Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3422848
Namara's Chilly Morning, roepnaam Sjoerd :smitten: :
Sjoerd.jpg
Sjoerd.jpg (245.02 KiB) 3104 keer bekeken
Sjoerd1.png
Sjoerd1.png (1.27 MiB) 3104 keer bekeken
Sjoerd komt binnenkort bij Leo en mij wonen :smitten:

Sjoerd is een heel bijzonder hondje. Hij is een zogenaamde LUA, Low Urine Acid. Dalmatische Honden zijn genetisch allemaal behept met een gendefect wat veroorzaakt dat ze uraatgruis aanmaken. In 1973 heeft Dr. Robert Schaible (USA) een Pointer ingekruist om dit defect te repareren. En Sjoerd is daar een nakomeling van. Hij maakt dus geen uraatgruis meer aan, omdat hij 1 kopie draagt van het gezonde gen.

Nou ja, behalve dat hij op dat front heel bijzonder is, is hij ook heel bijzonder omdat hij ontzettend knap is en verschrikkelijk leuk en lief en schattig. En deze keer is Leo ook bijzonder blij want hij krijgt eindelijk zijn bruine Dalmaat!

Wij worden trouwens mede eigenaar van Sjoerd, samen met Erna en Luc. We zijn Erna en Luc dankbaar dat ze dit onwijs knappe ventje aan ons toevertrouwen :-* :-* :-*. Wij hebben hen plechtig beloofd heel goed voor hem te zorgen en zijn ballen onaangetast te laten :biggrin2:
Door Erna
#3422851
Niet leukers als een van je zo gewenste puppy's bij vrienden gaat wonen. Wij zijn heel blij. :-* En weten zeker dat Sjoerd in het beste thuis komt dat hij kon wensen.
Door Hanny
#3422863
Ik had wel zoiets verwacht. Je had het al over iets leuks in de corona tijd.
Is hij van het sperma, dat jij toen hebt geïmporteerd?
Al met al, er staat een prachtige kerel.
Dat wordt genieten.

Hanny
Door zurca
#3422864
Ahhhh Lizzy en Leo, wat een geweldig nieuws!
Wat vind ik dit leuk voor jullie.
Heel veel plezier toegewenst met jullie stippenmeneertje :-*
Wanneer mag hij jullie huishouden op z'n kop komen zetten? :biggrin2: ;)
Door Lizzy
#3422872
Nee, Sjoerd is niet van het geïmporteerde sperma van Guinness. De moeder van Sjoerd is Tina (Namara's Action Plan) en de vader is Jelle (Namara's Red Sky at Night). Tina is de LUA (Erna noemt haar ook Tina de LUA). Sjoerd heeft wel een mooi laag COI! En hij eet vers. En hij wordt getiterd :cool:

Hoe mijn meiden dit gaan vinden? Ja, dat zal wel even wennen worden voor de prinsesjes. Maar ik denk dat het wel gauw goed komt. Ze zijn het natuurlijk ook wel gewend in die zin, ik heb regelmatig reutjes uit mijn nestje te logeren. Nou zijn dat natuurlijk volwassen honden maar ze hebben hier geen specifieke tegenzin in pups :biggrin2:

Sjoerd lijkt qua oogopslag het meest op z'n vader :biggrin2:

Dit is papa Jelle:
Jelle1.jpg
Jelle1.jpg (73.59 KiB) 3026 keer bekeken
Dit is mama Tina-de-LUA:
Tina.jpg
Tina.jpg (102.41 KiB) 3026 keer bekeken
Tina1.jpg
Tina1.jpg (37.4 KiB) 3026 keer bekeken
Maar goed, nee, op zich lag dit ook niet in de lijn der bedoelingen. We wilde zelfs naar een kleiner ras. Wel een reu. Geen teven-castratie-dilemma's meer enzo. En Leo wil al heel lang weer een reu (en liefst een bruine Dalmaat). En toen zag Leo foto's van Sjoerd en wilde hij Erna gaan bellen.... Ik had nee gezegd. Moeilijk. Maar ik ging verstandig doen. We gingen toch kijken (onverstandig), omdat ik dit uitzonderlijke mooie LUA nestje van Erna met eigen ogen wilde zien. Ja en dat moet je niet doen he.... Ik ging keihard voor gaas. Ik pak hem op, hij kijkt me in de ogen en begint te zoenen. Ik zette hem nog gauw op de grond. Maar ja.... te laat.... Nou ja, toen Erna gevraagd of hij bij ons mocht komen wonen. En dat mocht :circle: :circle:

We zijn stik gelukkig! En een beetje zenuwachtig. Jezus, weer een pup opvoeden :o :o :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door