Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3423333
Ina schreef: zo 04 apr 2021, 13:14 Wauw, echt overal?
Als dat zo is is dat is gewoon lekker duidelijk (en super goed)....geen uitzondering nergens, hoef je als boswachter of BOA ook niet in discussie met al die loslopers op plekken waar baasjes vinden dat hun hond best los kan
Ja, is een landelijke wet. Ik vergiste me trouwens: het is tot 20 augustus, maar gemeentes kunnen die uitbreiden. In onze gemeente was het tot 20 september. Er was wel een kleine stuk losloopgebied bij een meer, omheind, maar voor de rest geen discussie.

Ik denk dat er wel een uitzondering is voor schapenhonden, maar dat weet ik niet zeker.
Door zurca
#3423435
smulpaap schreef: za 03 apr 2021, 22:39 Haha, nee ! Waar wild zit , daar blijft juf aan de lijn . Dan gaat de knop om , en kan ik het schudden . Die smeert hem , en steekt een dikke middelvinger op . Doei , ik ga en ik luister nergens meer naar
'Gelukkig' ;D ;)
Soms lijkt het weleens alsof Pippa de enige Russell is die zo'n jachtinstinct heeft, dan is prettig om te lezen er andere met eenzelfde 'probleem' zitten ;)
Door zurca
#3423436
Ina schreef: zo 04 apr 2021, 13:12 Ik zat me nog even te bedenken over loslopen bij het schapengaaspad, het zou natuurlijk jammer zijn als het daar niet meer zou kunnen omdat ze nu weet dat er hazen/konijnen aan de andere kant zitten en zij gewoon door een gat past.
Misschien kan je het pollepeltrucje (of iets in die trant) voor haar gebruiken als ze met een tuig loopt ;)
Oh echt een super oplossing!
Doe kende ik niet. We waren inderdaad niet van plan om haar daar weer snel los te laten, eerst eens aan een lange lijn. Maar dit gaan we zeker proberen, bedankt voor het plaatsen :)
Door smulpaap
#3423468
zurca schreef: ma 05 apr 2021, 19:18 'Gelukkig' ;D ;)
Soms lijkt het weleens alsof Pippa de enige Russell is die zo'n jachtinstinct heeft, dan is prettig om te lezen er andere met eenzelfde 'probleem' zitten ;)
Ach ja , zo hebben ze allemaal hun plus en minpunten :biggrin2:
Ik had twee Hollandse herders , de ene hond had geen interesse in wild , de ander had een enorme jachtdrift
Gebruikersavatar
Door Ina
#3423495
zurca schreef: ma 05 apr 2021, 19:20 Oh echt een super oplossing!
Doe kende ik niet. We waren inderdaad niet van plan om haar daar weer snel los te laten, eerst eens aan een lange lijn. Maar dit gaan we zeker proberen, bedankt voor het plaatsen :)
Haha....de eerste keer dat ik die pollepel op de rug van een teckel zag dacht ik nog van 'aahhhhhh, wat een sneu gezicht' .... maar door die dwarse stok kon het kereltje wel lekker los in de tuin van het vakantiehuis en mee op wandeling zonder dat hij de kuierlatten kon nemen op het moment dat de teckel in hem boven kwam :biggrin2:

Het blijft misschien wel een beetje listig bij schapengaas omdat dat natuurlijk nog wel enigzins meewerkt en je je dametje natuurlijk niet met een paal van een halve meter op haar rug kan laten lopen (loopt ze waarschijnlijk nog minder hard weg ;D ) .... maar een pollepel weegt echt niet veel dus zou volgens mij prima moeten kunnen
Door src_esther
#3423533
Ina schreef: di 06 apr 2021, 17:55 Haha....de eerste keer dat ik die pollepel op de rug van een teckel zag dacht ik nog van 'aahhhhhh, wat een sneu gezicht' .... maar door die dwarse stok kon het kereltje wel lekker los in de tuin van het vakantiehuis en mee op wandeling zonder dat hij de kuierlatten kon nemen op het moment dat de teckel in hem boven kwam :biggrin2:

Het blijft misschien wel een beetje listig bij schapengaas omdat dat natuurlijk nog wel enigzins meewerkt en je je dametje natuurlijk niet met een paal van een halve meter op haar rug kan laten lopen (loopt ze waarschijnlijk nog minder hard weg ;D ) .... maar een pollepel weegt echt niet veel dus zou volgens mij prima moeten kunnen
Ik vind die pollepel best een goed idee en die dingen zijn in heel veel maten te krijgen. Van rond de 20 tot minstens ruim 60 cm...
Door smulpaap
#3423547
Ik weet niet of ik mijn vlo hiermee zou vertrouwen ::)
De terriër is zeer behendig, lenig en zo vlug als een vlo
Maar goed ,een pollepel kan een oplossing zijn
Gebruikersavatar
Door pluk
#3423554
smulpaap schreef:Ik weet niet of ik mijn vlo hiermee zou vertrouwen ::)
De terriër is zeer behendig, lenig en zo vlug als een vlo
Maar goed ,een pollepel kan een oplossing zijn
dat dus..

Wij hebben konijnennet, zelfde principe als schapen maar kleinere gaten dus pollepel niet nodig.
De terriër aanpak om te ontsnappen is als volgt:
- snuit door een gat... shit mn kop is te breed (of de pollepel)
- snuit er onderdoor...mmmm zit wel strak...even friemelen.. zo m'n schouders zijn er al...ho wacht..betrapt...
- vrouwtje let niet op.. daar gaan we..snuit er onderdoor...shit nu is het heel strak...vrouwtje heeft allemaal ijzeren pinnen in de grond gestoken
- ik heb al gezien dat dat ding onderaan wel strak staat maar bovenaan is het best wiebelig... :idea:
als er doorheen of onderdoor niet werkt blijft er maar 1 ding over... zo even een stukje terug..rennen rennen spring...hahaha dat ding veert helemaal mee.. alleen nog even mn pootje loskrijgen en dan...

Die pollepel zal best zn werk doen de eerste keren, maar daarna vind ze echt vanzelf uit dat je er ook onderdoor of over kunt...
Door smulpaap
#3423557
pluk schreef: wo 07 apr 2021, 18:00 dat dus..

Wij hebben konijnennet, zelfde principe als schapen maar kleinere gaten dus pollepel niet nodig.
De terriër aanpak om te ontsnappen is als volgt:
- snuit door een gat... shit mn kop is te breed (of de pollepel)
- snuit er onderdoor...mmmm zit wel strak...even friemelen.. zo m'n schouders zijn er al...ho wacht..betrapt...
- vrouwtje let niet op.. daar gaan we..snuit er onderdoor...shit nu is het heel strak...vrouwtje heeft allemaal ijzeren pinnen in de grond gestoken
- ik heb al gezien dat dat ding onderaan wel strak staat maar bovenaan is het best wiebelig... :idea:
als er doorheen of onderdoor niet werkt blijft er maar 1 ding over... zo even een stukje terug..rennen rennen spring...hahaha dat ding veert helemaal mee.. alleen nog even mn pootje loskrijgen en dan...

Die pollepel zal best zn werk doen de eerste keren, maar daarna vind ze echt vanzelf uit dat je er ook onderdoor of over kunt...


Zo had ik een jrt herplaatser , juf was 8 toen ze kwam . Ze heeft op 10 jarige leeftijd binnen enkele minuten een kip vermoord
We liepen vaak langs een pad waar een tennisbaan en volkstuinen waren , er vlogen nogal eens ballen over het hek . Dus ze gingen vaak de struiken in om ballen te zoeken . Op die bewuste dag bleef ze iets langer weg . De terriër kennende. Ik de struiken in . Juf kwam tevoorschijn , onder de kippenveren . En ja hoor , er lag ook een vermoorde kip . Het tuig naar huis gebracht en weer terug naar de volkstuinen . In de hoop dat ik er iemand zou treffen, ik schaamde me dood en wilde vertellen wat mijn terrorist gedaan had . Nu , juf had dus binnen een paar minuten het kippenhok gesloopt en een kip vermoord , de andere twee leefden gelukkig nog . Ik had daar dus nog nooit kippen gezien, anders had ik de draak er natuurlijk nooit los gelaten. Maar de kipjes bleken er sinds een week te zijn
Door zurca
#3423657
Ik ben van plan een stuk pvc pijp voor electra te gaan proberen. Stevig maar licht en zo lang als we willen op maat te maken.
Er onderdoor of overheen is op die locatie niet mogelijk voor haar.
In eerte instantie zullen we ook een lange lijn aan haar vast maken, voor het geval dat ::) >:(

Het avondeten is inmiddels een week volgens de bedachte aanpassing. Verrassend genoeg komt er na het wandelen helemaal geen gezeur om eten. Het trekken is er, zoals verwacht, nog wel maar wel anders. Ze begint later met trekken en ze blijft wat meer 'binding' houden met de wereld om haar heen ;D Zo is er soms toch dat ene geurtje wat even opgenomen moet worden of ineens besef dat er ook nog iemand aan de andere kant van de riem loopt ;)
Door Eef+Stippels
#3423793
zurca schreef: vr 09 apr 2021, 11:41 Ik ben van plan een stuk pvc pijp voor electra te gaan proberen. Stevig maar licht en zo lang als we willen op maat te maken.
Er onderdoor of overheen is op die locatie niet mogelijk voor haar.
In eerte instantie zullen we ook een lange lijn aan haar vast maken, voor het geval dat ::) >:(

Het avondeten is inmiddels een week volgens de bedachte aanpassing. Verrassend genoeg komt er na het wandelen helemaal geen gezeur om eten. Het trekken is er, zoals verwacht, nog wel maar wel anders. Ze begint later met trekken en ze blijft wat meer 'binding' houden met de wereld om haar heen ;D Zo is er soms toch dat ene geurtje wat even opgenomen moet worden of ineens besef dat er ook nog iemand aan de andere kant van de riem loopt ;)
Zou het helpen om wat superlekkere voertjes op de grond te strooien dat laatste stuk? Dat het zoeken daarvan nog wat afleidt van het naar huis trekken?

In ieder geval fijn dat ze thuis niet meer om eten zeurt :)

Die pollepeltruc is briljant :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3424932
zurca schreef: ma 05 apr 2021, 19:18 'Gelukkig' ;D ;)
Soms lijkt het weleens alsof Pippa de enige Russell is die zo'n jachtinstinct heeft, dan is prettig om te lezen er andere met eenzelfde 'probleem' zitten ;)
Ik heb even bij zitten lezen. En moet nu even hartelijk lachen? Je wilde toch geen windhond cq podenco vanwege het sterke jachtinstinct. En eindelijk eens een hond die geen sterk jachtinstinct heeft. tja ze werden toch ooit gefokt voor de jacht op ratten? ;D ;D Enige geluk is dat dat het een klein hondje is en geen grote windhond.
Door zurca
#3424955
Nou blij dat jij er dan iig om kan lachen....

Ik wil het je nog wel een keer uitleggen hoe het toendertijd is gegaan...
Inderdaad, ik wou geen windhond meer ivm hun enorme jachtdrift en ja ik wou graag een hond zonder jachtinstinct. Maar ik ben niet alleen, wij hebben samen gezocht naar een hond die wij beide leuk vinden. De honden die ik leuk vond (en die neigde al naar mogelijk jachtinstinct namelijk Kooikerhond, poedel.) vond mijn vriend niets. Samen zoekend kwamen we toch elke keer bij de rasgroep jachthonden uit. De JRT is zoals je zelf al schreef inderdaad gefokt voor ratten enzo te vangen, hoewel ook niet helemaal waar de oorsprong ligt bij de vossenjacht.
We hebben veel gepraat over het jachtinstinct van de JRT met verschillende mensen die het ras goed kennen. En tja...nu hebben we toch een JRT die wat verder gaat dan een muis of mol, dat is jammer maar we wisten dat het kon. Maar Pippa durf ik hier en daar wel los te laten,iets wat met Tous geen optie was en dat wou ik absoluut niet. En dan nog is het jachtinstinct van Pippa niet te vergelijken met dat van een Podenco dus in die zin hebben we toch wat meer gekregen in de richting die ik op wou.
En verder lachen we er om en zeggen we dat Tous weer als een duiveltje op haar schouder zit te blaffen hoe het moet....
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3424966
was olijk bedoeld dat lachen en niet negatief :smitten: . Heb indertijd je hele verhaal hoe Pippa bij jullie kwam gevolgd. Wel fijn dat ze op een aantal plekken wel los kan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door