Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3423464
baileys schreef: ma 05 apr 2021, 20:06 .3 Permanent extra spoelen
Met deze optie kunt bij elke programma
automatisch een extra spoelbeurt
instellen.
• Voor het inschakelen/uitschakelen
van deze optie raakt u tegelijkertijd
Temp. °C en TPM aan tot het
relevante indicatielampje op het
display aan/uit gaat.
Jaaa, het is gelukt, dankjewel Diana! Alleen doet 'ie ook meteen de centrifugesnelheid van 1200 naar 1000 :???:
Wat heeft dat voor nut?

Aanvulling: gelukkig bij het wassen doet 'ie wel op 1200 centrifugeren :)
Laatst gewijzigd door - pien - op di 06 apr 2021, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#3423465
baileys schreef: ma 05 apr 2021, 18:03 Jouw pnc begint met 913, dus je hebt een boven lader, die hebben volgens mij sowieso geen machine clean.
Ik zal straks de handleiding voor je erbij pakken.
Klopt, ik heb een kleppie en geen deur.
De handleiding heb ik vast nog ergens...weet niet hoe snel ik die kan vinden...
#3423802
Doranto schreef: zo 04 apr 2021, 22:04 Wij zijn toe aan een nieuwe wasmachine. Ik wil er een zonder beladingssensor, of als die er wel in zit, wil ik hem uit kunnen schakelen. Ik wil er nl. een die goed wast met voldoende water en ook goed en voldoende spoelt, zodat alle sop eruit is. Al die slimme functies zoals uitgestelde start, tig programma's en bediening via de telefoon ofzo wil ik niet. Weet iemand of die wasmachines überhaupt nog bestaan?
Ben je er al uit? Ik ben wel benieuwd. :)

Hier sinds een paar jaar een Samsung EcoBubble. Met veel toeters en bellen die ik nooit gebruik. ;D

Heb naar aanleiding van dit topic toch maar even de gebruiksaanwijzing er bij gepakt. Daar staat een overzicht van alle programma's/wasduur/waterverbruik etc. En een advies voor de twee meest efficiënte programma's. Van bijna alle standaard programma's kan ik ook de temp. bijstellen, toerental centrifuge, extra wasduur en extra spoelen. Daar gebruikte ik een deel al wel van, maar ga nu toch ook de extra spoelen gebruiken. Deed altijd al twee extra waterkokers warm water erbij aan het begin van het programma, nadat de machine klaar was met water tappen. Ook omdat het waspoeder hier nogal eens niet goed wegspoelt.
Hij heeft helaas wel een bewegingssensor.

En wat er van mij bij alle machines af mag: als het programma klaar is twee minuten wachten voordat het deurtje open gaat. Welke zot heeft dat verzonnen en waar is het goed voor!? :-X
#3423809
-Annemarie- schreef:
En wat er van mij bij alle machines af mag: als het programma klaar is twee minuten wachten voordat het deurtje open gaat. Welke zot heeft dat verzonnen en waar is het goed voor!? :-X
DIT!!
Mijn wasmachine draait een irritant liedje als ie klaar is, maar de deur kan dan niet open!
Draai dat liedje dan nadat de deur open kan.. ::)
Ik snap ook niet waar dat goed voor is.
#3423812
-Annemarie- schreef: za 10 apr 2021, 10:41 Ben je er al uit? Ik ben wel benieuwd. :)

Hier sinds een paar jaar een Samsung EcoBubble. Met veel toeters en bellen die ik nooit gebruik. ;D

Heb naar aanleiding van dit topic toch maar even de gebruiksaanwijzing er bij gepakt. Daar staat een overzicht van alle programma's/wasduur/waterverbruik etc. En een advies voor de twee meest efficiënte programma's. Van bijna alle standaard programma's kan ik ook de temp. bijstellen, toerental centrifuge, extra wasduur en extra spoelen. Daar gebruikte ik een deel al wel van, maar ga nu toch ook de extra spoelen gebruiken. Deed altijd al twee extra waterkokers warm water erbij aan het begin van het programma, nadat de machine klaar was met water tappen. Ook omdat het waspoeder hier nogal eens niet goed wegspoelt.
Hij heeft helaas wel een bewegingssensor.

En wat er van mij bij alle machines af mag: als het programma klaar is twee minuten wachten voordat het deurtje open gaat. Welke zot heeft dat verzonnen en waar is het goed voor!? :-X
Dat laatste daar ben ik het zó roerend mee eens :-X
Ik heb een bovenlader en wil er soms nog iets bij stoppen...echt, dan moet je 2 minuten wachten...gróte kans dat ik het een uur vergeet voor ik denk 'o ja, iets erbij stoppen' en is m'n wasprogramma zo weer een uur langer ::) Kun je zeggen 'zet een wekkertje voor die 2 minuten' maar dat vergeet ik ook :crazy2:
#3423818
baileys schreef: za 10 apr 2021, 11:41 En bij een bovenlader moet hij ook eerst de deur van de trommel goed zetten.
O ja, zodat je niet zelf hoeft te hannesen om open te kunnen krijgen.
Maar ja, moet dat 2 minuten duren ::) (ik ben een best ongeduldig tiep met dit soort dingen :biggrin2: )
#3423822
-Annemarie- schreef: za 10 apr 2021, 10:41 Ben je er al uit? Ik ben wel benieuwd. :)

Hier sinds een paar jaar een Samsung EcoBubble. Met veel toeters en bellen die ik nooit gebruik. ;D

Heb naar aanleiding van dit topic toch maar even de gebruiksaanwijzing er bij gepakt. Daar staat een overzicht van alle programma's/wasduur/waterverbruik etc. En een advies voor de twee meest efficiënte programma's. Van bijna alle standaard programma's kan ik ook de temp. bijstellen, toerental centrifuge, extra wasduur en extra spoelen. Daar gebruikte ik een deel al wel van, maar ga nu toch ook de extra spoelen gebruiken. Deed altijd al twee extra waterkokers warm water erbij aan het begin van het programma, nadat de machine klaar was met water tappen. Ook omdat het waspoeder hier nogal eens niet goed wegspoelt.
Hij heeft helaas wel een bewegingssensor.

En wat er van mij bij alle machines af mag: als het programma klaar is twee minuten wachten voordat het deurtje open gaat. Welke zot heeft dat verzonnen en waar is het goed voor!? :-X
Ja hoor :) Wat ik in een eerder bericht al schreef is het de Miele WSB 030 WCS W1 Classic geworden.
Ik heb inmiddels verschillende wassen gedraaid en tot nu toe ben ik er heel tevreden over. Ik schakel bij iedere wasbeurt de optie extra water in. Hij gebruikt dan tijdens het wassen en spoelen ietsje meer water en schijnt ook 1 spoelbeurt extra te doen. Je kunt het water niveau ook permanent op 3 verschillende niveau's instellen + als ik het goed heb ook standaard een extra spoelgang. Maar daar moet ik me nog even in verdiepen.
Wat ik ook fijn vind is dat de trommel iets groter is dan die van mijn oude wasmachine nl. 7 kg i.p.v. 5 kg. Nu kan ik de dekbedden ook af en toe zelf wassen en hoeven ze niet naar de wasserette. Of ik ook moet wachten voordat de deur open kan weet ik nog niet. dat moet ik nog uitproberen.
#3423827
-Annemarie- schreef: za 10 apr 2021, 10:41 En wat er van mij bij alle machines af mag: als het programma klaar is twee minuten wachten voordat het deurtje open gaat. Welke zot heeft dat verzonnen en waar is het goed voor!? :-X
Ik heb een Siemens IQ500 en ik kan gelukkig meteen het deurtje opendoen als hij klaar is. En de hemel zij dank gaat hij ook niet om de paar minuten piepen als hij klaar is. Of zou ik dat uitgeschakeld hebben, dat weet ik niet meer :biggrin2: .
#3423867
- pien - schreef: za 10 apr 2021, 11:08 Dat laatste daar ben ik het zó roerend mee eens :-X
Ik heb een bovenlader en wil er soms nog iets bij stoppen...echt, dan moet je 2 minuten wachten...gróte kans dat ik het een uur vergeet voor ik denk 'o ja, iets erbij stoppen' en is m'n wasprogramma zo weer een uur langer ::) Kun je zeggen 'zet een wekkertje voor die 2 minuten' maar dat vergeet ik ook :crazy2:
Ik word daar soms ook nog agressief van ook :'( :shy:
Als je een melodietje afspeelt, moet je klaar zijn, dan ben ik boven, hoor ik het melodietje, loop ik 3 rondjes voor ik naar zolder ga, en dan nog moet ik wachten.... :censored2: :rant:
#3424245
Doranto schreef: za 10 apr 2021, 12:19 Ja hoor :) Wat ik in een eerder bericht al schreef is het de Miele WSB 030 WCS W1 Classic geworden.
Ik heb inmiddels verschillende wassen gedraaid en tot nu toe ben ik er heel tevreden over. Ik schakel bij iedere wasbeurt de optie extra water in. Hij gebruikt dan tijdens het wassen en spoelen ietsje meer water en schijnt ook 1 spoelbeurt extra te doen. Je kunt het water niveau ook permanent op 3 verschillende niveau's instellen + als ik het goed heb ook standaard een extra spoelgang. Maar daar moet ik me nog even in verdiepen.
Wat ik ook fijn vind is dat de trommel iets groter is dan die van mijn oude wasmachine nl. 7 kg i.p.v. 5 kg. Nu kan ik de dekbedden ook af en toe zelf wassen en hoeven ze niet naar de wasserette. Of ik ook moet wachten voordat de deur open kan weet ik nog niet. dat moet ik nog uitproberen.
Oh, sorry die had ik gemist. :-[ Fijn dat hij goed bevalt!

Tanna schreef:
Ik heb een Siemens IQ500 en ik kan gelukkig meteen het deurtje opendoen als hij klaar is. En de hemel zij dank gaat hij ook niet om de paar minuten piepen als hij klaar is. Of zou ik dat uitgeschakeld hebben, dat weet ik niet meer :biggrin2: .
Als 'ie helemaal klaar is komt er hier een verschrikkelijk lelijk muziekje. Dat kan ik uitzetten, maar dan hoor ik niet dat 'ie klaar is. :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door