Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3424039
Lizzy schreef: ma 12 apr 2021, 15:39 Wowwwwwwwwwwwwwwwwwww, zoooo die gaan als een raket ;D ;D ;D . Ja nee, niet te houden joh ;D
Ik heb mij ook nooit helemaal aan die puppy regels gehouden. Dat gaat met sommige rassen ook gewoon niet zo goed. Wel voldoende rust tussendoor ingebouwd. Maar in alle sledehonden kennels beginnen ze al met trainen als ze een maand of 5 oud zijn. Alles fun en zonder druk, maar het zit er zo in, dat gaan met die banaan en natuurlijk moet je ze een beetje tegen zichzelf beschermen maar als ik de klassieke 5 min regel had aangehouden, waren we allemaal gek geworden. Dus ik heb me maar aan de adviezen van de fokker gehouden, tenslotte fokten en trainden die al meer dan 30 jaar huskies.

En verder wil ik gewoon even zeggen hoe heerlijk het is om in dit topic even mee te mogen genieten van jullie nieuwe aanwinst :) :) :)
Door Lizzy
#3424042
Siberienne schreef: ma 12 apr 2021, 15:52 Ik heb mij ook nooit helemaal aan die puppy regels gehouden. Dat gaat met sommige rassen ook gewoon niet zo goed. Wel voldoende rust tussendoor ingebouwd. Maar in alle sledehonden kennels beginnen ze al met trainen als ze een maand of 5 oud zijn. Alles fun en zonder druk, maar het zit er zo in, dat gaan met die banaan en natuurlijk moet je ze een beetje tegen zichzelf beschermen maar als ik de klassieke 5 min regel had aangehouden, waren we allemaal gek geworden. Dus ik heb me maar aan de adviezen van de fokker gehouden, tenslotte fokten en trainden die al meer dan 30 jaar huskies.

En verder wil ik gewoon even zeggen hoe heerlijk het is om in dit topic even mee te mogen genieten van jullie nieuwe aanwinst :) :) :)
Nou leuk om te lezen dat je er van geniet!

En aan de puppy-bewegings-regels: daar heb ik me ook nooit aan gehouden hoor. Doe je dat met Dalmaten, breken ze thuis de boel af. Gaan ze keihard rondrennen in huis. Denk dat ze beter rond kunnen rennen in het bos. Maar deze pup is 9 weken natuurlijk en dat is toch weer even een verschil met 5 maand.
Door Lizzy
#3424057
IMG_20210412_174142.jpg
IMG_20210412_174142.jpg (2.75 MiB) 808 keer bekeken
Gevuld Kongetje want we gaan zo zelf eten. Werkt goed. Fritzi en Biscuit zijn ook blij met dit nieuwe regime!
IMG_20210412_174459.jpg
IMG_20210412_174459.jpg (4.57 MiB) 808 keer bekeken
Door MillyMol
#3424064
Lizzy schreef: ma 12 apr 2021, 17:51 (zit geen rauw in hoor, in die Kong :o ;D )
Ik keek naar die Kong, en toen naar dat vloerkleed en dacht inderdaad: ‘als daar vlees inzit dan hoop ik dat je een champorelle apparaat in je gang kast hebt staan.’ :D ;D
Door Tanna
#3424121
Oh, hij is enig! En wat een beul van een vent al!
Ivy ging de eerste keer mee in de hondenwandelwagen, George aan de riem ernaast. Nog voor ik zes huizen verder was hing die kleine al aan de zijkant van de wandelwagen, het musketonhaakje van een van de riempjes waarmee ze vast zat gewoon afgebroken ;D . Terug in de wagen was zinloos, ze stortte zichzelf steeds over de rand. Ze heeft ook nooit meer in de wagen gezeten, we pauzeerden steeds even bij een bankje of een picknickset.
Door Lizzy
#3424132
Jaaaa, hij is zoooooooooooo leuk :smitten:

En weer een hond die mijn groentenmix zo op eet he, zonder niks :biggrin2:

We zijn vanmiddag met Sjoerd naar het bos gereden. Zonder de meiden. Eerst een klein stukje gelopen. Ze zijn helaas het bos aan het opknappen (de paden allemaal aan het asfalteren, jippie ::) ) dus met zwaar geschud aan het werk. Kon ie wel goed aan de geluiden wennen.

Daarna om de kinderboerderij gelopen. Die is natuurlijk dicht maar aan de zijkant naar de schapen/lammetjes, ezels en paarden gekeken. Hij vond het allemaal reuze interessant en nam het echt in zich op. Stil staan, kijken, ruiken, verder kijken en dan pas weer doorlopen.

Grappig he, vraag je aan mensen met hond "vind uw hond pups leuk?" (alvorens Sjoerd hond te laten ontmoeten - ja, beter als niet gelijk zijn kop eraf gebeten wordt, toch :biggrin2: ). Dan zijn er mensen die zeggen "ohwwwww, wat heerlijk dat u het eerst even vraagt!!! Nee, mijn hond is niet zo dol op pups". En er zijn mensen die op boze toon vragen "hoezo???". En van alles daar tussen in ook natuurlijk.

Maar goed, paar hondjes ontmoet, Sjoerd heeft voor het eerst achterin de auto gezeten (heen piepen, terug zat ie lekker om zich heen te kijken) en nu ligt hij (na een kluifje) eens lekker te verwerken wat ie mee heeft gemaakt. Ik heb geen foto's. Gaat niet tegelijkertijd, fotograferen en op mijn pup letten.

Ook heel grappig is de hoeveelheid mensen die vragen of z'n vlekken nog zwart worden :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door