Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3425803
zurca schreef: zo 09 mei 2021, 13:41 Hier is de ervaring ook met de osteopaat dat het herstel en verloop tussen de behandelingen door wat op en neer kan gaan.
Fijn dat ze voor nu zich weer beter voelt! Het is te hopen dat ze zich steeds beter gaat voelen en weer goed hersteld :-*
Ik weet niet of jou osteopaat het weleens heeft uitgelegd
De mijne vertelde het volgende
Jacks en parsons zijn sneller geneigd _gevoeliger om schouder en rugproblemen te ontwikkelen. Vanwege hun vrij korte rug en snelle korte bewegingen . Daarnaast lopen ze,over het algemeen vrij statig waardoor ze,alles onder spanning houden
Ze heeft een jack behandeld met een hardnekkige peesontsteking , die had ook het typische rare,huppeltje. 7 maanden zoet mee geweest, en die rug zat ook geheel vast
Door smulpaap
#3425805
KarenH schreef: di 04 mei 2021, 15:54 Toch fijn dat rust wel verbetering laat zien. Zal niet meevallen, maar het is voor een goed doel. Alleen zal ze het daar zelf niet mee eens zijn.
Een paar dagen geleden weer terugval
Ze,had even gegraven. Het is voor mij ook aftasten wat wel en niet kan
Nou , dat kan dus ook nog niet
Door zurca
#3425810
smulpaap schreef: zo 09 mei 2021, 21:37 Ik weet niet of jou osteopaat het weleens heeft uitgelegd
De mijne vertelde het volgende
Jacks en parsons zijn sneller geneigd _gevoeliger om schouder en rugproblemen te ontwikkelen. Vanwege hun vrij korte rug en snelle korte bewegingen . Daarnaast lopen ze,over het algemeen vrij statig waardoor ze,alles onder spanning houden
Ze heeft een jack behandeld met een hardnekkige peesontsteking , die had ook het typische rare,huppeltje. 7 maanden zoet mee geweest, en die rug zat ook geheel vast
Hey bedankt voor die uitleg! Dat wist ik dus niet maar klinkt inderdaad heel logisch. Ik zal er eens naar vragen bij haar de volgende keer!
Ik weet wel dat de fokker eens heeft geschreven dat gehuppel bij jacks vaak vanuit de rug komt.

Wat ik dan zelf weer apart vind is zoveel russel of 'hussel' eigenaren het kompleet normaal vinden dat hun hond huppelt, en daarmee mij raar vinden dat ik er wat aan gedaan wil hebben en wil weten waar het vandaan komt. Een hond heeft vier poten en hoort daar gewoon mee te lopen of het nu een Dog of een Russel is....
Door smulpaap
#3425812
zurca schreef: zo 09 mei 2021, 22:17 Hey bedankt voor die uitleg! Dat wist ik dus niet maar klinkt inderdaad heel logisch. Ik zal er eens naar vragen bij haar de volgende keer!
Ik weet wel dat de fokker eens heeft geschreven dat gehuppel bij jacks vaak vanuit de rug komt.

Wat ik dan zelf weer apart vind is zoveel russel of 'hussel' eigenaren het kompleet normaal vinden dat hun hond huppelt, en daarmee mij raar vinden dat ik er wat aan gedaan wil hebben en wil weten waar het vandaan komt. Een hond heeft vier poten en hoort daar gewoon mee te lopen of het nu een Dog of een Russel is....
Ik wist het ook niet hoor , met mij vorige russels nooit zo iets gehad

En ja dat huppeltje, daar zij de meningen ook nogal eens,over verdeeld. Dan heb ik het over de stamboomhondjes he , er zijn bv fokkers,, orthopeden therapeuten die zeggen dat het neurologisch is , en er zij er die idd zeggen dat het vanuit de rug komt
Ik ga dat ook nog eens aankaarten bij mijn osteopaat. De hussel , dat is weer veel vaker Patella volgens mij , niet getest , en dat gebeurt binnen de vereniging natuurlijk wel .
Door smulpaap
#3425813
En je hebt gelijk hoor ! Elke vorm van afwijkend bewegen is verkeerd en heeft een onderliggende,oorzaak
Maar ja , ze,zijn klein en licht en ze redden het op drie poten ok wel
Ik zie het ook erg vaak , ook de Chi bv en al die,zogenaamde kleine designer rassen
De York , idem . Maar mensen onderschatten echt de gevolgen op lange termijn . En honden zijn hard , terriër nog veel harder . Opgeven doen ze nooit , lopen zich bij wijze van nog liever dood dan dat ze opgeven
Ik vraag me nu dus ook alweer af waarom ik dit niet eerder heb gezien . Maar ja ,zien we signalen , dan zijn we alweer te laat
Door smulpaap
#3426563
Op 12 mei heeft ze de vierde behandeling gehad. Ze gaat vooruit , maar we zijn er nog niet
Ze heeft 2 dagen veel geslapen, daarna werd ze weer actiever . Weer rustige aangelijnde wandelingen gedaan. En na een week weer los . Ze heeft een aantal heel goede dagen gehad, twee dagen weer een terugval. En nu vandaag weer lekker vrolijk en actief . Eind juni gaan we op vakantie . Ben benieuwd hoe het dan gaat . We nemen de fiets /wandelkar mee . Vandaag had ze ook het plan om te gaan zwemmen , daar was,ik het niet mee eens. Maar even wachten tot het water wat warmer is
26 mei moeten we weer naar de osteopaat
Door smulpaap
#3426757
We zijn weer naar de osteopaat geweest
Tut zat in de fietskar , ze kent de route
5 minuten voor we er waren hoorde ik een operaconcert vanuit de kar :biggrin2:
Hoera,ik ben weer bijna,bij de dokter
Ik wilde haar nog even laten plassen , maar tut liep alleen maar te,kijken waar de ingang van de,praktijk was . Ik wil naar binnen

Nu , rug en Ribbengebied zijn weer geheel in orde. Overgangsgebied hals schouder nog niet . Dus voor we op vakantie gaan staan er nog twee afspraken
Ze mag nog niet naar de trimsalon , uitstel van een maand gekregen
En ik moet een zwemvest kopen , ze mag voorlopig alleen zwemmen met een vestje aan . Zwemmen is nu nog te,koud, maar tijdens de vakantie,misschien wel Fijn als het warm is
Ze is 300 gram afgevallen , doel is om haar op iets,minder dan het gebruikelijke gewicht te,krijgen . Hoe,lichter hoe beter
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3426770
Klinkt alsof de behandeling wel goed aanslaat. Helemaal omdat ze zo graag naar de osteopaat toe wil :)
Door smulpaap
#3429625
We zijn weer bij de osteopaat geweest
Ik was,best benieuwd , zo na de vakantie
Ze heeft door rul zand gelopen , en best veel gelopen . Na die ene keer zwemmen zag ik terugval

Nu , de osteopaat was erg tevreden .
Rug voelde soepel , en ze reageert veel minder heftig als het probleemgebied behandeld word . Ze mag de rest van het seizoen niet meer zwemmen . Ik vertelde er over en dit is nog te belastend . Ze doet het nu ook niet graag .
Ik mag in principe wegblijven en bekijken hoe het gaat . Maar ze moet 20 Julie naar de trimsalon , dit was ook al uitgesteld omdat het toen nog te belastend zou zijn
Afgesproken dat ze op 4 augustus toch nog een keer bekeken wordt , en zonodig behandeld . Zo'n plukbeurt is toch best een ding . Ze ligt nu heerlijk te slapen
Door smulpaap
#3430683
Na het bezoek trimsalon zag ik toch terugval

De osteopaat was er al bang voor

Morgen word ze weer bekeken en z.n behandeld

En ik heb eindelijk een andere trimsalon gevonden . Het plukken werd altijd netjes gedaan. Maar het is voor Thara beter als er meer rust is in de salon . Zeker gezien haar mankement
De eigen honden waren ook veelvuldig aanwezig . En dat blafte en blafte .
En dat is wat thara helemaal niet fijn vind
En stress zet de boel weer vast , en dat is niet wat we willen
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3430945
He wat jammer dat er zo'n terugval is door het plukken.
Hopelijk knapt ze snel weer op.

Doutze huppelt ook, met afwisselend de rechter of linker achterpoot. Dat is bij haar een neurologisch iets en komt bij terriërs en zeker bij jacks wel meer voor maar is nog heel onbekend. De behandelend Fysio (die wel meer is dan alleen dat) geeft aan dat dit vooral bij de paarden steeds bekender wordt en dat honden blijkbaar ook zoiets kunnen hebben. Maar er wordt te weinig onderzoek naar gedaan om er echt iets van te kunnen zeggen.

Bij Doutze is het huppeltje heel duidelijk iets neurologisch, ze huppelt veel meer als er spanning ontstaat en als ze voor een grote boodschap moet, en als ze gewoon ontspannen is huppelt ze niet. Zij doet het al van pup van aan. Inmiddels 4 jaar.

Karen
Door smulpaap
#3430959
Kromfohrlanders schreef: di 10 aug 2021, 09:10 He wat jammer dat er zo'n terugval is door het plukken.
Hopelijk knapt ze snel weer op.

Doutze huppelt ook, met afwisselend de rechter of linker achterpoot. Dat is bij haar een neurologisch iets en komt bij terriërs en zeker bij jacks wel meer voor maar is nog heel onbekend. De behandelend Fysio (die wel meer is dan alleen dat) geeft aan dat dit vooral bij de paarden steeds bekender wordt en dat honden blijkbaar ook zoiets kunnen hebben. Maar er wordt te weinig onderzoek naar gedaan om er echt iets van te kunnen zeggen.

Bij Doutze is het huppeltje heel duidelijk iets neurologisch, ze huppelt veel meer als er spanning ontstaat en als ze voor een grote boodschap moet, en als ze gewoon ontspannen is huppelt ze niet. Zij doet het al van pup van aan. Inmiddels 4 jaar.

Karen
Thara huppelt niet . Het probleem zit echt rechts voor in overgangsgebied hals schouder . Zo gaat het een tijdje goed ,en zo is er weer terugval
Maar er word een CT scan gemaakt
Er word o.a gedacht aan aansturing re pootje of een wervel , lichte hernia
Er is 1 x uitval geweest, toen kon ze niet meer over de drempel stappen. Dat was na 1 behandeling osteopathie opgelost
Maar het blijft een raadsel , hopelijk meer duidelijkheid na,de scan
En ja stressgevoelig is ze ook , en dan zit de boel dus weer geheel vast in dat gebied
Dan is er het verleden . Waar we zo onze bedenkingen over hebben
Ik zit te wachten op goedkeuring verzekering dan kan de scan gemaakt worden en kunnen we hopelijk dingen uitsluiten
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3430970
Sterkte. Altijd naar als ze zo tobben en je weet niet wat er is.
Hopelijk geeft de verzekering goedkeuring. Is een prijzig iets, zo'n CT scan. Maar dan weet je wel meer.

Karen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door