Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3424752
Ja.
En om nu terug op de eerste vraag te komen.
Honden zijn dieren die echt met mensen samenleven en naar hen opkijken, van hen leren enz... Een hond heeft in principe aan een mens genoeg.
Maar wie zou het een goed idee vinden om een pup op 7 of 8 weken uit het nest te halen en nooit meer enig contact te laten opdoen met andere honden? Geen honden thuis, geen ontmoetingen op straat, niet spelen met andere honden, niets. Is dat goed voor de pup? Is dat iets wat je zou willen of een goed idee vinden?

Zelfs als je voor eeuwig maar 1 kat wil, ze komt niet buiten en je weet zeker dat je de volgende 15 jaar zeer veel thuis zal zijn om haar gezelschap te houden. Zelfs als er geen gedragsproblemen komen en je kan er zoveel mee spelen en mogelijkheden en ruimte bieden om al haar energie kwijt te kunnen. Zou je dat dan willen?
OK, katten zijn geen honden, das duidelijk, ze zijn veel meer op zichzelf en zelfstandiger. Maar dat wil niet zeggen dat ze graag hun leven lang alleen zijn...
Tis iets om over na te denken...

En nog een laatste iets, qua ervaren kattenmensen, het is niet voor niets dat de betere sectie van kattenopvangen bijna allemaal weigeren om kittens alleen te plaatsen.
Dat is heus niet om er meer te plaatsen (want ik ken er genoeg waar ze liever geen dan 1 plaatsen) wel om te verhinderen dat die kittens dan na een aantal maanden of jaar terug in het asiel belanden wegens 'aggressief' (meest voorkomend probleem bij solo-kittens die willen spelen) en dan soms niet meer bij andere katten geplaatst kunnen worden.
Door hannabelgje
#3424753
pearlsofpassion schreef:Ja.
En om nu terug op de eerste vraag te komen.
Honden zijn dieren die echt met mensen samenleven en naar hen opkijken, van hen leren enz... Een hond heeft in principe aan een mens genoeg.
Maar wie zou het een goed idee vinden om een pup op 7 of 8 weken uit het nest te halen en nooit meer enig contact te laten opdoen met andere honden? Geen honden thuis, geen ontmoetingen op straat, niet spelen met andere honden, niets. Is dat goed voor de pup? Is dat iets wat je zou willen of een goed idee vinden?

Zelfs als je voor eeuwig maar 1 kat wil, ze komt niet buiten en je weet zeker dat je de volgende 15 jaar zeer veel thuis zal zijn om haar gezelschap te houden. Zelfs als er geen gedragsproblemen komen en je kan er zoveel mee spelen en mogelijkheden en ruimte bieden om al haar energie kwijt te kunnen. Zou je dat dan willen?
OK, katten zijn geen honden, das duidelijk, ze zijn veel meer op zichzelf en zelfstandiger. Maar dat wil niet zeggen dat ze graag hun leven lang alleen zijn...
Tis iets om over na te denken...

En nog een laatste iets, qua ervaren kattenmensen, het is niet voor niets dat de betere sectie van kattenopvangen bijna allemaal weigeren om kittens alleen te plaatsen.
Dat is heus niet om er meer te plaatsen (want ik ken er genoeg waar ze liever geen dan 1 plaatsen) wel om te verhinderen dat die kittens dan na een aantal maanden of jaar terug in het asiel belanden wegens 'aggressief' (meest voorkomend probleem bij solo-kittens die willen spelen) en dan soms niet meer bij andere katten geplaatst kunnen worden.
+1

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3424757
Anne in Zweden schreef: di 20 apr 2021, 15:43 O kijk, ben ik toch niet het achtste wereldwonder! ::) :biggrin2:

Klinkt wel heel naar trouwens, wetende dat Oscar niet echt gemakkelijk was...
Dat klopt Anne. En nu heeft Otje geen issues waar zij of wij echt niet mee kunnen leven. Ze bijt niet (behalve onze oppassen en de dierenarts) en is niet agressief zoals PoP als veel voorkomend probleem beschrijft. Ze is goed zindelijk en maakt niets stuk. Maar het is best sneu dat ze zichzelf zo verliest. Ze kan zeuren tot ze omvalt en dan weet ze zelf niet eens meer waar ze om zeurt. Dat geeft haar vaak onrust en ook wel stress. Soms wordt ze om dingen die ze prima kent opeens heel boos. Helemaal van de kaart is ze dan. Gewoon alles wat normaal is bij een kat maar dan een (soms heel flink) tandje extremer. Ook in de leuke dingen, knuffelen is nooit genoeg, zit ze op schoot wil ze op je schouders, zit ze op je schouders dan wil ze op je hoofd. We gunnen haar knuffels, maar we zeggen wel eens dat ze ons gewoon aanrand. Het moet altijd meer.
En nu is ze een binnenkat, waardoor we haar omgeving wat kunnen controleren (haar boven doen als we beneden klussen en dat soort dingen) en hoeft ze nooit mee de maatschappij in. Dus het valt allemaal minder op. Al met al heeft ze heus een leefbaar oke leven gehad. Maar zeker niet half zo optimaal als gekund had.
Als ik haar vergelijk met Pluk (die zo ver we weten altijd onder de katten is geweest), die was gewoon tevreden, die kon tegen een stootje. Had die eens stress dan was het na eventjes ook wel weer oke. En ach het zal ook karakter zijn, dat speelt ook wel mee. Maar ik had Otje wel beter gegund.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3424760
pearlsofpassion schreef:Maar Lea liep dus wel buiten?
En he, het gaat dus over de jonge jeugd he. 12 weken is niet zo oud en kan voldoende zijn. Hoeft niet, maar kan wel.
Lea heeft idd in 3 periodes steeds even buiten gelopen. Ze is wel een echte binnenkat want ze ging altijd maar 15min naar buiten. Op het moment dat je dacht; hee waar is ze? Was ze weer binnen.
:)
Door Anne in Zweden
#3424761
pearlsofpassion schreef: di 20 apr 2021, 18:14 Ja.
En om nu terug op de eerste vraag te komen.
Honden zijn dieren die echt met mensen samenleven en naar hen opkijken, van hen leren enz... Een hond heeft in principe aan een mens genoeg.
Maar wie zou het een goed idee vinden om een pup op 7 of 8 weken uit het nest te halen en nooit meer enig contact te laten opdoen met andere honden? Geen honden thuis, geen ontmoetingen op straat, niet spelen met andere honden, niets. Is dat goed voor de pup? Is dat iets wat je zou willen of een goed idee vinden?

Zelfs als je voor eeuwig maar 1 kat wil, ze komt niet buiten en je weet zeker dat je de volgende 15 jaar zeer veel thuis zal zijn om haar gezelschap te houden. Zelfs als er geen gedragsproblemen komen en je kan er zoveel mee spelen en mogelijkheden en ruimte bieden om al haar energie kwijt te kunnen. Zou je dat dan willen?
OK, katten zijn geen honden, das duidelijk, ze zijn veel meer op zichzelf en zelfstandiger. Maar dat wil niet zeggen dat ze graag hun leven lang alleen zijn...
Tis iets om over na te denken...

En nog een laatste iets, qua ervaren kattenmensen, het is niet voor niets dat de betere sectie van kattenopvangen bijna allemaal weigeren om kittens alleen te plaatsen.
Dat is heus niet om er meer te plaatsen (want ik ken er genoeg waar ze liever geen dan 1 plaatsen) wel om te verhinderen dat die kittens dan na een aantal maanden of jaar terug in het asiel belanden wegens 'aggressief' (meest voorkomend probleem bij solo-kittens die willen spelen) en dan soms niet meer bij andere katten geplaatst kunnen worden.
Ik moest even terug naar pagina 1 om te checken wat de vraag ook alweer was :biggrin2: , maar alles welbeschouwd onderteken ik dit antwoord van PoP van harte.

Welk ras is Nooshi ook alweer, Ingeborg? #geheugenalszeef
Door Ingeborg1958
#3424775
pearlsofpassion schreef: wo 21 apr 2021, 07:44 Das wel in de rustigere sectie.. De Britse korthaar dan.
Dus dan zou je't kunnen proberen, als je nog wil.. :biggrin2:
Ja sowieso, onze situatie kan nu echt maar één poes hebben. En we gaan er 100% voor om Nooshi een fijn leven te geven. Ondanks alle adviezen( die ik echt wel heb opgeslagen) gaan we rustig bekijken wat de toekomst brengt. :)
Ik heb hier een waar paradijs voor haar gecreëerd, met een eigen kamertje, op meerdere plekken in huis krabpalen, mandjes, kattenbakken en een halve dieren speelgoedwinkel!
En oja... Ik heb een geweldig leuk boekje gekocht over het opvoeden van een kitten. Hele fijne tips en tricks, echt leerzaam :)
We hebben ook fijn contact met de mensen waar Nooshi geboren is, daar kan ik altijd terecht als wij er niet uit komen.
Door Ingeborg1958
#3424787
...... En niet om onze aanpak te onderstrepen, ik heb echt respect voor ieders mening en ervaring. Maar ik kreeg toevallig net deze foto waar ze heel stoer en helemaal alleen ligt te slapen. :) :-*
IMG-20210421-WA0004.jpg
IMG-20210421-WA0004.jpg (177.91 KiB) 1062 keer bekeken
Door Anne in Zweden
#3424788
Ingeborg1958 schreef: wo 21 apr 2021, 12:53 ...... En niet om onze aanpak te onderstrepen, ik heb echt respect voor ieders mening en ervaring. Maar ik kreeg toevallig net deze foto waar ze heel stoer en helemaal alleen ligt te slapen. :) :-*

IMG-20210421-WA0004.jpg
Haha, ik wilde al gaan klagen: waar blijven de foto's?! ;D Maar wat een druppie! Kleine katjes zijn toch zo schattig altijd...

Overigens: één foto is geen foto, dat weet je? :P
Door Anne in Zweden
#3424791
Ingeborg1958 schreef: wo 21 apr 2021, 08:52 Ja sowieso, onze situatie kan nu echt maar één poes hebben. En we gaan er 100% voor om Nooshi een fijn leven te geven. Ondanks alle adviezen( die ik echt wel heb opgeslagen) gaan we rustig bekijken wat de toekomst brengt. :)
Ik heb hier een waar paradijs voor haar gecreëerd, met een eigen kamertje, op meerdere plekken in huis krabpalen, mandjes, kattenbakken en een halve dieren speelgoedwinkel!
En oja... Ik heb een geweldig leuk boekje gekocht over het opvoeden van een kitten. Hele fijne tips en tricks, echt leerzaam :)
We hebben ook fijn contact met de mensen waar Nooshi geboren is, daar kan ik altijd terecht als wij er niet uit komen.
Als echte kat speelt ze waarschijnlijk alleen met de kartonnen doos waarin al dat speelgoed is aangeleverd. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door