weg liggen :)
Da's een scherm van €1399 :o voor dat geld moet ie minstens ook de strijk doen en kunnen koken :biggrin2:
Maar, had geen idee dat die combinatie bestond dus zal eens kijken of er budget versie van bestaat
Blijft wel 't punt dat ik dan nog steeds niet weet of het ook gaat werken met mijn prive laptop. Die heeft geen usb c en dat is toch de standaard geloof ik..
#3425475
Heb je daar niet de befaamde HUB's voor als verloop van wel en geen C?

En ja, ik heb een heueueueueueueul duur scherm gekregen, maar allicht heb je ook goedkopere versies die dat kunnen.

Ik weet ook niet waarom ik geen dockingstation meer nodig heb hoor, met mijn vorige scherm had ik dat ook gewoon nodig, maar nu plots niet meer.
#3425476
dinky89 schreef: zo 02 mei 2021, 18:05 USB c aansluiting hoeft geen probleem te zijn, daar zijn wel verloopstukken voor. Zo heb ik een HDMI aansluiting naar USB c om mijn laptop op monitor aan te sluiten omdat laptop geen HDMI aansluiting heeft.

Maar 2 laptops aansluiten op twee monitoren, geen idee
Die laptops hoeven niet tegelijkertijd hoor. Maar ik wil maar 1 kabel hoeven wisselen, van docking naar laptop 1 of laptop 2.
#3425543
Dan praat je over een KVM switch (keyboard, video, mouse). Die heb je in verschillende soorten en maten. Maar die geven dus geen voeding af voor je laptop.

Je sluit dan laptop 1 en 2 aan op de KVM switch, evenals één toetsenbord, één muis en één monitor. Zie hier als voorbeeld.

Ik heb zelf de situatie van één laptop met twee externe schermen. Nu gebruik ik er een met Displayport, waarvan maar één scherm is aangesloten op de laptop en het andere scherm op het eerste scherm. En vervolgens ziet de computer dat ik meerdere schermen heb en kan ik dan kiezen voor dupliceren van de schermen of uitbreiden.
#3425940
Ina schreef: zo 02 mei 2021, 17:40 Ben geen IT-er (zeg maar gerust helemaal niet), maar volgens mij werkt mijn nieuwe scherm van het werk als dockingstation.

Die plug je in de laptop, kabel in het stroom en alles werkt :o .... inclussief veilige verbinding met werk.

Scherm is van LG (volgens mij de LG 38WN95C), laptop is Dell.

Geen idee hoe het werkt, maar het werkt....en belangrijkste voor mij, niet meer 200 kabels die overal en nergens in geplugd moeten worden en in de weg liggen :)
Ik heb ook zo’n scherm van LG maar dan stukken goedkoper. Je sluit inderdaad alles aan op je beeldscherm (toetsenbord, printer enz) en met 1 kabel sluit je je laptop aan. Via die kabel laad je ook meteen je laptop op. Ideaal!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door