Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3423378
Toen ik enkele jaren geleden een nieuwe Miele kocht was de was niet fris. De hondendekens waren niet zuiver en stonken.
'Dat kan niet, zo staan er al heel veel,...
Alle tips (leeg kookwas doen,...) hielpen niet.
Extra water indoen, veel wasmiddel,... hielp ook niet. Dat zorgt voor foutmeldingen en dat wordt gewoon weggepompt.
Veel telefoontjes later werd de klacht doorgegeven aan Miele en kwam er iemand. Die heeft er andere instellingen in gezet. Nu verbruikt hij meer water, elektriciteit en wasmiddel, maar hij wast nu wel goed.

Kort samen gevat: weet dat je dat gewoon anders en beter kan laten instellen.
#3423380
Lizzy schreef: ma 05 apr 2021, 09:19 Ze moeten wel, omdat hun wasmachine anders geen AA of A label krijgt en mensen daar tegenwoordig op letten natuurlijk :-\ . Dus kun je er nog een vinden met een B of C label, heb je wel kans dat die dommer is.
De labels zijn recent aangepast omdat alles inmiddels onder AAA+ viel zo ongeveer. Mogelijk dat je dus nog een slechter label moet zoeken ::)

Mijn wasmachine kan aangesloten worden op telefoon en dan kan je extra wasprogramma's instellen. Mogelijk dus ook met extra spoelfuncties?
#3423383
We hebben inmiddels een keus gemaakt.
Het is de Miele WSB 030 WCS W1 Classic geworden.
Volgens ml. kon je bij deze machine allerlei instellingen omtrent water niveau en extra spoelbeurt zelf instellen. Dit is bovendien permanent in te stellen :)
De machine zal daarmee ongetwijfeld meer verbruiken, maar dat zal mij een zorg zijn. Ik wil gewoon schone was en met 2 personen hoeven wij sowieso niet zo vaak te wassen.
#3423387
Hoorde ik het woord wasmachine... :D

Mijn beste tips:
Doseer je wasmiddel goed
Was wat je aan het wassen bent, dus als je katoen heb, kies je het katoen programma
Blijf met je vingers van de tijdsbesparen functies af
En was zo hoog mogelijk qua temperatuur.

Bij de AEG zit een machine clean functie. Kort door de bocht is dat een 60 graden programma van 1 uur met relatief veel water. Die adviseer ik zeker 1 x per maand.
En dat in combi met een lege wastrommel op 90 graden.
Voordeel van machine clean is veel water, voordeel van leeg op 90 is de temperatuur.

Jammer tot het geen AEG geworden is, maar das geheel beroepsmatig.
#3423388
Elf schreef: ma 05 apr 2021, 13:03 Ik druk op mijn Miele op de knop ‘extra water’. Wel een extra functie dus, maar het werkt wel
Als permanent straks toch geen optie blijkt, vind ik dat ook prima. Hoofdzaak is dat de was schoon wordt en het sop uitgespoeld.
#3423389
Als je het vindt, laat het dan weten... ::)

Ik heb op zich goed nagedacht over mijn wasmachine (dacht ik). Ik wist wat belangrijk is, kan de temperatuur en duur veranderen (dat mistte ik bij de vorige) maar nou heb ik een klereding gekocht dat koud, 20, 40, 60 of 95 graden kan wassen... Ik was zo gefixeerd op de functies, dat ik nu bij 30 graden kleding vastloop ::) :(
Nu dat ik baby's luiers was is het wel handig, eerst klein programma van een halfuur op 20 graden, dan een uurtje op 60 (geadviseerd wordt om 2x te wassen omdat niet alle wasmachines met voorwas en hoofdprogramma al het water verversen).

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

#3423390
baileys schreef: ma 05 apr 2021, 13:25 Hoorde ik het woord wasmachine... :D

Mijn beste tips:
Doseer je wasmiddel goed
Was wat je aan het wassen bent, dus als je katoen heb, kies je het katoen programma
Blijf met je vingers van de tijdsbesparen functies af
En was zo hoog mogelijk qua temperatuur.

Bij de AEG zit een machine clean functie. Kort door de bocht is dat een 60 graden programma van 1 uur met relatief veel water. Die adviseer ik zeker 1 x per maand.
En dat in combi met een lege wastrommel op 90 graden.
Voordeel van machine clean is veel water, voordeel van leeg op 90 is de temperatuur.

Jammer tot het geen AEG geworden is, maar das geheel beroepsmatig.
De vraag is hoe nodig die cleanfuncties zijn. De witte was draai ik altijd op 95 graden en ik heb bij geen enkel merk ooit last van een vieze wasmachine gehad.
#3423396
baileys schreef: ma 05 apr 2021, 13:25 Hoorde ik het woord wasmachine... :D

Mijn beste tips:
Doseer je wasmiddel goed
Was wat je aan het wassen bent, dus als je katoen heb, kies je het katoen programma
Blijf met je vingers van de tijdsbesparen functies af
En was zo hoog mogelijk qua temperatuur.

Bij de AEG zit een machine clean functie. Kort door de bocht is dat een 60 graden programma van 1 uur met relatief veel water. Die adviseer ik zeker 1 x per maand.
En dat in combi met een lege wastrommel op 90 graden.
Voordeel van machine clean is veel water, voordeel van leeg op 90 is de temperatuur.

Jammer tot het geen AEG geworden is, maar das geheel beroepsmatig.
Mijn AEG heeft dat niet? Ik heb een 6000/Lavamat
Maar mijn telefoon-met-ingestelde-herinneringen geeft aan dat ik éens per maand leeg moet wassen op 90C en dat doe ik braaf (de vaatwasser moet dat ook ondergaan ;D ).
Ik gebruik veel minder wasmiddel dan voorgeschreven en dan nog komt het er wel 's uit dat ik denk 'hmmm, dat had beter gespoeld kunnen worden'
Nee, ik heb geen programma voor extra spoelen, nog een keer het aparte spoelprogramma na de wascyclus aanzetten kan natuurlijk ook.

Ooit had ik zo'n combi-wasmasjien-met-centrifuge ernaast. Fantastisch! Je kon elke knop afzonderlijk op een stand zetten (tijd/temperatuur ed) zonder dat 'ie ging lopen miepen. Dan konden de vette monteurskleren van manlief lekker heet gewassen worden mét voorwas op de manier die ik wilde. Nadeel was het hoge waterverbruik en het apart moeten centrifugeren, maar alla we hadden hem gratis gekregen wat niet verkeerd was met een klein budget en twee kleine kinderen en wasbare luiers :D
Nadien bij het kopen van een wasmasjien heb ik vaak gemopperd op de combinaties die níet (meer) mogelijk waren ::)
Ik maak graag zelf uit hoe ik was >:(
#3423401
- pien - schreef: ma 05 apr 2021, 14:15 Mijn AEG heeft dat niet? Ik heb een 6000/Lavamat
Maar mijn telefoon-met-ingestelde-herinneringen geeft aan dat ik éens per maand leeg moet wassen op 90C en dat doe ik braaf (de vaatwasser moet dat ook ondergaan ;D ).
Ik gebruik veel minder wasmiddel dan voorgeschreven en dan nog komt het er wel 's uit dat ik denk 'hmmm, dat had beter gespoeld kunnen worden'
Nee, ik heb geen programma voor extra spoelen, nog een keer het aparte spoelprogramma na de wascyclus aanzetten kan natuurlijk ook.

Ooit had ik zo'n combi-wasmasjien-met-centrifuge ernaast. Fantastisch! Je kon elke knop afzonderlijk op een stand zetten (tijd/temperatuur ed) zonder dat 'ie ging lopen miepen. Dan konden de vette monteurskleren van manlief lekker heet gewassen worden mét voorwas op de manier die ik wilde. Nadeel was het hoge waterverbruik en het apart moeten centrifugeren, maar alla we hadden hem gratis gekregen wat niet verkeerd was met een klein budget en twee kleine kinderen en wasbare luiers :D
Nadien bij het kopen van een wasmasjien heb ik vaak gemopperd op de combinaties die níet (meer) mogelijk waren ::)
Ik maak graag zelf uit hoe ik was >:(
Jaaaaa zo een had ik ook. Werkelijk fantastisch. Dat was een AEG. Het was mijn eerste machine ooit. Hij was ook super voor de schabrakken van mijn paard, want je kon de trommel er zo uitnemen en de haren verwijderen die in je machine achterbleven. Hij heeft 18 jaar gedraaid.
Alles wat daarna kwam was allemaal minder, hoe zuinig of modern ze ook mochten zijn, het was/is het gewoon niet helemaal.
#3423405
baileys schreef: ma 05 apr 2021, 13:25 Hoorde ik het woord wasmachine... :D

Mijn beste tips:
Doseer je wasmiddel goed
Was wat je aan het wassen bent, dus als je katoen heb, kies je het katoen programma
Blijf met je vingers van de tijdsbesparen functies af
En was zo hoog mogelijk qua temperatuur.

Bij de AEG zit een machine clean functie. Kort door de bocht is dat een 60 graden programma van 1 uur met relatief veel water. Die adviseer ik zeker 1 x per maand.
En dat in combi met een lege wastrommel op 90 graden.
Voordeel van machine clean is veel water, voordeel van leeg op 90 is de temperatuur.

Jammer tot het geen AEG geworden is, maar das geheel beroepsmatig.
Op goed doseren na, doe ik echt alles fout ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door