Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door KarenH
#3424478
hannabelgje schreef: vr 16 apr 2021, 15:57 Zo wat zijn die dalmaten tollerant. Dat is bij herders toch vaak wel anders (en terecht ook).
Super leuk filmpje!

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Ja, zoveel puppy krediet had Iggy niet gekregen hoor.
Wat een heerlijk filmpje.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3424482
hannabelgje schreef: vr 16 apr 2021, 15:57 Zo wat zijn die dalmaten tollerant. Dat is bij herders toch vaak wel anders (en terecht ook).
Super leuk filmpje!

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Oscar was ook mega tolerant naar pupjes. Zo erg dat ik de pup bij hem vandaan haalde omdat ik vond dat ie al lang en breed iets had mogen zeggen.

Ik ben verliefd op Sjoerd :smitten: :smitten: :smitten:
#3424483
Kaela schreef: Oscar was ook mega tolerant naar pupjes. Zo erg dat ik de pup bij hem vandaan haalde omdat ik vond dat ie al lang en breed iets had mogen zeggen.

Ik ben verliefd op Sjoerd :smitten: :smitten: :smitten:
Wat lief van Oscar. Dat is hier beslist niet lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3424486
Lizzy schreef: vr 16 apr 2021, 15:23 Kleine aap is wakker en leert hier "dit is van mij en als het mij niet meer boeit, dan mag jij" (Fritzi heeft nog wel heeeeeeeeeeeel veel geduld met kleine smurf!). En Biscuit dan, op 1 minuut. Hahahaha, die denkt "it's a boy ::) " :

Dat stuk hout he... dat is vanuit bepaalde hoeken ook uuuuuh net “a boy”
Door Lizzy
#3424489
Ja, dat zijn ze ook, zeer tolerant. Fritzi zal misschien nog wat strenger worden want hij hangt af en toe flink in haar wangen en hij pikt haar speelgoed :biggrin2: . Maar het is afwachten. Biscuit mocht dat ook allemaal bij Linga, Linga zei er nooit wat van en is er nooit wat van gaan zeggen.

Ik zou dolgraag een hele tolerante Herder tegen komen ala Oscar :-* (wat schattig Kaela! Maar goed dat je hem beschermde tegen te brutale pups!). In de regel zijn Herders (Zwitserse Witte, Mechelse, Hollandse, Duitse, Tervuerense heb ik de minst prettige ervaringen mee maar begrijp me goed: ik zeg niet dat dit aan de Herders ligt!) gewoon niet zo heel tolerant en de felheid waarmee ze mijn pups altijd gecorrigeerd hebben heeft dan toch bij mijn honden altijd wel weer een Herder-trauma veroorzaakt. Kan niemand wat aan doen, gebeurd gewoon. Spreken wellicht een te afwijkende taal. Maar goed, ondertussen heb ik zelf ook een beetje een Herder trauma en ik ben dus wel kritisch met welke Herders ik Sjoerd op dit moment in contact breng, want hij zit nu een beetje in zijn "ik vind andere honden een beetje spannend" fase. Ik heb dat met Fritzi ook gehad en 1 forse correctie van een Duitse Herder heeft ervoor gezorgd dat Fritzi vrijwel alle Herders tot op de dag van vandaag eng vindt. Ik vond dat ook heel naar, dat dat precies in die fase gebeurde. Had ik het kunnen voorkomen? Misschien. Ik weet het niet meer precies, hoe het is gegaan.
Door Lizzy
#3424490
Kaela schreef: vr 16 apr 2021, 16:15 Oscar was ook mega tolerant naar pupjes. Zo erg dat ik de pup bij hem vandaan haalde omdat ik vond dat ie al lang en breed iets had mogen zeggen.

Ik ben verliefd op Sjoerd :smitten: :smitten: :smitten:
Liefff :-*
Door Siberienne
#3424495
Sooooo wat is die Sjoerd een sociale slimmerik. Heerlijk om te zien. Vasthoudend hondje ook, daar ga je nog je handen vol aan krijgen. Ik mag dat wel.


Hmmm ja, ras en puppy’s en hoe ermee omgaan; Chenak, onze eerste husky, was prettig en heel tolerant, vond alles goed van Janouk. Janouk naar de meeste pups ook (behalve naar Shadow). Spot was ronduit een draak en Shadow ook nogal fel - hoewel hij nu wel rustiger wordt. Soms is het lastig te voorspellen. En de ene pup is ook slimmer dan de andere. Wat ik al zei, Sjoerd is volgens mij een slimmerik :biggrin2:
Door Lizzy
#3424496
Ja, dat wou ik er eigenlijk nog wel aan toevoegen. Sjoerd is thuis een lekkere brutale pup. Maar dit doet hij buiten niet, tegen vreemde honden! Dan gedraagt hij zich meer dan keurig, rustig, afwachtend en op dit moment iets onzeker. Denk dus dat er een groot verschil zit in wat thuis is en buiten. Mijn pups hebben buiten nooit brutaal gedaan tegen wildvreemde honden. Eerder iets afwachtend. Vandaag heeft Sjoerd de Chihuahua puber reu van m'n vriendin ontmoet. Nou, echt geen praatjes hoor. Hij was er zelfs een beetje beduusd van, zo'n klein groot hondje.
Door Lizzy
#3424497
En daar voeg ik dan ook nog aan toe dat Fritzi in het bos door een vreemde pup ook niet zich ook niet zo laat aanspreken hoor (dan snauwt ze en loopt ze weg). Geloof echt dat "dit is eigen" en "dit is niet eigen" sneller een rol speelt dan ik ooit gedacht had.
Door MillyMol
#3424498
Die Sjoerd gaat nog heel veel waardevolle lessen leren van die dames vermoed ik.

En ik heb ook geen fijne ervaringen met in het bijzonder witte herders. Tobias is een keer behoorlijk aangepakt door een loslopend exemplaar. Sindsdien loopt hij als het kan mijlen om. Gelukkig met een groot eigen terrein tot mijn beschikking geen last meer van.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door