Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3425384
Ik heb ook jarenlang de nuvaring gebruikt, is maar 1x mis gegaan en dat was niet mijn schuld ::) ik bleef na een bevolkingsonderzoek maar vloeien, bleek ik mijn ring verloren (nee, dat was al 2 jaar terug ;) )
Wat is er eigenlijk mis met condooms? Voor mijn gevoel echt veilig tegen een zwangerschap, en als je toch aan het daten bent vind ik het echt een must hoor... Niet alleen HIV maar we hebben tegenwoordig ook multiresistente chlamydia en trigomonas.... :(
Daarbij vind ik het als vrouw natuurlijk fijner, mannen zijn minder gevoelig met condoom ::) ;D ;D ;D

Edit: en nee, ik ga echt niet controleren of er een gaatje in zat... Er gaat een knoopje in en in de vuilnisbak...


Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk


#3425385
Er is niks mis met condooms maar ik heb schrik dat het met condoom ook mis kan gaan. Mijn schoonzus heeft dat meerdere keren meegemaakt en dat levert enorm veel stress op.
Nuva ring geeft meer risico op trombose dan de pil en boven de 40 wordt dat risico nog eens groter waardoor ze hem blijkbaar niet mogen gebruiken boven de 40. Ik zal er mijn ha toch eens naar vragen.
Als de pil echt niet lukt (ik ga naar strip 3 en ben op strip 2 continu ongesteld geweest) dan wordt het denk ik toch een hormoonspiraal.
Ik ben over 3 wkn 44 dus steriliseren voor zo'n korte periode vind ik ook nogal een dingetje. Uiteindelijk ga ik toch de overgang in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3425386
hannabelgje schreef: za 01 mei 2021, 10:16 Er is niks mis met condooms maar ik heb schrik dat het met condoom ook mis kan gaan. Mijn schoonzus heeft dat meerdere keren meegemaakt en dat levert enorm veel stress op.
Nuva ring geeft meer risico op trombose dan de pil en boven de 40 wordt dat risico nog eens groter waardoor ze hem blijkbaar niet mogen gebruiken boven de 40. Ik zal er mijn ha toch eens naar vragen.
Als de pil echt niet lukt (ik ga naar strip 3 en ben op strip 2 continu ongesteld geweest) dan wordt het denk ik toch een hormoonspiraal.
Ik ben over 3 wkn 44 dus steriliseren voor zo'n korte periode vind ik ook nogal een dingetje. Uiteindelijk ga ik toch de overgang in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Je weet niet wanneer de overgang zich bij jou aandient. Kan wel pas over 6-10 jaar zijn. Dan is sterilisatie misschien toch de moeite waard?
En anders in overleg met je HA een ander merk anticonceptie uit bij voorkeur de tweede generatie. Het trombose risico lijkt zich voornamelijk voor te doen bij de derde en vierde generatie anticonceptiepil. Niet dat het nul is bij de lagere generaties, maar wel veel minder. Het heeft te maken met de verhouding progesteron/oestrogeen in de pil.
#3425399
Anne in Zweden schreef:En toch: als het erom gaat veilig te kunnen daten, zou ik hoe dan ook condooms gebruiken.
Uiteraard ben ik het daar helemaal mee eens.
Niet altijd makkelijk.


Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3425400
hannabelgje schreef: vr 30 apr 2021, 21:03 Je kunt niet op alle momenten van je cyclus een morning after pil gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
je kan ook niet op elk moment in je cyclus zwanger worden.
De kans dat een condoom scheurt is niet zo groot. Dus waarschijnlijk heb je niet vaak een morning after pil nodig. Gezien je leeftijd is de kans op zwangerschap zo klein dat je ook een zwangerschapstest kan afwachten. Met een minimaal risico dat je dan ...
#3425401
Ik ben 54 jaar en word nog braaf iedere 3,5 weken ongesteld hoor. Dus om nou daar nog 10 jaar op te gaan zitten wachten?! Ik zou zelf kiezen voor een mirena spiraal of sterilisatie + condoom. Toedeledoki voor geslachtziektes-waar-ik-toch-niet-op-zou-zitten-te-wachten.

Ik heb trouwens jarenlang de pil geslikt maar had er altijd last van :-\ . Op mijn 36ste vond ik het mooi geweest en heb ik ook tegen Leo gezegd "zo, ik heb 16 jaar voor de anticonceptie gezorgd, nu is het jouw beurt". En Leo vond dat een prima plan (en zo niet, had ie pech gehad).
#3425414
Chouka schreef: za 01 mei 2021, 12:29 je kan ook niet op elk moment in je cyclus zwanger worden.
De kans dat een condoom scheurt is niet zo groot. Dus waarschijnlijk heb je niet vaak een morning after pil nodig. Gezien je leeftijd is de kans op zwangerschap zo klein dat je ook een zwangerschapstest kan afwachten. Met een minimaal risico dat je dan ...
Punt is dat je dan echt wel zaaddodend middel erbij moet gebruiken om veilig te zijn tegen zwangerschap. Anders hoeft het niet eens te scheuren om toch een kleine kans op zwangerschap te behouden.
En je moet opletten met terugtrekken en niet te lang wachten. Dat hebben wij een keer voor gehad, net te lang blijven nagenieten en dan niet goed genoeg vasthouden (een man die het niet gewend was ::)) en hup,... :-X
Gelukkig was ik ook gewoon aan de pil. En bij onze eerste keer waren we al een maand samen, niet veel later hebben we het hele condoomgebeuren achterwege gelaten..

Maar bij niet-vaste relaties zou ik ook nooit, echt nooit zonder condoom vrijen. :o Voor de SOA's idd...
Echter om het echt 100% veilig te doen tegen zwangerschap vind ik het dus echt wel veel gedoe. 1 ontsnapt zwemmertje kan soms, ik uitzonderlijke gevallen, voldoende zijn... :-\
En we gaan er toch vanuit dat het de bedoeling is dat er uit dat daten, hopelijk, ooit eens, een vaste relatie voortkomt? Dan ga je het toch liever achterwege laten, niet?
Ik vind het als vrouw zelf toch ook een wereld van verschil maken qua gevoel... :-\ Echt enorm veel verschil.
#3426941
Nou in afwachting van mijn bezoek aan de gyn nu aan de nuvaring. Sinds gisteren na 6,5 week eindelijk niet meer ongesteld. Ik hoop dat het nu weer normaal wordt. De reden dat de nuvaring boven de 40 afgeraden wordt is omdat ze getest hebben met vrouwen tussen de 18 en 40. De huisarts zag geen enkele reden waarom ik het niet zou kunnen proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door