Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3423145
Cindy de Wolf schreef: vr 02 apr 2021, 16:28 Je zegt ze begint te trekken zodra we in de buurt van huis komen; wat als je dan al eerder begint met aandacht vragen en belonen. Aandacht vragen als oefening weer gaat (her)introduceren, dus in allerlei situaties aandacht vragen. Weer/meer connectie met elkaar maken.
Ja dat is inderdaad wel een goede tip. Ik begin, nu ik er zo over nadenk, pas met reageren als zij in dat gedrag zit.
Ik ga eens wat vaker weer wat aandachtsoefeningen doen. Eerst op makkelijkere momenten en zo verder..
Thanks ;)
Door Siberienne
#3423146
S2 heeft dat ook een poos gehad bij de laatste wandeling vd dag maar ik heb eigenlijk geen idee meer hoe ik dat opgelost heb :biggrin2:

Omdat ik met Spot nogal problemen heb gehad met trekken, heb ik wel alles zo’n beetje uitgeprobeerd wat er op daagt terrein is :-X inclusief zo’n Bertje alle anti-trektuigen op de markt en het enig dat hielp was de methode die hier beschreven staat https://www.patriciamcconnell.com/theot ... r-your-dog

Het probleem dat je hebt is dat je toch naar huis gaat. Dus stilstaan en omkeren etc etc uiteindelijk ‘wint’ ze toch want je gaat naar huis. En net als een husky weet een jrt dat denk ik erg goed. En een keer heb je haast of of.. en hoppa, je hele training kan weer in de prullenbak. De training die hierboven beschreven staat heeft dat niet nodig, omdat je puur focust op het positieve aspect van niet trekken.

Succes!
Door zurca
#3423147
pearlsofpassion schreef: vr 02 apr 2021, 16:39 Hoeveel tijd is er tussen de wandeling en haar voeren?
Ik zou er steeds minstens een uur tussen laten, indien dat mogelijk is. Dan gaat ze het hopelijk niet zo linken.
En idd het niet trekken erg belonen..
De tijd tussen thuiskomen en eten krijgen was altijd bijna gelijk na thuiskomst. Dat is inmiddels al wel aangepast maar tja... Iets met mosterd en een maaltijd ::) ;)
Door zurca
#3423148
smulpaap schreef: vr 02 apr 2021, 16:45 En naar 1 x daags toe werken ? Dan geef je steeds wat minder van maaltijd A en dat voeg je toe bij maaltijd B
Ik heb dat indertijd met Noa ook zo gedaan , die kon ook enorm zeuren om eten
Kon het bv verdommen om mee te gaan wandelen . Ik blijf in de keuken , ik moet eten
Ik gaf haar eerst nog 2 x daags en ben dat langzaam af gaan bouwen

Misschien raakt Pippa dan ook meer voldaan
Helaas gaat ze bij 1 maal daags voeren gal overgeven.
Ik zou nog wel kunnen doen 1 grote maaltijd en een kleine. Misschien dat ze dan inderdaad wat voldane is. Is het proberen waard.
Door zurca
#3423149
Fenixjuh schreef: vr 02 apr 2021, 18:38 Ik ken het en heb het geaccepteerd. Gebeurd hier 1 á 2 keer per maand als ik vergeet eten uit de vriezer te halen en ze hebben bij de 2e wandeling nog geen eten gehad... ::)
Afgelopen tijd mocht er NIET getrokken worden, eerst een zwangerschap en vervolgens een buikwond. Ineens hard trekken bij het zien van een kat kan je dan opvangen met andere spieren, maar dat zeurderige voel je in je buik(spieren). Daarvoor heb ik een anti-trektuig gebruikt. Dan kunnen ze nog gewoon hard trekken als het nodig is, maar dat zeurderige vinden ze zelf ook niet fijn.

Ik denk dat trainen niet gaat helpen, ze weet het te goed. Je zal toch iets met het eten moeten. Of voor de wandeling of lang wachten na de wandeling.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Als het zo af en toe zou zijn zou ik er minder moeite mee hebben maar het is elke dag weer. En het is soms echt extreem erg.
Ik hoop inderdaad dat door iets met de eettijd te veranderen, en training, het beter zal gaan.
Door zurca
#3423151
Siberienne schreef: vr 02 apr 2021, 22:59 S2 heeft dat ook een poos gehad bij de laatste wandeling vd dag maar ik heb eigenlijk geen idee meer hoe ik dat opgelost heb :biggrin2:

Omdat ik met Spot nogal problemen heb gehad met trekken, heb ik wel alles zo’n beetje uitgeprobeerd wat er op daagt terrein is :-X inclusief zo’n Bertje alle anti-trektuigen op de markt en het enig dat hielp was de methode die hier beschreven staat https://www.patriciamcconnell.com/theot ... r-your-dog

Het probleem dat je hebt is dat je toch naar huis gaat. Dus stilstaan en omkeren etc etc uiteindelijk ‘wint’ ze toch want je gaat naar huis. En net als een husky weet een jrt dat denk ik erg goed. En een keer heb je haast of of.. en hoppa, je hele training kan weer in de prullenbak. De training die hierboven beschreven staat heeft dat niet nodig, omdat je puur focust op het positieve aspect van niet trekken.

Succes!
Precies dat is het! Je moet toch naar huis dus inderdaad uiteindelijk komt ze toch waar ze wilt zijn.
De fokster had als tip om zodra de hond trekt als je de deur uit gaat, optillen, naar binnen, 5 minuten later weer proberen... Maar Pippa trekt om thuis te komen dus tja...
Ik ga je link morgen bekijken, alvast bedankt voor het delen.

En alle andere ook bedankt voor jullie mee denken en tips en eigen ervaring, heb ik zeker wat aan!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3423156
Ik zou het eetmoment loskoppelen van de wandeling. Dus soms ervoor 1 uur of 2 uur, kan soms ook erna maar dan weer flink later dat er geen koppeling is.
Je hebt nu een hond (een terrier zelfs) die naar huis wil, heel haar brein denkt maar aan 1 ding: eten. En dan kun je van alles uit de kast halen qua training, gehoorzaamheid, maar als dat brein blijft hangen bij "eten!" dan gaat het frustrerend zijn voor alle partijen.
Ik zou dus loskoppelen (dat kan ook nog ff duren voor dat kwartje valt, want er zitr waarschijnlijk iets van gewoonte in al) en dan daarnaast gaan trainen.
Succes!
Siberienne schreef:S2 heeft dat ook een poos gehad bij de laatste wandeling vd dag maar ik heb eigenlijk geen idee meer hoe ik dat opgelost heb :biggrin2:

Omdat ik met Spot nogal problemen heb gehad met trekken, heb ik wel alles zo’n beetje uitgeprobeerd wat er op daagt terrein is :-X inclusief zo’n Bertje alle anti-trektuigen op de markt en het enig dat hielp was de methode die hier beschreven staat https://www.patriciamcconnell.com/theot ... r-your-dog

Het probleem dat je hebt is dat je toch naar huis gaat. Dus stilstaan en omkeren etc etc uiteindelijk ‘wint’ ze toch want je gaat naar huis. En net als een husky weet een jrt dat denk ik erg goed. En een keer heb je haast of of.. en hoppa, je hele training kan weer in de prullenbak. De training die hierboven beschreven staat heeft dat niet nodig, omdat je puur focust op het positieve aspect van niet trekken.

Succes!
ik heb de link nog niet bekeken, maar precies je gaat toch naar huis plus het een keertje niet volhouden levert voor de hond juist een jack-pot ervaring op, en laat dat nou extra belonend zijn.
Door Lizzy
#3423164
Ik denk ook hoor, dat je maar twee keuzes hebt:

1)Accepteren
2)Wandelen en eten los koppelen. Dus bijv. eerst eten en een uur of 2 erna pas wandelen.

Ik zou dan ook overstappen op 1 keer per dag voeren. Zeker zo'n kleine hond hoef je niet meerdere keren per dag eten te geven als ze eenmaal volwassen zijn.
Door zurca
#3423167
Ik ga inderdaad het eten loskoppelen van het wandelen. Dat kwartje zal moeten vallen dus ik verwacht geen snel resultaat. Het idee van 1 keer per dag voeren, een meer voldaan gevoel, snap ik maar Pippa gaat gal overgeven bij 1 maal daags voeren. Nu is dat wel ruim een jaar geleden dat ik dat heb gedaan dus wie weet nog eens proberen. Maar voor nu ga ik vanaf vandaag haar avondeten vroeger geven en daarna pas wandelen. Qua aantal maaltijden zou ik nog kunnen doen 1 grotere en voor de avond een kleinere.
Maar er zit absoluut een 'kop' op dat hondje...als ze iets in die kop heeft dan heeft ze het niet in haar kont. Meestal kan ik er wel om lachen maar soms... :-[ ::)
Zo heeft ze mij een aantal weken terug wat grijze haren bezorgd en een paar jaar korter leven.... Ze liep los, beide kanten van het pad schapengaas, daarachter dijk met gras. Loopt ze vaak los en ze luistert er prima. Ze liep een meter of 20 voor me, verschijnt er een haas op het dijkje. We zien hem allebei te gelijk, ik roep...zij bedenkt zich geen moment...floep door het gaas en weg :-X Ik mijzelf over het gaas geworpen, dijkje over...geen haas mer te zien maar gelukkig nog wel een Pippa. Die liep als een malle rond te rennen in de hoop het spoor op te kunnen pikken. En wat doe ik?! Juist alles wat je dus niet moet doen... achter haar aan gaan ::) ::) ::) roepen en roepen... Uiteindelijk gaf ik een brul en die kwam blijkbaar wel goed binnen want ze stopte gelijk. Ik geef commando 'naast' en verhip...mokkend, dat wel, kwam ze naast. Echt hé?! ::)
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3423172
Bandit is erg gevoelig op zijn darmen, daarom wordt zijn eten over 3 momenten verdeeld.
Hij heeft ook 3 (grote) wandelmomenten. Hij krijgt ongeveer een uur ná het wandelen zijn voeding.
Qua tijd is het gewoon wanneer het uitkomt.

's ochtends 'vraagt' hij nooit om zijn eten en 's avonds wil hij altijd meer. Ik heb geprobeerd om hem in 2 x eten te geven, maar dat gaat toch minder goed in zijn lichaam.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3423173
zurca schreef: za 03 apr 2021, 11:53 Ik ga inderdaad het eten loskoppelen van het wandelen. Dat kwartje zal moeten vallen dus ik verwacht geen snel resultaat. Het idee van 1 keer per dag voeren, een meer voldaan gevoel, snap ik maar Pippa gaat gal overgeven bij 1 maal daags voeren. Nu is dat wel ruim een jaar geleden dat ik dat heb gedaan dus wie weet nog eens proberen. Maar voor nu ga ik vanaf vandaag haar avondeten vroeger geven en daarna pas wandelen. Qua aantal maaltijden zou ik nog kunnen doen 1 grotere en voor de avond een kleinere.
Maar er zit absoluut een 'kop' op dat hondje...als ze iets in die kop heeft dan heeft ze het niet in haar kont. Meestal kan ik er wel om lachen maar soms... :-[ ::)
Zo heeft ze mij een aantal weken terug wat grijze haren bezorgd en een paar jaar korter leven.... Ze liep los, beide kanten van het pad schapengaas, daarachter dijk met gras. Loopt ze vaak los en ze luistert er prima. Ze liep een meter of 20 voor me, verschijnt er een haas op het dijkje. We zien hem allebei te gelijk, ik roep...zij bedenkt zich geen moment...floep door het gaas en weg :-X Ik mijzelf over het gaas geworpen, dijkje over...geen haas mer te zien maar gelukkig nog wel een Pippa. Die liep als een malle rond te rennen in de hoop het spoor op te kunnen pikken. En wat doe ik?! Juist alles wat je dus niet moet doen... achter haar aan gaan ::) ::) ::) roepen en roepen... Uiteindelijk gaf ik een brul en die kwam blijkbaar wel goed binnen want ze stopte gelijk. Ik geef commando 'naast' en verhip...mokkend, dat wel, kwam ze naast. Echt hé?! ::)

Hahaha.....dat zijn dus niet alleen de langpoten die hazen niet kunnen negeren ;D

Prachtig als je achteraf jezelf alles fout te zien doen ........en zoooooo herkenbaar ::)
Gelukkig besloot mevrouw op haar moment toch maar haar oren even te gebruiken, heb je ondertussen je grijze haren al bijgekleurd ;D
Door smulpaap
#3423178
Herkenbaar gedrag hoor , ze kunnen luisteren als een speer , totdat er net iets is wat interessanter is :biggrin2:

Er staan in de meeste gevallen stevige koppen op , plus eigenwijze,pet

Wat ook wel werkt met russels , er moet niets voorspelbaar zijn

Misschien is het ook nog een idee om voorlopig naar het midden van de dag toe te werken . Wat het eten en gal spugen betreft

En daarna naar het tijdstip wat je in je hoofd hebt

Of tijdelijk iets meer gaan voeren , als ze geen aanleg heeft om aan te komen
Door smulpaap
#3423179
En daarom schreef ik al , een terriër is nooit "klaar "

Ik had voor het fenomeen Russell herders en collies . Dat is opvoeden, daarna even knippen met de vingers en het gehoorzaamt

Tessa,was een uitzondering , maar de rest :biggrin2:
Door zurca
#3423185
smulpaap schreef: za 03 apr 2021, 13:53 En daarom schreef ik al , een terriër is nooit "klaar "

Ik had voor het fenomeen Russell herders en collies . Dat is opvoeden, daarna even knippen met de vingers en het gehoorzaamt

Nou precies dat dus...
Ik ben opgegroeid met herders. In de aanleerfase veel werk aan maar eenmaal iets geleerd zat dat er in en werd dat over het algemeen gewoon goed gedaan.
Pippa is nu bijna 3 en we hebben haar van alles kunnen leren, ze kan ook best goed luisteren maar het lijkt niet 'af'. Want zo ineens kan de knop weer om zijn gegaan en is het alsof ze van niks niets weet. (en meestal ligt dat er dan aan dat wij de touwtjes te veel laten vieren en daar maakt zij dan dus goed gebruik van. :-[ )
Ik merk eerlijk gezegd dat ik dat lastig vind, altijd er kort op zitten. Dat waren we bij Tous en Ziggy zo niet gewend. Maar goed, ze houdt ons lekker bezig zullen we maar zeggen :biggrin2:
En we zijn echt wel helemaal gek met d'r en daar maakt zij dankbaar gebruik van ::) :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door