Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3424008
Zoooo, onze eerste boswandeling in de prille lentezon sneeuw is een feit!

Sjoerd was al een wat gewend aan de doggyride dus in het bos aangekomen eerst even in de kar. Dat ging prima. Toen uit de kar........ Jaaaa, feest! Lekker rennen! In draf, hup met de meisjes mee. Hebben wij weer hoor, een echte Dalmaat ;D . Na een lekker stukje gerend te hebben (snuffelen doet ook deze Dalmaat niet aan) terug in z'n kar. Gillen! Als een mager speenvarken! Godzijdank liepen er geen andere mensen met honden daar want je zou toch niet willen dat je een andere hond tegen komt met zo'n gil-smurf in de kar :biggrin2: . Goed, toen ie heeeeel even stil was, uit zijn kar gehaald. Jaaaaa leuk, dit is wat ik wil, mee draven!!!!! Jippie!!!!!!! Maar ja goed, 9 weken oud he, dus je kunt 'm ook niet op dat tempo maar laten rennen. Dus na even lekker gedraafd te hebben: op de arm genomen.....

Serieus, 8 a 9 kg is dan best veel. Dus Leo heeft hem overgenomen en een stuk met hem gelopen. Bij het hondenstrandje (was geen hond) weer neer gezet. En toen kwam er een (voor ons bekende) mevrouw met Kooikerhondje aan. Dus even kennis maken. Dat ging uitstekend. Heel rustig en kalm. Hij vond het een soort van net wel en ook weer net niet spannend en wij hebben hem gewoon lekker even z'n gang laten gaan en op z'n dooie akkertje laten kijken en snuffelen en kijken.

Daarna verkleumt terug naar de auto gekluund, op weg naar huis. Sjoerd bibberend in mijn jas ::) . Voorjaar 2021 ::) :biggrin2:

Dat met de kar gaat dus een dingetje worden, denk ik. Hij wil gewoon lopen, niks in een kar. Dat wordt dus 1 keer per dag een hele korte wandeling met Sjoerd alleen of Sjoerd met de meisjes en 1 keer per dag een lange wandeling met de meisjes.
#3424010
Klinkt als een heuse dalmaat en eigenwijsje! Heerlijk om de filmpjes te zien en de verhalen te lezen. Charlie was ook zo eigenwijs, die moest en zou ook zelf lopen en rennen.
Goede kennismaking ook met de andere hond.
Nu lekker slapen?
Door Lizzy
#3424011
Charlie Angel schreef: ma 12 apr 2021, 10:54 Klinkt als een heuse dalmaat en eigenwijsje! Heerlijk om de filmpjes te zien en de verhalen te lezen. Charlie was ook zo eigenwijs, die moest en zou ook zelf lopen en rennen.
Goede kennismaking ook met de andere hond.
Nu lekker slapen? Afbeelding
Ja. Hij piepte niet eens toen ik hem in zijn ren neer zette, kroop gelijk zijn bench in :smitten:
Door Siberienne
#3424028
Heb ik ooit het fimpje laten zien van smurfjes S2 die even mochten uitproberen voor de ski’s met grote broer Janouk als voorbeeld? Dat was ook zo ‘hoezo rustig wij kunnne racen en willen voorop’ :biggrin2: succes met in toom houden...
Door Lizzy
#3424029
Siberienne schreef: ma 12 apr 2021, 14:50 Heb ik ooit het fimpje laten zien van smurfjes S2 die even mochten uitproberen voor de ski’s met grote broer Janouk als voorbeeld? Dat was ook zo ‘hoezo rustig wij kunnne racen en willen voorop’ :biggrin2: succes met in toom houden...
Nee!?!??! Laat eens zien! ;D
Door Siberienne
#3424032
Lizzy schreef: ma 12 apr 2021, 15:07 Nee!?!??! Laat eens zien! ;D
Waren ze iets van 5 maanden oud, ik zou voorop met Janouk, meneer erachter met de pups, eens kijken wat ze zouden doen...



Waar ik helaas geen filmpje van heb: op een andere helling haalde druif Shadow een top van 30 km/uur naar beneden. Nou was Shadow ook eigenlijk nooit een slungel pup. Die was met 9 weken al een 'hondje' waar niks slungeligs aan was. Spot was meer het andere uiterste, dus die hebben we ook verschillend belast.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door