Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3423100
Wij zijn er helaas ingestonken... Ik wist het en toch is het gebeurd....
Pippa trekt bij de ochtendwandeling maar vooral bij de avondwandeling enorm aan de lijn als we richting huis gaan want....dan is het etenstijd ::) :-X En dan weegt ze maar 6.5kg maar ze trekt echt zo hard dat het niet prettig wandeld maar voor haar is het ook niet goed. Draaien, stil staan....niets helpt. En vooral het draaien doen we echt al erg lang maar heeft to-taal geen resultaat.
Vandaag nieuw plan bedacht. We gaan haar avondmaaltijd geven voor we gaan wandelen. Het is weer langer licht dus ze kan na haar eten eerst nog ff eten laten zakken om dan nog een wandeling te doen. Eens zien of we daarmee wat kunnen bereiken.

Nu ben ik eens benieuwd hoe jullie de momenten van voeren hebben aangepakt. Hoe vaak per dag eet je hond? Voor of na een maaltijd? Vaste tijden of juist niet en hoeveel tijd houden jullie aan (als je voert voor een wandeling) voor je met de hond gaat wandelen?
Door Lizzy
#3423101
Hier eten ze één keer per dag. Na grote wandeling krijgen ze eten. Maar ja goed, aangezien ik altijd naar het bos ga (en ze daarna eten krijgen) heb ik weinig last van getrek aan de riem. Ze moeten toch eerst een stuk in de auto. Daar zetten ze de laatste rotonde voor ons huis dan wel een keel op :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door zurca
#3423102
Pippa eet dus 2 maal daags. De eerste maaltijd wisselt qua tijd maar is altijd na de eerste ronde. Die eerste ronde is 3 dagen per week vroeg omdat ik dan ga werken. De andere dagen later want dan ben ik vrij en gaan we ook echt wandelen. (Op werk dagen is het ff een snel blokje om)
De avondmaaltijd is altijd tegen 20 uur. Dan heeft ze haar laatste rondje voor die dag gelopen en is het etenstijd. Ze begint nooit e zeuren om uit gelaten te worden maar wanneer we dan wandelen en in de buurt van thuis komen, gaat de knop om en de remmen los :biggrin2:
Ik ben haar tegen 20 uur gaan voeren omdat we lange tijd problemen hadden om haar zindelijk te krijgen 's nachts.
Maar goed, ze heeft dus dat wandelen gelinkt aan haar eten en wil dus als een speer naar huis. Hopelijk als we dat gaan wisselen dat ze uiteindelijk stopt met trekken want er is dan geen reden meer om naar huis te gaan....
Door Cindy de Wolf
#3423103
Hier krijgen ze 2x per dag eten. In de ochtend is dat na de wandeling, ik ben doorgaan rond 06.00 in het park, eten krijgen ze dan rond 07.30 in het weekend rondom 08.30 dan ben ik grofweg een halfuur thuis. In de avond krijgen ze eten rondom 17.30-18.30 en dat is ruim na de middagwandeling park of grote ronde (1-1,5 uur) in de wijk ivm ellende van drukke parken vanwege corona.

Als we op de camping zijn (hoop zo dat de grenzen met Belgie 19 april weer open gaan!! Mis ons stekkie!!!!) dan krijgen ze ook na de ochtendwandeling eten maar op de camping loop ik veel later en langer dus dat is meestal rond om 10.00-10.30, avond hetzelfde.

Nu is het wel zo dat ik een wandelende koekjesdispenser ben dus tijdens de wandeling krijgen ze al een eerste laagje in hun maag vanwege uitwijken voor derden/netjes melden etc.
Door Cindy de Wolf
#3423105
zurca schreef: vr 02 apr 2021, 15:59 Pippa eet dus 2 maal daags. De eerste maaltijd wisselt qua tijd maar is altijd na de eerste ronde. Die eerste ronde is 3 dagen per week vroeg omdat ik dan ga werken. De andere dagen later want dan ben ik vrij en gaan we ook echt wandelen. (Op werk dagen is het ff een snel blokje om)
De avondmaaltijd is altijd tegen 20 uur. Dan heeft ze haar laatste rondje voor die dag gelopen en is het etenstijd. Ze begint nooit e zeuren om uit gelaten te worden maar wanneer we dan wandelen en in de buurt van thuis komen, gaat de knop om en de remmen los :biggrin2:
Ik ben haar tegen 20 uur gaan voeren omdat we lange tijd problemen hadden om haar zindelijk te krijgen 's nachts.
Maar goed, ze heeft dus dat wandelen gelinkt aan haar eten en wil dus als een speer naar huis. Hopelijk als we dat gaan wisselen dat ze uiteindelijk stopt met trekken want er is dan geen reden meer om naar huis te gaan....
Als je nou als ze begint te trekken haar aandacht vraagt en als je die krijgt stukje long (weinig voedingsstoffen handig met klein hondje) voor haar pootjes gooit en dan doorlopen, weer (neiging) tot trekken want je wilt natuurlijk niet het trekken belonen, aandacht zelfde weer stukje long nou ja en dan zo uitbouwen.

smokey is van ons is natuurlijk een verhaal apart en die reageerde heel erg op mensen en dieren nog wel maar zeker 80% minder. Die hebben we aangeleerd Smokey kijken Smokey koek. Dus als hij nu iemand ziet kijkt hij direct. Ik stap op safe distance voor hem en hij krijgt koek. Probleem is anders maar het principe voor oplossen hetzelfde; aandacht bij de baas want DAT levert wat op.
Door smulpaap
#3423106
Vanaf haar eerste jaar 1 x daags op wisselende tijden . Zo tussen 14 en 23 uur
Tijdens het wandelen doen wel wel altijd voertje zoeken , en eenmaal thuis krijgt ze een half kauwstaafje
Door zurca
#3423107
Cindy de Wolf schreef: vr 02 apr 2021, 16:06 Als je nou als ze begint te trekken haar aandacht vraagt en als je die krijgt stukje long (weinig voedingsstoffen handig met klein hondje) voor haar pootjes gooit en dan doorlopen, weer (neiging) tot trekken want je wilt natuurlijk niet het trekken belonen, aandacht zelfde weer stukje long nou ja en dan zo uitbouwen.

smokey is van ons is natuurlijk een verhaal apart en die reageerde heel erg op mensen en dieren nog wel maar zeker 80% minder. Die hebben we aangeleerd Smokey kijken Smokey koek. Dus als hij nu iemand ziet kijkt hij direct. Ik stap op safe distance voor hem en hij krijgt koek. Probleem is anders maar het principe voor oplossen hetzelfde; aandacht bij de baas want DAT levert wat op.
Ben zelf ook bijna een wandelend snoepautomaat :biggrin2: Ga nooit de deur uit zonder beloningstasje, met inderdaad zelf gedroogde long, hart, witvis. En voor moeilijkere situaties een ander tasje met kaas ::)
In de ochtend is ze voor zulke dingen nog "bereikbaar" en probeer ik inderdaad doormiddel van voertjes en of een oefening het trekken te doorbreken. Dat lukt soms een beetje. Maar in de avond zijn we dat contact kwijt en is er echt niets mogelijk. Zelfs een voertje voor de voeten gooien wordt meestal genegeerd.
Door Cindy de Wolf
#3423108
zurca schreef: vr 02 apr 2021, 16:20 Ben zelf ook bijna een wandelend snoepautomaat :biggrin2: Ga nooit de deur uit zonder beloningstasje, met inderdaad zelf gedroogde long, hart, witvis. En voor moeilijkere situaties een ander tasje met kaas ::)
In de ochtend is ze voor zulke dingen nog "bereikbaar" en probeer ik inderdaad doormiddel van voertjes en of een oefening het trekken te doorbreken. Dat lukt soms een beetje. Maar in de avond zijn we dat contact kwijt en is er echt niets mogelijk. Zelfs een voertje voor de voeten gooien wordt meestal genegeerd.
Je zegt ze begint te trekken zodra we in de buurt van huis komen; wat als je dan al eerder begint met aandacht vragen en belonen. Aandacht vragen als oefening weer gaat (her)introduceren, dus in allerlei situaties aandacht vragen. Weer/meer connectie met elkaar maken.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3423109
Hoeveel tijd is er tussen de wandeling en haar voeren?
Ik zou er steeds minstens een uur tussen laten, indien dat mogelijk is. Dan gaat ze het hopelijk niet zo linken.
En idd het niet trekken erg belonen..
Door smulpaap
#3423110
En naar 1 x daags toe werken ? Dan geef je steeds wat minder van maaltijd A en dat voeg je toe bij maaltijd B
Ik heb dat indertijd met Noa ook zo gedaan , die kon ook enorm zeuren om eten
Kon het bv verdommen om mee te gaan wandelen . Ik blijf in de keuken , ik moet eten
Ik gaf haar eerst nog 2 x daags en ben dat langzaam af gaan bouwen

Misschien raakt Pippa dan ook meer voldaan
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3423120
Ik ken het en heb het geaccepteerd. Gebeurd hier 1 á 2 keer per maand als ik vergeet eten uit de vriezer te halen en ze hebben bij de 2e wandeling nog geen eten gehad... ::)
Afgelopen tijd mocht er NIET getrokken worden, eerst een zwangerschap en vervolgens een buikwond. Ineens hard trekken bij het zien van een kat kan je dan opvangen met andere spieren, maar dat zeurderige voel je in je buik(spieren). Daarvoor heb ik een anti-trektuig gebruikt. Dan kunnen ze nog gewoon hard trekken als het nodig is, maar dat zeurderige vinden ze zelf ook niet fijn.

Ik denk dat trainen niet gaat helpen, ze weet het te goed. Je zal toch iets met het eten moeten. Of voor de wandeling of lang wachten na de wandeling.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3423124
Sinds ik ben gaan barfen, een eeuwigheid geleden, voer ik 1x per dag. In principe na de ochtendwandeling, dat is de grootste activiteit van de dag. En als die ochtendwandeling niet de grootste activiteit is (was) dan moe(s)ten ze wachten tot daarna. Trekproblemen naar huis heb ik nooit (gehad). Die Fauven lopen liever buiten dan dat ze naar huis gaan om te eten. Richting huis begonnen ze te sjokken ;D
Gebruikersavatar
Door Ina
#3423125
Ik heb het hier ook een tijdje gehad met Misty.
Die kreeg ik als brokkenhond uit Spanje (nog geen weet van een vers-wereld) en toen nooit problemen, omdat ze brokken dus gewoon niet lekker vond ;D

Toen ze na een week of 3 steeds vaker halve en soms hele maaltijden ging laten staan ging ik op zoek naar iets om haar beter aan het eten te krijgen......en daar kwam de wereld van vers op ons pad.

Na 2 dagen viel het mij ook op dat ze eigenlijk helemaal niet meer lekker wandelde......ja, het eerste kwartier, maar zodra er geplast en gepoept was ging ze geheid de eerste afslag richting huis :???:
Maar dat was alleen bij de ochtend en late middag wandeling, de rest was geen probleem.

Dat kwam dus gewoon omdat ik toen nog heel braaf dacht dat je geen koelkastkoud voer kon geven, dus ik zette altijd voor de wandeling het eten klaar op het aanrecht en ging dan wandelen.
Tja.....voor haar was het dus klaar na plas/poep.......kom baas "ETEN"

Daar was ik dus snel klaar mee, niks eten klaarzetten, dat ging ik gewoon weer na de wandeling doen en na een aantal dagen konden we al weer wat verder wandelen, maar toch was ze nog altijd heel erg op die maaltijd gericht en liep veel harder naar huis als van huis.

Omdat ik 's ochtends gewoon naar mijn werk moest, ben ik een half uur eerder gaan lopen, bij thuiskomst een kop koffie gaan pakken en rustig op de bank gaan zitten met de mededeling 'eerst koffiedrinken'

Eerst bleef ze dan vlak voor me liggen en mij hypnotiserend aankijken of ik niet van gedachte veranderde :biggrin2:
Dat ben ik af gaan kappen door haar ergens anders te laten liggen.
Dan lag ze nog wel mij heeeeeel erg in de gaten te houden maar dat was makkelijker te negeren.
Als ik dan m'n koffie op had en 1 beweging maakte schoot de dame overeind en rende richting keuken.....maar alé, dat mocht dan wel van mij
Doordat ik dit stug vol gehouden heb.....na wandelen eerst koffie, begreep ze al heel snel dat thuiskomen niet per definitie betekend dat er meteen gegeten wordt, dus was de neiging om zo snel mogelijk richting huis te gaan eigenlijk heel snel afgeleerd.

Dus mijn advies, gewoon doen zoals je nu doet.....maar bij thuiskomst eerst 'iets' gaan doen wat je na elke wandeling kan doen zodat het een soort van 'commando' wordt en ze de link gaat leggen dat er dus gewoon nog even gewacht moet worden.
Hier is het na 11 jaar nog steeds 'eerst even koffiedrinken' en dan gaat ze rustig ergens liggen..... werkt met alles, als ze doorheeft dat ze met de auto mee mag, als ze weet dat het etenstijd is, als ze denkt dat ze een koekje verdiend heeft, als ze per ongeluk de naam van een vriendje opgevangen heeft...... 'eerst koffie' en actie zodra ik 1 voet op de grond zet ;D
Door smulpaap
#3423127
Je schrijft ook ik ben het contact helemaal kwijt
Ik denk dat je ahw een ""compromis "" moet bedenken
Het is een JRT ::)
En als je het contact ahw echt kwijt bent , dan is Pippa (mogelijk ) al bezig met de machtsstrijd
En een JRT lijkt er soms zelfs plezier in te hebben als jij je druk maakt om zijn lastige hondengedrag , ze gaan ahw spelen met de machtsverhoudingen , en het zit in zijn natuur om zijn eigen boontjes te doppen . En onbewust word je misschien toch wat boos /geirriteerd als ze dat gedrag aan de lijn vertoond
Dus ja , het kan twee kanten opgaan . Of ze zwicht voor jullie plan
Of ze gaat een machtsstrijd aan , die je (denk ik ) niet gaat winnen
Als jullie je eigen plan door willen zetten , dan vergt het vrees ik , een lange adem

Mijn juf is nogal eens kieskeurig met eten , ze had daar ook een ""oplossing "" voor bedacht
Na het eten krijg ik altijd een snack . Na het eten ja . En dat betekend dat je je bak leeg moet eten
Hmm dat hoef ik niet , ik ga bij de kast staan waar de snacks liggen . En mijn personeel uren lang aankijken . Dat doet iets met je , je wordt er best kriebelig van . Maar ik heb voet bij stuk gehouden , maanden heeft het geduurd . Ze presteerde het bv ook om twee dagen niet te eten . Niet wat ik wens , maar ik negeerde het . Inmiddels accepteerd ze eerst eten dan een snack
Een JRT is nooit ""klaar "" teven zeker niet :biggrin2:
Ik heb hier in het dorp ""lotgenoten "" (eigenaren JRT ) heerlijk , soms even de dingen van je afpraten
Kunst is verder , om machtsstrijd andere zaken te voorkomen om goed te overdenken hoe je de dingen aanpakt
Door El_Kato
#3423130
Hier krijgen ze 1x per dag eten. De laatste paar maanden in de middag rond 14.00. Dan lopen we rond 18.00 nog een grote ronde en laten we ze alleen plassen voor het slapen gaan.
Geen last van getrek omdat ze naar huis willen wel om andere redenen ::)
Nou ja alleen Dex dan hoewel Rana ook erg kan trekken als ze “denkt” dat ze iemand ziet die ze kent :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door