Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3423187
Ina schreef: za 03 apr 2021, 13:33 Hahaha.....dat zijn dus niet alleen de langpoten die hazen niet kunnen negeren ;D

Prachtig als je achteraf jezelf alles fout te zien doen ........en zoooooo herkenbaar ::)
Gelukkig besloot mevrouw op haar moment toch maar haar oren even te gebruiken, heb je ondertussen je grijze haren al bijgekleurd ;D
Nou echt hé! Alleen met dit verschil, Pippa rent godzijdank niet zo hard als een langpoot ::)
Ik wou graag een hond met minder jachtinstinct. En ik wist heus wel dat een JRT een jachthond is maar we hebben met menig eigenaar en fokker gesproken en ja... De ervaring is wel dat een muis of konijn of haas soms op moet letten maar dat er best mee om te gaan is. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.... Laten wij nou zo'n uitzondering gekregen hebben ::) Ze heeft echt jachtinstinct en een grote voorkeur voor groot wild :-X Ik vind het jammer maar het is zo en op een paar vertrouwde plaatsen durf ik haar los te laten lopen. Maar soms ben ik toch wel wat jaloers op mensen die hun hond overal los kunnen laten lopen :-[ ;)
Door smulpaap
#3423199
Thara,idem hoor, ook een enorm jachtinstinkt . En groot wild id ook zeer interessant . En natuurlijk muizen , binnen luttele seconden heeft ze eens een nest jonge muizen vermoord. Moeder was hem op tijd gesmeerd volgens mij . Mollen , konijnen, hazen , kippen . Als ze de kans eens zou krijgen

Tessa,had het alleen tijdens broedseizoen , die vond het reuze om broedende vogels van het nest af te jagen . Dus dat werd een zwemverbod

De rest van de jrt muizen , mollen , konijnen en hazen . Maar die kon ik wel prima afleiden met snoepjes of bal .

Ik ben nu met Thara zo ver dat ze los kan blijven als er paarden aan komen. Dan blijft ze netjes naast
Gebruikersavatar
Door Ina
#3423204
Dat niet zo hard lopen is inderdaad een voordeel, maar het is zo jammer dat je ze moet beperken in hun vrijheid.
Ik kan ook met jalousie kijken naar langpoten die los kunnen op de hei, in het bos of zelfs gewoon in de wijk :o
Die van ons ging deze week helemaal over de zeik toen er aan de andere kant van het 1,5 meter hek een paar konijnen in het veld de benen namen....ze gaat dan zelfs staan gillen en loopt alleen nog maar op haar achterpoten (aan de lijn hoor, over zo'n hekkie is ze zo gepiept :( )
Die zou zichzelf echt kapot lopen als die los zou zijn, die ziet of hoort helemaal niks meer behalve dat wat rent en dat moet dood :-X
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3423208
Oei, nee, dat klinkt niet leuk.
Niet voor de prooi, maar ook niet voor je hond.. :(
Ale, die vind het jagen wel leuk natuurlijk, maar niet leuk, zo graag iets willen dat niet kan/mag..
Door zurca
#3423231
Tot haar grote verbazing kreeg ze een half uurtje geleden ineens haar eten, die "huh??" op dat koppie :biggrin2:
Ze ligt nu lekker te slapen, straks nog een klein rondje lopen en dan zal die "huh??" wel weer terug komen ::) :biggrin2: ;)
Door zurca
#3423234
smulpaap schreef: za 03 apr 2021, 16:33 Thara,idem hoor, ook een enorm jachtinstinkt . En groot wild id ook zeer interessant . En natuurlijk muizen , binnen luttele seconden heeft ze eens een nest jonge muizen vermoord. Moeder was hem op tijd gesmeerd volgens mij . Mollen , konijnen, hazen , kippen . Als ze de kans eens zou krijgen

Tessa,had het alleen tijdens broedseizoen , die vond het reuze om broedende vogels van het nest af te jagen . Dus dat werd een zwemverbod

De rest van de jrt muizen , mollen , konijnen en hazen . Maar die kon ik wel prima afleiden met snoepjes of bal .

Ik ben nu met Thara zo ver dat ze los kan blijven als er paarden aan komen. Dan blijft ze netjes naast
Loopt Thara wel veel los op plaatsen waar dan ook wild zit? Luistert zij dan goed genoeg of houdt je haar aan de lijn?
Ja paarden is ook wel opletten met Pippa maar ik heb het geluk gehad dat ik iemand met paard heb leren kennen toen Pippa nog jong was. Zij nam haar paard weleens mee wandelen en Pippa liep dan gewoon los mee. Haar reactie bij paarden is daardoor wel anders dan bij wild.
Door zurca
#3423235
Ina schreef: za 03 apr 2021, 17:10 Dat niet zo hard lopen is inderdaad een voordeel, maar het is zo jammer dat je ze moet beperken in hun vrijheid.
Ik kan ook met jalousie kijken naar langpoten die los kunnen op de hei, in het bos of zelfs gewoon in de wijk :o
Die van ons ging deze week helemaal over de zeik toen er aan de andere kant van het 1,5 meter hek een paar konijnen in het veld de benen namen....ze gaat dan zelfs staan gillen en loopt alleen nog maar op haar achterpoten (aan de lijn hoor, over zo'n hekkie is ze zo gepiept :( )
Die zou zichzelf echt kapot lopen als die los zou zijn, die ziet of hoort helemaal niks meer behalve dat wat rent en dat moet dood :-X
Zo herkenbaar....
En inderdaad, langpoten die los kunnen op plaatsen als heide of woonwijk...pffff... :o ::) ;)
Door smulpaap
#3423249
zurca schreef: za 03 apr 2021, 19:35 Loopt Thara wel veel los op plaatsen waar dan ook wild zit? Luistert zij dan goed genoeg of houdt je haar aan de lijn?
Ja paarden is ook wel opletten met Pippa maar ik heb het geluk gehad dat ik iemand met paard heb leren kennen toen Pippa nog jong was. Zij nam haar paard weleens mee wandelen en Pippa liep dan gewoon los mee. Haar reactie bij paarden is daardoor wel anders dan bij wild.
Haha, nee ! Waar wild zit , daar blijft juf aan de lijn . Dan gaat de knop om , en kan ik het schudden . Die smeert hem , en steekt een dikke middelvinger op . Doei , ik ga en ik luister nergens meer naar
Door smulpaap
#3423250
zurca schreef: za 03 apr 2021, 19:38 Zo herkenbaar....
En inderdaad, langpoten die los kunnen op plaatsen als heide of woonwijk...pffff... :o ::) ;)
Zo heb ik een Husky gekend , die kon overal los lopen , liep op de dijk, waar ook kippen liepen , hij keek nergens naar . Kon prima,met andere honden overweg, ook kleintjes . Echt uitzonderlijk
Door smulpaap
#3423251
Maar goed , het is met wild lastig
Er zijn ook zat jrt die dramatisch zijn op straat. Keffen tegen andere honden , uitvallen naar andere honden . Overmatig blaffen in huis en ga zo maar door

Dan troost ik me maar met de gedachte dat bovenstaande gelukkig niet van toepassing is .
Als we bv op een mooie zomerdag besluiten om na een wandeling nog even naar een restaurant te gaan , dan is het maar goed dat ik een lijn in mn handen heb . Anders zou ik haar bij wijze van vergeten mee terug te nemen. Ze gaat onder tafel liggen en ik hoor haar niet . Dus ach , ze zijn best lief ook
Door smulpaap
#3423253
Zo zaten we eens op de boot naar Marken
Tut ook mee , er zaten groepen Italiaanse en Japanse toeristen. Na 5 minuten zat ze bij elke toerist op schoot , :biggrin2: en ze maakten natuurlijk allemaal een foto van de engel met een B er voor :biggrin2:
Door Siberienne
#3423259
zurca schreef: za 03 apr 2021, 15:04 Nou precies dat dus...
Ik ben opgegroeid met herders. In de aanleerfase veel werk aan maar eenmaal iets geleerd zat dat er in en werd dat over het algemeen gewoon goed gedaan.
Pippa is nu bijna 3 en we hebben haar van alles kunnen leren, ze kan ook best goed luisteren maar het lijkt niet 'af'. Want zo ineens kan de knop weer om zijn gegaan en is het alsof ze van niks niets weet. (en meestal ligt dat er dan aan dat wij de touwtjes te veel laten vieren en daar maakt zij dan dus goed gebruik van. :-[ )
Ik merk eerlijk gezegd dat ik dat lastig vind, altijd er kort op zitten. Dat waren we bij Tous en Ziggy zo niet gewend. Maar goed, ze houdt ons lekker bezig zullen we maar zeggen :biggrin2:
En we zijn echt wel helemaal gek met d'r en daar maakt zij dankbaar gebruik van ::) :P
Dat is met husky’s ook. Altijd even kijken of de regels nog gelden en weinig speelruimte geven als iets echt belangrijk is. Je leert wel heel goed nadenken over wat je echt belangrijk vindt....

En los ook maar heel beperkt. Nu geldt in Noorwegen vanaf 1 april t/m half september in het hele land een aanlijnplicht voor alle honden, maar bij Shadow is die al een paar weken eerder ingegaan, de hertjes hier in de buurt werden wat te actief en meneer ging op onderzoek uit... en dan is dit de best luisterende husky die we ooit gehad hebben. Chenak ging er altijd vandoor en Spot was ook zo’n giller op achterpoten bij alle wat snel bewoog...
Gebruikersavatar
Door Ina
#3423282
Ik zat me nog even te bedenken over loslopen bij het schapengaaspad, het zou natuurlijk jammer zijn als het daar niet meer zou kunnen omdat ze nu weet dat er hazen/konijnen aan de andere kant zitten en zij gewoon door een gat past.
Misschien kan je het pollepeltrucje (of iets in die trant) voor haar gebruiken als ze met een tuig loopt ;)
Bijlagen
download.jpg
download.jpg (7.3 KiB) 995 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Ina
#3423283
Siberienne schreef: zo 04 apr 2021, 08:54 Dat is met husky’s ook. Altijd even kijken of de regels nog gelden en weinig speelruimte geven als iets echt belangrijk is. Je leert wel heel goed nadenken over wat je echt belangrijk vindt....

En los ook maar heel beperkt. Nu geldt in Noorwegen vanaf 1 april t/m half september in het hele land een aanlijnplicht voor alle honden, maar bij Shadow is die al een paar weken eerder ingegaan, de hertjes hier in de buurt werden wat te actief en meneer ging op onderzoek uit... en dan is dit de best luisterende husky die we ooit gehad hebben. Chenak ging er altijd vandoor en Spot was ook zo’n giller op achterpoten bij alle wat snel bewoog...
Wauw, echt overal?
Als dat zo is is dat is gewoon lekker duidelijk (en super goed)....geen uitzondering nergens, hoef je als boswachter of BOA ook niet in discussie met al die loslopers op plekken waar baasjes vinden dat hun hond best los kan
Door smulpaap
#3423310
Siberienne schreef: zo 04 apr 2021, 08:54 Dat is met husky’s ook. Altijd even kijken of de regels nog gelden en weinig speelruimte geven als iets echt belangrijk is. Je leert wel heel goed nadenken over wat je echt belangrijk vindt....

En los ook maar heel beperkt. Nu geldt in Noorwegen vanaf 1 april t/m half september in het hele land een aanlijnplicht voor alle honden, maar bij Shadow is die al een paar weken eerder ingegaan, de hertjes hier in de buurt werden wat te actief en meneer ging op onderzoek uit... en dan is dit de best luisterende husky die we ooit gehad hebben. Chenak ging er altijd vandoor en Spot was ook zo’n giller op achterpoten bij alle wat snel bewoog...
Oh ja , herkenbaar . Hier ook zo'n giller op achterpoten .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door