Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3423415
- pien - schreef: ma 05 apr 2021, 14:15 Mijn AEG heeft dat niet? Ik heb een 6000/Lavamat
Maar mijn telefoon-met-ingestelde-herinneringen geeft aan dat ik éens per maand leeg moet wassen op 90C en dat doe ik braaf (de vaatwasser moet dat ook ondergaan ;D ).
Ik gebruik veel minder wasmiddel dan voorgeschreven en dan nog komt het er wel 's uit dat ik denk 'hmmm, dat had beter gespoeld kunnen worden'
Nee, ik heb geen programma voor extra spoelen, nog een keer het aparte spoelprogramma na de wascyclus aanzetten kan natuurlijk ook.

Ooit had ik zo'n combi-wasmasjien-met-centrifuge ernaast. Fantastisch! Je kon elke knop afzonderlijk op een stand zetten (tijd/temperatuur ed) zonder dat 'ie ging lopen miepen. Dan konden de vette monteurskleren van manlief lekker heet gewassen worden mét voorwas op de manier die ik wilde. Nadeel was het hoge waterverbruik en het apart moeten centrifugeren, maar alla we hadden hem gratis gekregen wat niet verkeerd was met een klein budget en twee kleine kinderen en wasbare luiers :D
Nadien bij het kopen van een wasmasjien heb ik vaak gemopperd op de combinaties die níet (meer) mogelijk waren ::)
Ik maak graag zelf uit hoe ik was >:(
Je bedoelt denk ik de machine clean functie. Dat kan kloppen, niet alle modellen hebben dat.
Heeft hij ook geen programma voor vlekken?

Die ouderwetse lavamats kom ik heel zelden nog wel tegen.
#3423419
baileys schreef: ma 05 apr 2021, 16:14 Je bedoelt denk ik de machine clean functie. Dat kan kloppen, niet alle modellen hebben dat.
Heeft hij ook geen programma voor vlekken?

Die ouderwetse lavamats kom ik heel zelden nog wel tegen.
Ja, ik kan wel apart 'vlekken' kiezen maar heb géén idee wat 'ie dan doet ;D
Dat is dus een optie om dat te kiezen met een hoge temperatuur om 'm schoon te wassen?
En onderaan de rijtjes met temperaturen en centrifugesnelheden zie ik een symbool met een verbindingsstreepje. Als ik probeer die knoppen samen in te drukken gebeurt er niks maar ik denk zomaar dat ik dan 'extra spoelen/water' kan kiezen?
Tijd voor RTFM geloof ik :biggrin2:
#3423420
Hier was ik nog redelijk tevreden met onze machine, maar idd er staan 20 programma's op maar geen spoelen. >:(
Ik zet hem op dat moment dan maar op, op het kortste programma en zonder zeep. Maar stom toch?
En verder gebruiken wij eigenlijk alleen nog het katoenprogramma. Omdat we idd een keertje problemen hadden en de monteur toen zei, neem enkel het lange katoenprogramma. Daar sta je dan met je 20 functies...
Dat katoen kan je gelukkig wel op elke temperatuur instellen. Als er wat zwaardere dingen inzitten laden we hem minder vol en zet ik de zwiersnelheid lager.
#3423421
- pien - schreef: ma 05 apr 2021, 16:45 Ja, ik kan wel apart 'vlekken' kiezen maar heb géén idee wat 'ie dan doet ;D
Dat is dus een optie om dat te kiezen met een hoge temperatuur om 'm schoon te wassen?
En onderaan de rijtjes met temperaturen en centrifugesnelheden zie ik een symbool met een verbindingsstreepje. Als ik probeer die knoppen samen in te drukken gebeurt er niks maar ik denk zomaar dat ik dan 'extra spoelen/water' kan kiezen?
Tijd voor RTFM geloof ik :biggrin2:
Is dat niet het kinderslot?
Zou op de onze ook opzitten en er staan ook 2 knoppen verbonden met een gezichtje erbij. Maar ik ben er nog niet in geslaagd het aan te krijgen. ::)
Zou nochtans echt wel handig zijn met die duwgrage vingertjes hier...
#3423422
pearlsofpassion schreef: ma 05 apr 2021, 16:51 Is dat niet het kinderslot?
Zou op de onze ook opzitten en er staan ook 2 knoppen verbonden met een gezichtje erbij. Maar ik ben er nog niet in geslaagd het aan te krijgen. ::)
Zou nochtans echt wel handig zijn met die duwgrage vingertjes hier...
Kan kloppen, er staan er twee. Een lijkt op kinderslot en de ander is iets met een bakje met golfjes erin ;D
#3423423
Ik stam nog uit de tijd van de Lavamat. Toen de monteur uiteindelijk kwam omdat hij het echt niet meer deed, bleek hij het ruim 25 jaar volgehouden te hebben.

Tegenwoordig heb ik een LG. En het enige programma wat ik gebruik is het katoenprogramma. Soms op 90 graden voor de handdoeken en poetsdoeken, maar voor de rest gaat alles op 60. En ik gooi er zo'n pod in. Kan ik nooit te veel wasmiddel erin gooien, zeg maar. En inderdaad één keer in de maand leeg op 90 graden.

Dus aan mij heb je ook niet veel ::)
#3423424
Mijn ervaring is: hoe goedkoper de machine, en hoe obscuurder het merk, des te minder foefjes. Jaren geleden hadden we een nieuwe wasmachine nodig voor het wassen van de hondenspullen; we wezen de verkoper op het model met de laagste prijs, en hij zei meteen: aha, hij moet dus niets kunnen? ;D
#3423426
- pien - schreef: ma 05 apr 2021, 16:45 Ja, ik kan wel apart 'vlekken' kiezen maar heb géén idee wat 'ie dan doet ;D
Dat is dus een optie om dat te kiezen met een hoge temperatuur om 'm schoon te wassen?
En onderaan de rijtjes met temperaturen en centrifugesnelheden zie ik een symbool met een verbindingsstreepje. Als ik probeer die knoppen samen in te drukken gebeurt er niks maar ik denk zomaar dat ik dan 'extra spoelen/water' kan kiezen?
Tijd voor RTFM geloof ik :biggrin2:
Met de optie Vlekken worden hardnekkige vlekken voorbehandeld, zodat een vlekkenverwijderaar doeltreffender wordt. Aldus de aeg website.

Die 2 knoppen zou het kinderslot kunnen zijn.
In je deur zit een sticker met oa het pnc nummer, begint met 914. Kun je die eens doorgeven, dan zoek ik de gebruiksaanwijzing even voor je op.
#3423427
baileys schreef: ma 05 apr 2021, 17:09 Met de optie Vlekken worden hardnekkige vlekken voorbehandeld, zodat een vlekkenverwijderaar doeltreffender wordt. Aldus de aeg website.

Die 2 knoppen zou het kinderslot kunnen zijn.
In je deur zit een sticker met oa het pnc nummer, begint met 914. Kun je die eens doorgeven, dan zoek ik de gebruiksaanwijzing even voor je op.
Ik dacht dat het om de machine clean-functie ging? Toen ik het daarover had vroeg jij of ik een 'vlekken'optiedingesknopje had?
Het nummer is 913123504 01
#3423430
- pien - schreef: ma 05 apr 2021, 17:35 Ik dacht dat het om de machine clean-functie ging? Toen ik het daarover had vroeg jij of ik een 'vlekken'optiedingesknopje had?
Het nummer is 913123504 01
Jouw pnc begint met 913, dus je hebt een boven lader, die hebben volgens mij sowieso geen machine clean.
Ik zal straks de handleiding voor je erbij pakken.
#3423437
Anne in Zweden schreef:Mijn ervaring is: hoe goedkoper de machine, en hoe obscuurder het merk, des te minder foefjes. Jaren geleden hadden we een nieuwe wasmachine nodig voor het wassen van de hondenspullen; we wezen de verkoper op het model met de laagste prijs, en hij zei meteen: aha, hij moet dus niets kunnen? ;D
hahahaha, eindelijk is er iets waarbij ik gèèn dure smaak heb ;D ;D
#3423438
Oh en hoeveel wasmiddel moet je eigenlijk in een machine gooien?
Omdat ik de wasmachine deel (2 wasmachines voor 30 personen) gooi ik eigenlijk nooit wasmiddel erin, ik ga ervan uit dat iedereen superveel meuk in de machine gooit en mijn was prima schoon word met hun restjes. En dat klopt eigenlijk wel. ;D
#3423443
sam28 schreef:Oh en hoeveel wasmiddel moet je eigenlijk in een machine gooien?
Omdat ik de wasmachine deel (2 wasmachines voor 30 personen) gooi ik eigenlijk nooit wasmiddel erin, ik ga ervan uit dat iedereen superveel meuk in de machine gooit en mijn was prima schoon word met hun restjes. En dat klopt eigenlijk wel. ;D
;D ;D

Ik doe altijd de helft van de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel.
Ik gebruik Sonett wasmiddel en die wast geen vlekken uit de was (ook niet met volle dosering) dus af en toe gebruik ik een regulier wasmiddel, ook de helft van de dosering en zonodig iets rechtstreeks op de vlek. Werkt prima zo.
#3423444
.3 Permanent extra spoelen
Met deze optie kunt bij elke programma
automatisch een extra spoelbeurt
instellen.
• Voor het inschakelen/uitschakelen
van deze optie raakt u tegelijkertijd
Temp. °C en TPM aan tot het
relevante indicatielampje op het
display aan/uit gaat.
#3423461
Eef+Stippels schreef: ma 05 apr 2021, 20:02 ;D ;D

Ik doe altijd de helft van de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel.
Ik gebruik Sonett wasmiddel en die wast geen vlekken uit de was (ook niet met volle dosering) dus af en toe gebruik ik een regulier wasmiddel, ook de helft van de dosering en zonodig iets rechtstreeks op de vlek. Werkt prima zo.
Ik gebruik ook Sonett. Als ik vlekken heb doe ik er wat galzeep op van Sonett voordat het de wasmachine in gaat en bij de witte was gaat standaard een schepje bleekmiddel/vlekkenverwijderaar van Sonett. Werkt bij mij prima.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door